Από 1 έως 3 εκατ. ευρώ το κόστος εγκατάστασης συστήματος πυρόσβεσης στα λεωφορεία

Το κόστος θα κληθούν να το καταβάλουν οι εταιρείες, οι οποίες χάνουν σημαντικά έσοδα από εισιτήρια και χορηγία κράτους

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι προσπάθειες τόσο του Υπουργείου Μεταφορών όσο και των ανάδοχων εταιρειών για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη επίλυση του προβλήματος που έχει προκύψει με τα λεωφορεία και την εγκατάσταση αυτόματων πυροσβεστικών συστημάτων.

Όπως πληροφορείται η Brief, μετά την έγκριση των τεσσάρων εκ των επτά συστημάτων πυρόσβεσης που παρουσίασαν οι εταιρείες, αυτή τη στιγμή «τρέχουν» οι διαδικασίες εισαγωγής τους στην Κύπρο και τοποθέτησής τους στα 570 λεωφορεία που βρίσκονται καθηλωμένα εδώ και μέρες.

Πάντως, με βάση το αισιόδοξο σενάριο το πρόβλημα που προέκυψε, δεν αποκλείεται να επιλυθεί ακόμη και αρχές της ερχόμενης βδομάδας, ενώ ακόμη και με το απαισιόδοξο σενάριο το πρόβλημα εκτιμάται ότι θα έχει επιλυθεί πριν τα Χριστούγεννα, και πιθανότατα μέχρι το τέλος της άλλης εβδομάδας.

Την ώρα, ωστόσο, που το θέμα οδεύει προς ένα αίσιο τέλος, ένα μείζον ζήτημα που απασχολεί πολλούς είναι το πόσα θα στοιχίσει τελικά η εγκατάσταση αυτών των συστημάτων στα λεωφορεία και ποιος θα κληθεί να πληρώσει την «λυπητερή».

Προς απάντηση των πιο πάνω, η Brief επικοινώνησε τόσο με το Υπουργείο Μεταφορών όσο και με εκπρόσωπο μίας εκ των αναδόχων των επηρεαζομένων εταιρειών λεωφορειών.

Όπως μας ξεκαθαρίστηκε, το κόστος εγκατάστασης των αυτόματων συστημάτων πυρόσβεσης, θα κληθούν να το καταβάλουν αποκλειστικά και μόνο οι εταιρείες, αφού το Υπουργείο Μεταφορών δεν έχει να κάνει ούτε με παραγγελίες ούτε με εγκαταστάσεις συστημάτων.

Όσον αφορά το κόστος εγκατάστασης των αυτόματων συστημάτων πυρόσβεσης, αυτό φαίνεται να κυμαίνεται από 2.000 ευρώ έως και 5.000 ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί σε ένα κόστος μεταξύ 1 και 3 εκατομμυρίων ευρώ.

Σημειώνεται, πάντως, πως το πρόβλημα που έχει προκύψει με τα λεωφορεία, τα οποία παραμένουν καθηλωμένα, θα στοιχίσει αρκετά στις εταιρείες, αφού πέραν του κόστους εγκατάστασης που θα κληθούν να καταβάλουν αποκλειστικά, για κάθε μέρα που δεν κυκλοφορούν τα λεωφορεία χάνουν και έσοδα, τόσο από εισιτήρια όσο και από την χορηγία του κράτους, η οποία βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύουν.

ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ


 

Μάριος Αδάμου