Ατυχήματα: Η διαφορά νέων & παλιών λεωφορείων που ίσως να φταίει

Ποια διαφορά εντόπισαν που ίσως να ευθύνεται για τα ατυχήματα / Σε εξέλιξη η έρευνα που ζήτησε ο Υπουργός Μεταφορών

ΓΡΑΦΕΙ Ο 
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΖΑΚΟΣ

Έρευνα ζήτησε ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, σχετικά με τα νέα λεωφορεία και τις διαφορές τους από τα παλαιά λεωφορεία, καθώς το θανατηφόρο, αλλά και άλλα ατυχήματα που είχαν αιτία το ίδιο χαρακτηριστικό θορύβησαν τους Αρμόδιους. 

Στην έρευνα, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, θα διερευνηθούν τόσο οι διαφορές στα συστήματα ασφαλείας των παλαιών, έναντι των νέων λεωφορείων, τα οποία βγήκαν για πρώτη φορά στους κυπριακούς δρόμους στις 5 Ιουλίου, ενώ μία ημέρα προηγουμένως οι ίδιοι οδηγοί εξυπηρετούσαν το κοινό με τα προηγούμενα λεωφορεία.

Μάλιστα, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα, εντούτοις, κάποια προκαταρτικά ευρήματα δείχνουν την πιθανή αιτία, τόσο του θανατηφόρου, όσο και των άλλων ατυχημάτων με τα εν λόγω λεωφορεία, καθώς όλα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Τη κίνηση τους μετά το κλείσιμο των θυρών του λεωφορείου. 

Η διαφορά με τα παλαιά

Σύμφωνα με τα όσα δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία, τα νέα λεωφορεία φαίνεται να ακινητοποιούνται αυτόματα με το άνοιγμα των θυρών, ενώ με το κλείσιμο τους η εκκίνηση τους γίνεται και πάλι αυτόματα, σε αντίθεση με τα παλαιά λεωφορεία, τα οποία οι ίδιοι οδηγοί είχαν συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. 

Κύριες διαφορές εντοπίζονται και σε άλλα τεχνικά σημεία, ωστόσο, όπως σημειώνεται τα λεωφορεία είναι εντός των προδιαγραφών, καθώς θεωρούνται ασφαλείς όταν και εφόσον ο οδηγός έχει τύχει της κατάλληλης εκπαίδευσης

Αρμόδια πηγή του Υπουργείου Μεταφορών, η οποία μίλησε στην Brief, ανέφερε, μετά από ερώτηση μας, πως τα λεωφορεία είναι εντός προδιαγραφών και δεν υπάρχει μέχρι στιγμής οποιαδήποτε σκέψη για ακινητοποίηση τους

Πάντως στην έρευνα αναμένεται να εξακριβωθεί – καθώς μετά τα συνεχόμενα ατυχήματα προκλήθηκαν αρκετά ερωτήματα – κατά πόσον οι οδηγοί έτυχαν της σωστής εκπαίδευσης και σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, και αν αυτές οι οδηγίες και η εκπαίδευση ήταν αρκετές ούτως ώστε να μπορούν οι οδηγοί να εξοικειωθούν και να γνωρίζουν όλες τις σωστές λειτουργίες των νέων λεωφορείων όταν κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στους κυπριακούς δρόμους

Ο Επιστημονικός Συνεργάτης του Υπουργείου Μεταφορών, Χρίστος Παπαμιχαήλ, κληθείς από την Brief να σχολιάσει τα πιο πάνω επιβεβαίωσε ότι ο Υπουργός ζήτησε έρευνα και ότι αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη, ωστόσο, δεν θέλησε να εισέλθει σε λεπτομέρειες ωσότου ολοκληρωθεί η διαδικασία

Πάντως ο κ. Παπαμιχαήλ, σημείωσε πως όντως έχουν εντοπιστεί διαφορές ως προς την αυτόματη εκκίνηση των νέων λεωφορείων, ωστόσο, όπως επεξήγησε η έρευνα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, έτσι δεν μπορούν μέχρι στιγμής να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, ούτε ως προς τις διαφορές, αλλά ούτε και ως προς άλλα σημεία τα οποία βρίσκονται ακόμη υπό διερεύνηση. 
 

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΖΑΚΟΣ