Αυτή είναι η Μαρίνα Παραλιμνίου (φωτος)

Στην τελική φάση αδειοδότησης η μαρίνα που θα κατασκευάσει η PMV Maritime Holdings Ltd στην περιοχή Περνέρα

Ενώπιον των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών για τελικές εγκρίσεις κατατέθηκαν τα σχέδια για την Μαρίνα Παραλιμνίου, την οποία θα κατασκευάσει η εταιρεία PMV Maritime Holdings Ltd.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

 

Ως γνωστό η PMV Maritime Holdings Ltd, είναι η εταιρεία στην οποία κατακυρώθηκε τον Μάιο του 2017 ο διαγωνισμός που προκήρυξε το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, και τον Ιανουάριο του 2018 υπογράφηκε η Σύμβαση για τη μίσθωση και άδεια χρήσης χερσαίου και θαλάσσιου κρατικού χώρου για τους σκοπούς ανάπτυξης της Μαρίνας Παραλιμνίου.

 

Η Μαρίνα Παραλιμνίου αποτελεί μια μαρίνα με 300 θέσεις ελλιμενισμού και μικτή ανάπτυξη με οικιστικές, εμπορικές χρήσεις καθώς και με χώρους αναψυχής στην Περιοχή Περνέρα, στο Δήμο Παραλιμνίου. 

Η μικτή οικιστική και εμπορική ανάπτυξη θα περιλαμβάνει κατοικίες (διαμερίσματα και μικρό αριθμό επαύλεων), καταστήματα, χώρους εστίασης (εστιατόρια, καφετέριες κ.λπ.) και κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους εξωτερικούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους.

Η Μαρίνα Παραλιμνίου εντάσσεται στην στρατηγική του ΥΕΕΒΤ για προώθηση δημιουργίας Ενιαίας Ζώνης Θαλάσσιας Ναυσιπλοΐας από την Δερύνεια μέχρι τον Κάτω Πύργο, μέσω της ανάπτυξης Μαρίνων. 

Εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος

Όπως σημειώνεται στα σχέδια του συγκεκριμένου έργου, ο κύριος στόχος αυτής της στρατηγικής είναι ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος και η αύξηση της ροής ποιοτικού τουρισμού προς την Κύπρο καθώς και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, κάτι το οποίο θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της εθνικής και τοπικής οικονομίας. 

>>> Οικονομία Κύπρος - Επιλεγμένη ροή ειδήσεων Brief <<<

 

Ο βασικός σκοπός του έργου, τονίζεται, είναι η δημιουργία μιας Μαρίνας υψηλών προδιαγραφών, με ασφαλή και εύκολη πρόσβαση και πλοήγηση από σκάφη αναψυχής, συνδυασμένη με υψηλής ποιότητας εγκαταστάσεις και υπηρεσίες, έτσι ώστε να προσελκύει επισκέπτες στην περιοχή καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η περιοχή του έργου βρίσκεται στην Νοτιοανατολική ακτογραμμή της Κύπρου, στο Δήμο Παραλιμνίου, στην Περιοχή Περνέρα, σε κοντινή απόσταση από το κέντρο του Παραλιμνίου (περίπου 5 χλμ. βορειοανατολικά), και Βόρεια από τη χερσόνησο του Κάβο Γκρέκο.

Ο φυσικός κολπίσκος, γνωστός και ως «Κόλπος Λούμα» καθορίστηκε ως η ιδανική τοποθεσία για την ανάπτυξη της Μαρίνας Παραλιμνίου, καθώς και η παρακείμενη γη η οποία έχει διατεθεί για την ανάπτυξη. 

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

 

Η περιοχή του έργου, η οποία βρίσκεται μεταξύ του κόλπου Σειρήνα και του ξενοδοχείου Golden Coast, καταλαμβάνει έκταση 29.000 m2 και εντάσσεται μεταξύ α) μίας περιοχής 13.000 m2 στα δυτικά η οποία έχει θα διατηρηθεί ως φυσικό πάρκο (δημόσιος χώρος πρασίνου) και β) του γραφικού αλιευτικού καταφυγίου Περνέρα στα νότια.

Η ευρύτερη περιοχή

Η ευρύτερη περιοχή του έργου είναι μια ιδιαίτερα τουριστική περιοχή με δημοφιλείς παραλίες, ξενοδοχειακές μονάδες, εξοχικές κατοικίες και εστιατόρια/καφετέριες. 

Επισημαίνεται επίσης ότι ο Δήμος Παραλιμνίου και ιδιαίτερα η περιοχή Περνέρα, καθώς και η γειτονική ακτή του Πρωταρά στα νοτιοανατολικά, είναι πολύ δημοφιλείς παραθεριστικοί προορισμοί τόσο από οικογένειες Κυπρίων αλλά και από ξένους επισκέπτες και τουρίστες. 

Αναφέρεται ακόμα ότι μεγάλη μερίδα Κυπρίων κατέχει εξοχικές κατοικίες στη ευρύτερη αυτή παραλιακή περιοχή, στις οποίες διαμένουν κατά τους πιο θερμούς μήνες του χρόνου - κυρίως Σαββατοκύριακα από Απρίλιο/Μάιο μέχρι και τον Οκτώβριο. Κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής (συνήθως Ιούλιο - Αύγουστο), οι φυσικοί κόλποι γεμίζουν με αγκυροβολημένα σκάφη, τα οποία βρίσκονται εκεί για μονοήμερες εκδρομές. Η περιοχή αυτή έχει έλλειψη από εγκαταστάσεις ελλιμενισμού ή μονάδες ανεφοδιασμού καυσίμων κατά μήκος της ακτής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μεγάλης ζήτησης για θέσεις αγκυροβολίας/ελλιμενισμού επισκεπτών, καθώς και για μόνιμες θέσεις ελλιμενισμού στην περιοχή.

Τονίζεται εξάλλου ότι η δημιουργία ενός χώρου με ασφαλή πρόσβαση και πλοήγηση σκαφών αναψυχής, σε συνδυασμό με τις χερσαίες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που θα δημιουργηθούν, θα μπορεί να καλύψει σημαντικά τις ανάγκες των σκαφών αναψυχής στην περιοχή και παράλληλα να συμβάλει στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. 

>>> ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ <<<

 

Το έργο, προστίθεται, θα έχει σημαντικά οφέλη τόσο στην τοπική, όσο και στην εθνική οικονομία, με τη δημιουργία και παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, την ενίσχυση του τουρισμού σε ολόχρονη βάση, την ανάπτυξη οικιστικών μονάδων στην περιοχή, την παροχή εγκαταστάσεων προς εμπορικές, πολιτιστικές και αθλητικές χρήσεις, την ενοικίαση θέσεων ελλιμενισμού και τέλος στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

 

Η Μαρίνα Παραλιμνίου, επισημαίνεται, δεν ανταγωνίζεται τις άλλες αναπτύξεις μαρίνων, αλλά αντιθέτως ενισχύει το αναπτυσσόμενο δίκτυο πολυτελών θαλάσσιων προορισμών στην Κύπρο και συμβάλει σημαντικά στην προσβασιμότητα προς την όμορφη ακτογραμμή του Πρωταρά.

Το κόστος του έργου

Το κόστος για την κατασκευή του έργου υπολογίζεται στα €110 εκατ., τα οποία θα καλυφθούν από συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων της PMV Maritime Holdings Ltd, καθώς και από ροή εισοδήματος από τις προπωλήσεις ακινήτων (κυρίως από οικιστικές εγκαταστάσεις).

Η Μαρίνα Παραλιμνίου είναι μια ανάπτυξη μικτής χρήσης η οποία συνδυάζει επιτυχημένα ένα τρίπτυχο βασικών λειτουργιών, τη Μαρίνα σαν πρωταρχική λειτουργία, με την οικιστική και την εμπορική ανάπτυξη, κάτι που δεν απευθύνεται μόνο στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και πόλο έλξης για τους επισκέπτες της περιοχής.

Τα βασικά χαρακτηριστικά σχεδιασμού του έργου της Μαρίνας Παραλιμνίου περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • 300 θέσεις ελλιμενισμού
  • Κτήριο διοίκησης Μαρίνας & Yacht Club (συμπ. & 24 σουίτες επισκεπτών)
  • 6 Οικιστικά Κτηριακά Συγκροτήματα (119 διαμερίσματα) τα οποία συμπεριλαμβάνουν εμπορικές και άλλες βοηθητικές χρήσεις, (όπως 2 καφετέριες, 4 καταστήματα, 4 εστιατόρια κτλ.)
  • Κτήριο Τελωνείου και Λιμενικής / Ανεφοδιασμός καυσίμων
  • 4 επαύλεις
  • Εξέδρα/Podium
  • Παραλιακός Πεζόδρομος
  • Παραθαλάσσιο Πάρκο (χώρος δημόσιου πρασίνου)
  • Χώρος στάθμευσης (427 θέσεις υπόγειες και 108 θέσεις υπέργειες, Σύνολο = 535 θέσεις στάθμευσης)

Τα βασικά λιμενικά έργα υποδομής που απαιτούνται για την ανάπτυξη της Μαρίνας περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Διαμόρφωση χερσαίου χώρου με επίχωση (~6.200 m2) με στόχο την ανάπτυξη στο χερσαίο κομμάτι και παράλληλα την τοποθέτηση της Μαρίνας σε μεγαλύτερο βάθος
  • Κατασκευή νέου εξωτερικού κυματοθραύστη για προστασία της λιμενολεκάνης της Μαρίνας (~40.384 m2) και του Αλιευτικού Καταφυγίου
  • Ανακατασκευή της εισόδου του Αλιευτικού Καταφυγίου με στόχο την οριοθέτηση των διαφορετικών χρήσεων
  • Δημιουργία νέου καναλιού πρόσβασης
  • Κατασκευή πλωτής αποβάθρας για ελλιμενισμό σκαφών και πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο
  • Κατασκευή αποβάθρας για τις εγκαταστάσεις Τελωνείου και Λιμενικού, καθώς και χώρου ανεφοδιασμού καυσίμων για τους χρήστες της Μαρίνας και του Αλιευτικού καταφυγίου.

Η κτηριακή ανάπτυξη της Μαρίνας Παραλιμνίου περιλαμβάνει οικιστικές, εμπορικές, λειτουργικές και άλλες βοηθητικές χρήσεις. Συγκεκριμένα, η χερσαία ανάπτυξη αποτελείται από 119 πολυτελή διαμερίσματα, 4 επαύλεις, κτήριο διοίκησης - Yacht Club, όλα κεντρικά χωροθετημένα με θέα τον παραλιακό πεζόδρομο, μαζί με εμπορικό χώρο όπου θα φιλοξενούνται καφετέριες, εστιατόρια και εμπορικά καταστήματα.

Η τοποθεσία της ανάπτυξης της Μαρίνας Παραλιμνίου, η χωροθέτηση, καθώς και οι προδιαγραφές ανάπτυξης προκαθορίστηκαν από το Κράτος, βάσει περιβαλλοντικών και άλλων σχετικών μελετών, ως μέρος της την Εθνικής Στρατηγικής Ανάπτυξης Ναυτικού Τουρισμού του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού για τη Δημιουργία Ενιαίας Ζώνης Θαλάσσιας Ναυσιπλοΐας μέσω της ανάπτυξης Μαρίνων και περιγράφονται στη Συμφωνία Παραχώρησης (Concession Agreement).

Κώστας Μηλικούρης