ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ
Στα μεγάλα yachts αξίας εκατομμυρίων θα στοχεύσει η Κύπρος το επόμενο διάστημα ώστε να εγγραφούν κάτω από την κυπριακή σημαία. Για αυτό το λόγο το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει διαμορφώσει τεχνικά πρότυπα και πρότυπα ασφαλείας που απευθύνονται σε σύγχρονα και ποιοτικά σκαφη, για να μπορούν να εγγράφονται στην Κύπρο όχι μόνο εμπορικά και φορτηγά πλοία, αλλά και θαλαμηγοί σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας στην Brief Βασίλης Δημητριάδης.
«Πλέον προσπαθούμε να απευθυνθούμε και σε αυτή την αγορά», σημείωσε στην Βrief ο κ. Δημητριάδης κατά την επικοινωνία μας μαζί του, θέτοντας του διάφορα ερωτήματα για την απόφαση η οποία ανακοινώθηκε την Πέμπτη 15 Απριλίου 2021.
Yachting στην Κύπρο
Σε αυτή την προσπάθεια, όπως σημείωσε, Kυβέρνηση και Yφυπουργείο θέλουν να δώσουν μια ώθηση ώστε η Κύπρος να είναι επίσης προορισμός για εγγραφές yacht.
Υπάρχουν πολλές αγορές στον κόσμο σε αυτό τον τομέα, ανέφερε ο Υφυπουργός και θέλουμε η Κύπρος να ανήκει σε αυτή την αγορά ώστε οι ξένοι να θέλουν να εγγράψουν τα σκάφη τους στην Κυπριακή σημαία.
Μαζί με την κυβέρνηση, το Υφυπουργείο θα μελετήσουν πως θα γίνει η Κύπρος πιο ελκυστική για τους κατόχους Yachts και Mega Yachts, ώστε να επιλέξουν την Κύπρο για να τα εγγράψουν, επενδύοντας επενδύσουν στις μαρίνες μας.
«Σε πρώτη φάση εμείς δημιουργήσαμε τα πρότυπα ώστε να είναι εφικτή η εγγραφή σκαφών αναψυχής στο Κυπριακό νηολόγιο, ενώ το επόμενο διάστημα θα δούμε πως θα το προωθήσουμε ελπίζοντας να μην περιοριστούμε σε online μεθόδους λόγω της πανδημίας», ανέφερε.
Τι κερδίζει η Κύπρος από την εγγραφή των σκαφών αναψυχής yachts
Αρχικά για να εγγραφεί ένα yacht στο κυπριακό νηολόγειο θα πρέπει να βρεθεί δικηγόρος για τη διαδικασία, ενώ στην πορεία θα πρέπει να πληρώσει κάποια τέλη, τέλη νηολόγησης και τέλη επιθεώρισης, πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, κληθείς να απαντήσει πως θα επωφεληθεί η Κύπρος από αυτό το εγχείρημα, προσθέτοντας πως, συνδιαστικά προβάλλονται και οι υποδομές που έχουμε, οι μαρίνες μας.
«Ειναι κρίμα να έχουμε τόσα yacht στις μαρίνες μας και να μην είναι γραμμένα στην Κύπρο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, το όλο εγχείρημα, σημείωσε, απαιτεί μια ξεχωριστή προσέγγιση και εκστρατεία καθώς οι ιδιοκτητες τέτοιων σκαφών, ανήκουν σε υψηλά οικονομικά στρώματα ανά το παγκόσμιο.
Όπως ανέφερε, ως Υφυπουργείο δημιούργησαν αρχικά το πλαίσιο, μέσα από τα τεχνικά πρότυπα για να μπορούν να εγγραφούν τα Yachts και Mega Yachts, ενω στην πορεία θα πρέπει να ενημερώνονται οι κατόχοι για τη διαδικασία εγγραφής του σκάφους τους στην Κύπρο, καθώς και τα φορολογικά πλεονεκτήματα που θα μπορούν να επωφεληθούν από την Κυπριακή ναυτιλία.
Καταληκτικά ανέφερε πως, το επόμενο διάστημα επιθυμία είναι να πάμε και πιο στοχευμένα σε αγορές που υπάρχουν πολλοί που έχουν Yachts και Mega Yachts, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι μετά το Brexit ίσως επιλέξουν να κρατήσουν τα yachts τους κάτω από Ευρωπαϊκής Ένωσης σημαία.
Να υπενθυμίσουμε ότι η εν λόγω απόφαση προνοεί ότι, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης, μεταξύ άλλων, σύγχρονων και ποιοτικών σκαφών αναψυχής στο Κυπριακό Νηολόγιο (Θαλαμηγούς – Yachts και Mega Yachts) αναθεώρησε την Κυβερνητική Πολιτική Νηολόγησης πλοίων, με τη συμπερίληψη σε αυτήν Τεχνικών Προτύπων, για τέσσερις κατηγορίες σκαφών, με τα οποία θα πρέπει να συμμορφώνονται για τη νηολόγηση τους.
Τα νέα Τεχνικά Πρότυπα θέτουν κανόνες για τεχνικά θέματα τα οποία δεν ρυθμίζονται από την εθνική νομοθεσία, τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τη διεθνή νομοθεσία και θα εφαρμόζονται για τις ακόλουθες κατηγορίες σκαφών, δηλαδή:
• Σκάφη με μήκος γραμμής φορτώσεως άνω των 24 μέτρων και κάτω των 500 GT τα οποία:
(i) εμπλέκονται σε εμπορικές δραστηριότητες ως φορτηγά πλοία
(ii) εμπλέκονται σε εμπορικές δραστηριότητες και μεταφέρουν μέχρι και 12 επιβάτες για σκοπούς αναψυχής
(iii) χρησιμοποιούνται ιδιωτικά για αναψυχή, χωρίς να εμπλέκονται σε εμπορικές δραστηριότητες και μεταφέρουν μέχρι και 12 επιβάτες,
• Σκάφη τα οποία εμπλέκονται σε εμπορικές δραστηριότητες και μεταφέρουν από 13 μέχρι 36 επιβάτες για σκοπούς αναψυχής