Όσοι παρακολουθούν τη νομοθετική δραστηριότητα στη Βουλή γίνονται πολλές φορές μάρτυρες ενασχόλησης του σώματος με νομοθετήματα τα οποία κάποιες φορές αγγίζουν τα όρια της φαντασίας και άλλες φορές ίσως και να προκαλούν τον γέλωτα, αφού απέχουν από την κυπριακή πραγματικότητα.
>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<
Ωστόσο η προώθηση της υιοθέτησης τέτοιων νομοθετημάτων είναι αναπόφευκτη αφού με την ένταξη της χώρας μας στην ΕΕ το κυπριακό δίκαιο σταδιακά εναρμονίζεται και εμπλουτίζεται με νομοθεσίες που ισχύουν σε άλλα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής οικογένειας.
Ένα τέτοιο νομοθέτημα είναι και η κατάθεση εναρμονιστικού νομοσχεδίου το οποίο αφορά το άνοιγμα της αγοράς εσωτερικών υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και της υποδομής που οφείλουν να διατηρούν.
Όπως αναφέρει η εισηγητική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο, αυτό έχει ως αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής, τις σιδηροδρομικές μεταφορές και θεσπίζει το πλαίσιο αδειοδότησης των Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων στην Κύπρο.
Προσβλέπει, προστίθεται, στην θέσπιση κανόνων που διέπουν τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής καθώς και των κριτήριων που θα εφαρμοστούν για την έκδοση αδειών για παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που δύναται να εγκατασταθούν στην Κύπρο.
Από το νομοσχέδιο εξαιρούνται οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που εκτελούν μόνον αστικές ή προαστιακές επιβατικές μεταφορές καθώς και επιχειρήσεις που εκτελούν μόνο περιφερειακές εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Υπενθυμίζουμε ότι στην Κύπρο επί αγγλοκρατίας λειτούργησε για περίπου 46 χρόνια σιδηρόδρομος.
Συγκεκριμένα, ο Κυπριακός Κυβερνητικός Σιδηρόδρομος με τα αρχικά CGR (Cyprus Govermnent Railway), που αναγράφονταν στα βαγόνια και τις ατμομηχανές του, λειτούργησε από τον Οκτώβριο του 1905 μέχρι το Δεκέμβριο του 1951.
>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<
Ο σιδηρόδρομος κάλυπτε συνολικό μήκος 122 χιλιόμετρα, διέθετε 62 σταθμούς και στάσεις. Οι πιο σημαντικές εξυπηρετούσαν την Αμμόχωστο, το Πραστειό Μεσαορίας, τα Γέναγρα, την Αγκαστίνα, το Τραχώνι Κυθρέας, τη Λευκωσία, την Κοκκινοτριμιθιά, τη Μόρφου, το Καλό Χωριό Λεύκας και την Ευρύχου.
Ο Κυπριακός σιδηρόδρομος διέκοψε τη λειτουργία του για οικονομικούς λόγους.
Με την υιοθέτηση του πιο πάνω νομοθετήματος, ποιος ξέρει; Ίσως αναβιώσει; Ίδωμεν.