Έντονες διαφωνίες στην Επ. Οικονομικών κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το φόρο κατανάλωσης στα οχήματα

Ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών τέθηκε σήμερα το νομοσχέδιο για την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για όλα τα οδικά μηχανοκίνητα οχήματα, με το Υπουργείο Οικονομικών να υπεραμύνεται της κατάργησης του φόρου αντί του μηδενισμού του, την ώρα που κοινοβουλευτικά κόμματα διαφώνησαν με τη συζήτηση του νομοσχεδίου ξεχωριστά από τη συζήτηση που διεξάγεται στην Επιτροπή Συγκοινωνιών επί του νομοσχεδίου για τα τέλη κυκλοφορίας.
 
Η εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών ανέφερε στην Επιτροπή ότι με την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για τα οχήματα θα διορθωθεί η στρέβλωση που υπάρχει αυτή τη στιγμή ο φόρος κατανάλωσης να μειώνεται ανάλογα με την ηλικία του οχήματος.

>>> ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ & ΕΡΕΥΝΕΣ BRIEF <<<
 
«Επειδή ο στόχος του Υπουργείου είναι να προωθήσει όσο το δυνατό πιο περιβαλλοντικά φιλική φορολογία για τα αυτοκίνητα, θέλει να προωθήσει την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για τα οχήματα» ανέφερε. Στο ερώτημα αν δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος με μηδενικό συντελεστή αντί κατάργησης, η εκπρόσωπος του Υπουργείου είπε ότι μετά από μελέτη των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων των δύο επιλογών, θεωρήθηκε ότι η κατάργηση έχει περισσότερα πλεονεκτήματα με κύριο τη μείωση του διοικητικού φόρτου του κράτους. «Αν τον αφήσουμε μηδενικό θα έχουμε ακριβώς το ίδιο διοικητικό κόστος, χωρίς να εισπράττουμε» είπε.
 
Υπέδειξε ακόμα ότι με την κατάργηση του φόρου διευκολύνονται οι πολίτες και ο εμπορικός κόσμος στη διακίνηση των κοινοτικών οχημάτων και εξαλείφεται η κριτική που δέχεται η Κυπριακή Δημοκρατία σε ευρωπαϊκό επίπεδο ότι παρεμποδίζει το εμπόριο αυτοκινήτων.
 
Επεσήμανε την ίδια ώρα ότι η απώλεια εσόδων θα είναι η ίδια είτε με την μία επιλογή είτε με την άλλη, προσθέτοντας ότι η απώλεια του ΦΠΑ έχει υπολογιστεί γύρω στα 2 εκ. ευρώ, ωστόσο είπε ότι εφόσον γίνει η τροποποίηση της νομοθεσίας ενδέχεται να αλλάξουν οι τιμές και η αγορά οπόταν το ποσό αυτό είναι ενδεικτικό.
 
«Τα μειονεκτήματα του μηδενικού συντελεστή είναι ότι θα μείνει το διοικητικό κόστος και θα επιφορτίζονται οι πολίτες και ο εμπορικός κόσμος να πληρώνουν των τελωνειακό πράκτορα ο οποίος θα διεκπεραιώνει τις τελωνειακές διαδικασίες για ένα φόρο ο οποίος ουσιαστικά δεν θα υπάρχει» εξήγησε.
 
Από πλευράς της η εκπρόσωπος του Τμήματος Τελωνείων είπε ότι είτε αποφασιστεί κατάργηση του φόρου είτε μηδενικός συντελεστής, το Τμήμα είναι έτοιμο να προχωρήσει σε άμεση εφαρμογή και έχει στη διάθεσή του τους απαραίτητους μηχανισμούς ελέγχου.
 
Η εκπρόσωπος του Τμήματος Φορολογίας επεσήμανε ότι εάν επιλεγεί η κατάργηση του φόρου τότε δεν θα υπάρχει πλέον η διαδικασία είσπραξης του ΦΠΑ για καινούρια κοινοτικά οχήματα που θα εισάγονται από ιδιώτες και ως εκ τούτου θα πρέπει να θεσπιστεί μια άλλη διαδικασία είσπραξης του ΦΠΑ, με τροποποίηση του σχετικού νόμου.
 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Άγγελος Βότσης δήλωσε ότι θα γίνει προσπάθεια το αμέσως επόμενο διάστημα να βρεθεί η χρυσή τομή που να παντρέψει όλους τους προβληματισμούς που έχουν τεθεί τόσο σε σχέση με το φόρο κατανάλωσης όσο και σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας, θέμα το οποίο συζητείται στην Επιτροπή Συγκοινωνιών.
 
«Ελπίζω στην επόμενη Ολομέλεια να είναι ενώπιον της και τα δύο νομοσχέδια» είπε και πρόσθεσε ότι αυτή είναι η πρόθεση όλων.
 
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου δήλωσε ότι η απόφαση που πήρε η κυβέρνηση για κατάργηση του φόρου «προκαλεί παρενέργειες και έχει προεκτάσεις», προσθέτοντας πως «κάποιων τα συμφέροντα είναι φανερό ότι θα εξυπηρετηθούν».  
 
Ανέφερε ότι «η Βουλή έχει διάθεση να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει προβλήματα που δεν αντιμετώπισε η Κυβέρνηση και να ληφθούν αποφάσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα στον μέσο πολίτη να έχει ένα αυτοκίνητο που θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό, προσιτό από πλευράς τιμής και ασφαλές».
 
Ο κ. Στεφάνου επεσήμανε ότι το θέμα του φόρου κατανάλωσης στα μηχανοκίνητα και των τελών αδειών κυκλοφορίας θα πρέπει να συζητηθούν μαζί στις δύο αρμόδιες επιτροπές.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<
 
Ο πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων Συνεργασίας Πολιτών Γιώργος Περδίκης δήλωσε ότι με την κατάργηση το φόρου και χωρίς διαμόρφωση τελών κυκλοφορίας εξυπηρετείται συγκεκριμένη τάξη που αγοράζει μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ όσοι αγοράζουν μικρά αυτοκίνητα δεν θα έχουν καμία διευκόλυνση. «Συνεπώς πρέπει να πάνε μαζί σε ένα νομοσχέδιο και προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε εισήγηση για να συνεργαστούν τα κόμματα για να υπάρξει συμφωνία πακέτο που δεν θα εξυπηρετεί μεγάλα συμφέροντα» κατέληξε.

 
3112
Thumbnail

Η Επίτροπος Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μαρία Στυλιανού-Λοττίδη με έκθεσή της καλεί τον Γενικό Ελεγκτή να μην προχωρήσει στην καταρτισμό συμβάσεων απασχόλησης 20 εργοδοτουμένων αορίστου χρόνου, με την Ελεγκτική Υπηρεσία να απορρίπτει τη θέση της Επιτρόπου λέγοντας ότι η έκθεση «πάσχει εκ βάθρων».

ad1mobile

Σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, ήδη οι 20 νέοι εργαζόμενοι πιάνουν δουλειά στις 2 Μαΐου, ενώ επισημαίνεται ότι η πρόσληψη των νέων εργαζομένων θα βοηθήσουν το έργο της υπηρεσίας, το 20% των θέσεων της οποίας παραμένουν κενές.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Σε σημερινή έκθεσή, κατόπιν εξέτασης παραπόνου της η Επίτροπος Διοικήσεως εισηγείται στον Γενικό Ελεγκτή να επανεξετάσει την απόφαση του και να μην προχωρήσει στον καταρτισμό των συμβάσεων απασχόλησης 20 εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνο στην Ελεγκτική Υπηρεσία της Δημοκρατίας μέχρι την αποκρυστάλλωση των ζητημάτων που εγείρονται με το Τμήμα Διοίκησης και Προσωπικού.
 
Η κ. Λοττίδου υποβάλλει την έκθεση στο Γενικό Διευθυντή του ΥΠΟΙΚ και στη διεύθυνση του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού για σκοπούς διαβούλευσης με τον Γενικό Ελεγκτή στα πλαίσια της επανεξέτασης του όλου ζητήματος ως προς την προϋπόθεση καταρτισμού του αναγκαίου σχεδίου υπηρεσίας και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των υφισταμένων λειτουργών της υπηρεσίας που υπηρετούν στην κλίμακα Α8,Α10,Α11.
 
Συναφώς, στην έκθεσή της, η Επίτροπος Διοικήσεως διερωτάται κατά πόσο υπήρξε συμμόρφωση με τις πρόνοιες του οικείου Νόμου και διερωτάται κατά πόσον η πρόσληψη προσωπικού σε ιεραρχικά ανώτερες κλίμακες από αυτές που κατέχουν οι υφιστάμενοι υπάλληλοι στη βάση της πυραμίδας δύναται να δημιουργήσει θέματα στη ιεραρχική τους σχέση και να επηρεάσει την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας.
 
Σε απαντητική ανακοίνωσή της, η Ελεγκτική Υπηρεσία σημειώνει ότι η έκθεση, 'πάσχει εκ βάθρων', προσθέτοντας πως «τούτο φαίνεται από τη θέση της ότι δήθεν οι 20 αυτές θέσεις αφορούν θέσεις πρώτου διορισμού».
 
«Ομοίως αυθαίρετοι και ανυπόστατοι είναι οι ισχυρισμοί της Επιτρόπου ότι δήθεν τα προσόντα και τα καθήκοντα της θέσης καθορίζονται μετά από συλλογικές διαβουλεύσεις. Αυτό, στο οποίο κτίζει όλη την επιχειρηματολογία της, είναι αποκύημα φαντασίας και δεν στηρίζεται στο σχετικό νόμο, ουσιώδεις πρόνοιες του οποίου παραγνωρίζει», προσθέτει.
 
Για τους όρους απασχόλησης, (μισθός, ωράριο εργασίας, άδειες κλπ), η Ελεγκτική Υπηρεσία σημειώνει πως «προφανώς είναι αυτοί που ισχύουν για όλους τους έκτακτους, όλης της Δημόσιας Υπηρεσίας».

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

 

Χαρακτηρίζει ως «εντελώς ανυπόστατες και ασύνδετες» τις αναφορές της Επιτρόπου για τη δήθεν ιεραρχική σχέση των 20 εργοδοτουμένων ορισμένου χρόνου με τους μόνιμους υπαλλήλους.

ad2mobile

«Προφανώς η Επίτροπος συγχέει τη σημασία της λέξης ‘ιεραρχία’ με την «αρχαιότητα» όταν αναφέρει ότι σε μία Υπηρεσία όλοι έχουν μεταξύ τους σχέση ιεραρχίας», αναφέρει.

Όπως αναφέρει η Ελεγκτική Υπηρεσία, «είναι κρίμα που μέσα από μία επιδερμική προσέγγιση τόσο σοβαρών θεμάτων η Επίτροπος οδηγεί σε απαξίωση τον τόσο μεγάλης σημασίας θεσμό που υπηρετεί».
 
ΚΥΠΕ

article 1