ΑΗΚ: Σκέψη για μηνιαίους λογαριασμούς και σε μικρές επιχειρήσεις

Το Σχέδιο μηνιαίων λογαριασμών της ΑΗΚ αφορά τους οικιακούς πελάτες και μεγάλες επιχειρήσεις μέχρι σήμερα

*Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Αν και η ΑΗΚ προσφέρει ήδη την δυνατότητα για μηνιαίους λογαριασμούς για μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και για οικιακούς πελάτες, εντούτοις αυτή η επιλογή δεν παρέχεται σε μικρές επιχειρήσεις. Κάτι που ωστόσο αναμένεται να αλλάξει σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η εκπρόσωπος της ΑΗΚ Χριστίνα Παπαδοπούλου στην εκπομπή Βusiness Hour By Brief.

«Προς το παρόν το Σχέδιο αφορά τους οικιακούς πελάτες, αλλά σύντομα γίνονται προσπάθειες για να ισχύει και για άλλους καταναλωτές», ανέφερε.

Κληθείσα να σχολιάσει τις πρόσφατες αυξήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος η κα. Παπαδοπούλου, σημείωσε ότι αυτές σε σχέση με πέρσι σημειώνουν αύξηση 48%, ενώ αναμένεται και νέα αύξηση της τάξεως του 6,8%.

«Η πανδημία του κορωνοϊού και η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία έχουν οδηγήσει σε μια εξαιρετικά αύξηση της τιμής των καυσίμων στην διεθνή αγορά. Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και είναι πραγματικότητα ότι διανύουμε μια δύσκολη περίοδο, με ένα ράλι τιμών, υπάρχει αβεβαιότητα και αστάθεια και γενικά η ενεργειακή κρίση», ανέφερε.

Η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας παρουσιάζει αύξηση και οφείλεται καθαρά στην αυξητική τάση της τιμής πετρελαίου διεθνώς αλλά και στις υψηλές τιμές αγοράς των δικαιωμάτων των θερμοκηπιακών αερίων, όπως σημείωσε η κα. Παπαδοπούλου.

10% μείωση για τους οικιακούς πελάτες και 14% για τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού

Σε ερώτηση μας για το πότε θα δούμε μείωση στους λογαριασμούς μας είτε μείωση του ΦΠΑ, σημείωσε αρχικά ότι ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβαρύνει τον λογαρισμό του ηλ. ρεύματος με ενα ποσοστό 19%. Εντούτοις, πρόσθεσε, με απόφαση της κοινωνίας, τα τιμολόγια που εκδίδονται τους μήνες Μάϊο – Ιούνιο, θα έχουν μειωμένο συντελεστή στο 9%, άρα θα είναι μειωμένα κατά 10%, ενώ για τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού ο συντελεστής του ΦΠΑ είναι στο 5% και θα παραμείνει μέχρι τέλη Αυγούστου. «Επομένως βλέπουν 10% μείωση οι οικιακοί πελάτες και 14% οι ευάλωτες ομάδες πληθυσμού», σημείωσε.


Έρχεται η δυνατότητα για μηνιαίους λογαριασμούς και σε μικρές επιχειρήσεις

Οι μηνιαίοι λογαριασμοί, συμβάλλουν στην εξομάλυνση των εποχιακών αυξήσεων και γίνεται και ένας καλύτερος μηνιαίος προγραμματισμός των εξόδων ενός νοικοκυριού. Αν και είναι ένα σχέδιο το οποίο προσφέρεται αρκετά χρόνια από την ΑΗΚ, εντούτοις μόνο 6.000 πελάτες έχουν ενταχθεί, σημείωσε η κα Παπαδοπούλου.

Τόνισε, πως αυτό το σχέδιο βοηθά στον καλύτερο προγραμματισμό καθώς στην Κύπρο έχουμε τα έντονα καιρικά φαινόμενα κυρίως το Χειμώνα και το Καλοκαίρι που συμβάλουν στην αύξηση της κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικά τους μήνες που χρησιμοποιούμε τα κλιματιστικά μας. 

Όταν υπάρχουν πραγματικά δυσκολίες στην εξόφληση λογαριασμού η ΑΗΚ προσπαθεί και ετοιμάζει ένα Σχέδιο σε δόσεις για να μπορεί να ανταποκριθεί ο καταναλωτής.

Στόχος αυτών των σχεδίων εξόφλησης, όπως ανέφερε, είναι να μην αυξάνεται  το χρεωστικό υπόλοιπο του πελάτη.

Πότε η ΑΗΚ προβαίνει σε διακοπή ηλεκτρικής ενέργειας

Στην ερώτηση πότε η ΑΗΚ προβαίνει σε διακοπή ηλεκτρικής ενέργειας, η κα Παπαδοπούλου σημείωσε ότι η διαδικασία που ακολουθείται είναι πρώτα η έκδοση του λογαριασμού, τουλάχιστον για τους οικιακούς πελάτες κάθε δύο μήνες και προσφέρεται μια περίοδος 20 ημερολογιακών ημερών για να εξοφλήσει τον λογαριασμό του. Στην περίπτωση που το αμελήσει, το σύστημα αυτόματα εκδίδει μια υπενθύμιση η οποία αποστέλλεται στον πελάτη και έχει στην διάθεση του ακόμη 7 ημέρες για να τον εξοφλήσει και αν υπάρχει στην διάθεση της ΑΗΛ ο αριθμός κινητού τηλεφώνου του πελάτη, του αποστέλλεται γραπτό μήνυμα 48 ώρες προηγουμένως ότι πρέπει να τακτοποιήσει τον λογαριασμό του, διαφορετικά θα πρέπει να προβεί η ΑΗΚ σε διακοπή της ηλεκτρικής ενέργειας του υποστατικού του. 

Το Σχέδιο Εξόφλησης σε δόσεις

Αυτό που εισηγείται η κα. Παπαδοπούλου είναι όταν ο κόσμος αντιμετωπίζει δυσκολίες, να ενημερώνει ένα λειτουργό εξυπηρέτησης της ΑΗΚ για να του ετοιμαστεί ένα Σχέδιο Εξόφλησης σε Δόσεις, καθώς η ΑΗΚ δεν μπορεί να γνωρίζει για το κάθε υποστατικό τι συμβαίνει», σημείωσε.

Σε σχέση με το τι ισχύει για μεγάλες επιχειρήσεις όπου εκδίδονται μηνιαίοι λογαριασμοί, είναι στο μισό.
Την ίδια ώρα υπογράμμισε ότι όταν υπάρχει Σχέδιο Εξόφλησης σε Δόσεις, πρέπει να τηρείται και να τιμάται από τον καταναλωτή καθώς πρόκειται για μια συμφωνία που γίνεται μεταξύ λειτουργού εξυπηρέτησης της ΑΗΚ και καταναλωτή, καθώς αναγκαστικά σε κάποια στιγμή θα πρέπει να διακοπή η παροχή ηλ. Ενέργειας.

Παρακολουθήστε την παρέμβαση της Χ. Παπαδοπούλου στην εκπομπή Business Hour By Brief: