Αυτά σχεδιάζουν δημόσιοι & ιδιωτικοί φορείς για εμβολιασμό νέων

Μέχρι τέλος της εβδομάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία συμμετοχής των επιχειρήσεων και των κινήτρων τους

ΓΡΑΦΕΙ Η 
ΧΑΡΙΣ ΒΩΒΟΥ

Στον άμεσο εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού των νέων επενδύουν πλέον δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς της χώρας, στο πλαίσιο της χθεσινής σύσκεψης (12/7) που πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο με αντικείμενο συζήτησης τη συνεργασία ιδιωτικών επιχειρήσεων και οργανισμών δημοσίου δικαίου, για την παραχώρηση κινήτρων προς τους νέους για την προώθηση του εμβολιασμού. Μάλιστα η Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ) δημοσίευσε χθες 12 Ιουλίου το έντυπο, το οποίο θα δοθεί στις επιχειρήσεις για να συμπληρωθεί.  

Παράλληλα σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Χαρούλας Αλέξη στη Digital Tv, το πακέτο κινήτρων θα συμπεριλαμβάνει από δεδομένα κινητού διαδικτύου μέχρι αεροπορικά ταξίδια, από το οποίο θα μπορούν να επωφεληθούν νεαροί μέχρι 30 ετών -  εάν εμβολιάστηκαν ή αν προτίθενται να εμβολιαστούν

«Σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, θα καταγραφεί το ενδιαφέρον των εταιρειών και των οργανισμών δημοσίου δικαίου για συμμετοχή στην όλη προσπάθεια, μέσα από την παραχώρηση συγκεκριμένων κινήτρων», ανέφερε ο Επίτροπος του Πολίτη Παναγιώτης Σεντόνας.

Ταυτόχρονα, ΟΕΒ, ΚΕΒΕ και Σύνδεσμος Τραπεζών θα αναλάβουν να απευθυνθούν προς τον επιχειρηματικό κόσμο και να καταγράψουν το τι ακριβώς είναι πρόθυμοι να συνεισφέρουν, ενώ η Cyta και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών αναμένεται να ανακοινώσουν την δωρεάν παροχή δεδομένων.

Στοχευμένα κίνητρα 

Πιο συγκεκριμένα, όπως είπε στη Brief η Διευθύντρια του Τμήματος Εργασιακών Σχέσεων και Κοινωνικής Πολιτικής της ΟΕΒ, Λένα Παναγιώτου, άρχισαν οι προσπάθειες στοχευμένων κινήτρων που στόχο έχουν να πείσουν τους νέους ηλικίας 18 έως 30 ετών να εμβολιαστούν. 

Η κα. Παναγιώτου εξήγησε ότι “στόχος είναι να συμμετέχουν όσο το δυνατό περισσότερες επιχειρήσεις, οι οποίες θα προσφέρουν πραγματικά κίνητρα και όχι ευτελούς αξίας”. Μάλιστα, είπε ότι εκφράστηκε η ιδέα να διατεθούν κινητές μονάδες εμβολιασμού στα Πανεπιστήμια, προς διευκόλυνση όσων θεωρούν ότι είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Άλλωστε, κινητές μονάδες είναι πιθανό να τοποθετούν και σε επιχειρήσεις στο μέλλον προς εργαζόμενους, συμπλήρωσε. Όπως υπογράμμισε είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει "διαφορετικό κίνητρο για κάθε υποομάδα". Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λάβουν υπόψη τις διαφορετικές ηλικίες, αφού πρόκειται για μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους και ανέργους, με διαφορετικές ανάγκες. Ερωτηθείσα για την ανταπόκριση των επιχειρήσεων απάντησε ότι "μέχρι στιγμής έχει ανταποκριθεί μικρός αριθμός επιχειρήσεων", αλλά αξιόλογης ποιοτικής συνεισφοράς, καθώς όπως ξεκαθάρισε δεν είναι για σκοπούς διαφήμισης.

Με όπλο την πειθώ 

Επίσης όπως ανέφερε στη Brief ο Γενικός Γραμματέας του Κυπριακού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΚΕΒΕ) Λεωνίδας Πασχαλίδης είναι πολύ σημαντικό να γίνει όσο το δυνατό καλύτερη επικοινωνία μεταξύ επιχειρήσεων και νέων, που θα αντιμετωπίσει τις φοβίες και την παραπληροφόρηση. Τα κίνητρα θα πρέπει να έχουν αξία, αν και ακόμη δεν έχουν προσδιοριστεί. Ωστόσο όπως είπε η απάντηση των επιχειρήσεων δεν αναμένεται να καθυστερήσει. Αντίθετα υπολογίζει ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας να απαντήσουν για το τι προσφέρουν. Όπως τόνισε “δεν θα χρησιμοποιήσουμε τον φόβο, αλλά την πειθώ”.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης 

Εκτός όμως από τα οικονομικά κίνητρα που αναμένεται να προσφέρουν οι επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν σε αυτή την εκστρατεία, όπως δώρα, εκπτώσεις ή προσφορές σε προϊόντα ή υπηρεσίες, δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο να υπάρχουν δράσεις ενημέρωσης από εξειδικευμένους επιστήμονες, οι οποίοι θα απαντούν σε συγκεκριμένες ανησυχίες και φοβίες των νέων για την υγεία τους. Και ποιος τρόπος είναι πιο ελκυστικός για τους νέους; Μα οι ίδιοι οι νέοι! Οι influencers μπαίνουν στο στόχαστρο των ειδικών για να ενδυναμώσουν την επίδραση στους νεαρούς που δεν έχουν εμβολιαστεί μέχρι στιγμής. Η δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λοιπόν, δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί από τις σκεψεις των αρμοδίων για να ενισχυθεί η προσπάθεια της εμβολιαστικής κάλυψης στους νέους.

Σε αναμονή των "δώρων"

Όπως ανέφερε στη Brief ο υπεύθυνος επικοινωνίας του Συνδέσμου Τραπεζών Κύπρου Ανδρέας Κωστουρής, δεν έχει διευκρινιστεί ή αποφασιστεί ακόμη τι θα παρέχουν και με ποιον τρόπο οι τράπεζες σε αυτή τη συλλογική δράση. Όπως τόνισε "θα πρέπει πρώτα να κωδικοποιηθούν όσα ειπώθηκαν στη σύσκεψη"

Τι γίνεται με την εμβολιαστική κάλυψη

Τώρα, όσον αφορά την εμβολιαστική κάλυψη, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία από το Υπουργείο Υγείας - μέχρι και τις 11 Ιουλίου, εμβολιάστηκε με την 1η δόση το 66,8% του πληθυσμού και ολοκλήρωσε το εμβολιαστικό του σχήμα το 57,4%. Για τις ηλικίες 16 με 17 εμβολιάστηκε τουλάχιστον με την 1η δόση το 13,3%  μέχρι και τις 8 Ιουλίου.

 
16191