Άρχισαν να ξεχνούν τα μετρητά και πληρώνουν με κάρτες οι Κύπριοι

Τι δείχνουν στοιχεία που ανέλυσε στην εκπομπή Business Hour ο Ανώτερος Διευθυντής Λειτουργικών Εργασιών JCC, Α. Κουρρής

ΓΡΑΦΕΙ Ο
ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ

Νέες καταναλωτικές συνήθειες φαίνεται πως αρχίζουν δειλά-δειλά να αποκτούν οι Κύπριοι, οι οποίοι λόγω και της πανδημίας άρχισαν να ξεχνούν τα μετρητά και να πληρώνουν με πιστωτικές κάρτες ακόμη και μικρά ποσά.

Αυτό, τουλάχιστον, δείχνουν τα στοιχεία της JCC για την μεγάλη αύξηση που καταγράφεται στις διαδικτυακές αγορές και πληρωμές τους τελευταίους μήνες και τα οποία ανέλυσε στην εκπομπή Business Hour της DigitalTv ο Ανώτερος Διευθυντής Λειτουργικών Εργασιών της εταιρείας, Άρης Κούρρης, ο οποίος εκτίμησε πως, οι διαδικτυακές αγορές θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος.

Ειδικότερα και ερωτηθείς πως η πανδημία του κορωνοϊού τις online αγορές στην Κύπρο, ο κ. Κούρρης ανέφερε πως «η πανδημία έχει επηρεάσει πολύ σημαντικά τις διαδικτυακές αγορές στην Κύπρο, αφού με τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν οδήγησαν αρκετές επιχειρήσεις, αλλά κυρίως τους καταναλωτές στο ηλεκτρονικό εμπόριο».

Όπως είπε, μάλιστα, αρκετές επιχειρήσεις, λόγω και της πανδημίας, αναζητούν νέους τρόπους παροχής των προϊόντων τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες και ανάγκες που δημιουργήθηκαν.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Τα στοιχεία
Αναφερόμενος σε στοιχεία αναφορικά με τις διαδικτυακές αγορές και πληρωμές είπε ότι, «τα τελευταία χρόνια, χρόνο με τον χρόνο υπήρχε μία αυξητική τάση στις διαδικτυακές αγορές. Το 2019 υπήρξε μία αύξηση κοντά στο 17% σε σχέση με το 2018».

Σύμφωνα, εξάλλου, με τον κ. Κουρρή κατά την περίοδο της πανδημίας και του πρώτου lockdown (Μάρτιος-Μάιος) καταγράφηκε μία μεγάλη αύξηση στις διαδικτυακές πληρωμές της τάξεως του 150% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, μία τάση η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με την αύξηση να κυμαίνεται γύρω στο 75% με 80%.

Κληθείς να πει τι αγοράζουν διαχρονικά οι Κύπριοι μέσω διαδικτύου, ανέφερε ότι «διαχρονικά οι προτιμήσεις ήταν κυρίως σε αγορές αεροπορικών εισιτηρίων, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, κρατήσεις σε ξενοδοχεία, αγορές ειδών ένδυσης και πληρωμές λογαριασμών κοινής ωφελείας», τονίζοντας πως πλέον έχουν αλλάξει οι προτιμήσεις των Κυπρίων. 

Όπως εξήγησε, «έχουμε δει μεγάλη αύξηση πέραν του 200% στους τομείς DIY καταστημάτων, στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών και οικιακών συσκευών και σε υπηρεσίες παράδοσης προϊόντων, κυρίως, τροφίμων και φαγητού, που αυτό είναι κάτι εντελώς καινούργιο στην καθημερινότητά μας». 

Επιπρόσθετα, συνέχισε, «έχουμε δει επίσης αύξηση στις πληρωμές λογαριασμών κοινής ωφελείας καθώς και λογαριασμών άλλων δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών, όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρείες».

Επίσης, συμπλήρωσε ο κ. Κούρρης, «έχουμε δει και κάποιους τομείς που παραδοσιακά δεν χρησιμοποιείτο η κάρτα στο διαδίκτυο, όπως οι πωλήσεις καλλυντικών, παραδοσιακών εστιατορίων, βιβλιοπωλείων και παιχνιδιών, να παρουσιάζουν μεγάλη ή κάποια δραστηριοποίηση με την δημιουργία υπολογίσιμων, πλέον, μεγεθών συναλλαγών». 

Παράλληλα, πρόσθεσε, «έχουμε δει να γίνεται χρήση καρτών και σε χώρους που παραδοσιακά δεν χρησιμοποιείτο η κάρτα, όπως τα περίπτερα, οι φούρνοι, τα delivery και πλέον μπορώ να σας πω ότι, βλέπουμε και συναλλαγές πολύ μικρών ποσών, κάτι που προηγουμένως δίσταζε ο Κύπριος καταναλωτής να πράξει». 

Black Friday και γιορτές
Ερωτηθείς πως, κινήθηκαν οι αγορές κατά την φετινή Black Friday, ο Ανώτερος Διευθυντής Λειτουργικών Εργασιών της JCC ανέφερε πως, «υπήρξε μία συνολική αύξηση της τάξεως του 13% την Παρασκευή από την αντίστοιχη περσινή μέρα και 31% για ολόκληρη την βδομάδα. Όμως, στα καταστήματα την Black Friday υπήρξε μία μείωση της τάξεως του 26% και για ολόκληρη τη βδομάδα μείωση της τάξεως του 11%, αλλά οι διαδικτυακές συναλλαγές αυξήθηκαν πέραν του 100% τόσο την Black Friday όσο και ολόκληρη την εβδομάδα», συμπλήρωσε. 

Ως προς τις εκτιμήσεις ενόψει εορτών, ο κ. Κουρρής αφού υπέδειξε πως «η περίοδος των γιορτών και ο Δεκέμβριος είναι ένας μήνας μεγάλης ζήτησης και καταναλωτικής δραστηριότητας διαχρονικά», εκτίμησε πως λόγω των περιοριστικών μέτρων και του γεγονότος πως αρκετά καταστήματα παραμείνουν κλειστά, οι Κύπριοι θα οδηγηθούν και πάλι στο να κάνουν τις αγορές τους, μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ή και μέσω τηλεφωνικών παραγγελιών, κάτι που σίγουρα και αναπόφευκτα θα αυξήσει τις διαδικτυακές αγορές. 

«Ήδη αρκετές επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου αλλά και παροχής υπηρεσιών να διαφημίζουν ότι δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να προτρέπουν έτσι τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά», εξήγησε περαιτέρω.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Τι οδήγησε στην αύξηση των διαδικτυακών αγορών
Ως προς τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την μεγάλη αύξηση των διαδικτυακών αγορών, ο κ. Κούρρης ανέφερε πως η πανδημία ήταν ο κύριος παράγοντας αυτής της αύξησης. Επίσης, συνέχισε, στην αύξηση συνέβαλε τόσο η ανάπτυξη των τεχνολογιών όσο και το γεγονός πως αρκετές επιχειρήσεις προσφέρουν την επιλογή των διαδικτυακών αγορών σε μία προσπάθεια να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.

Εξάλλου, κατά την παρέμβασή του στην εκπομπή Business Hour ο κ. Κούρρης τόνισε πως «οι ηλεκτρονικές πληρωμές είναι μία ασφαλής μέθοδος πληρωμής, φτάνει πάντα οι καταναλωτές να τηρούνται ενήμεροι, να διαβάζουν αυτά που τους αποστέλλουν κατά καιρούς οι τράπεζες για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, να είναι προσεκτικοί, να ακολουθούν τους βασικούς κανόνες ασφάλειας κατά τις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές και να βεβαιώνονται ότι αγοράζουν προϊόντα από γνωστές εταιρείες και ιστοσελίδες».

Αναλυτικά η παρέμβαση του Ανώτερου Διευθυντή Λειτουργικών Εργασιών της JCC στην εκπομπή Business Hour στο ακόλουθο βίντεο (λίγο μετά το 32ο λεπτό): 

Μάριος Αδάμου