Έντονες διαφωνίες στην Επ. Οικονομικών κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το φόρο κατανάλωσης στα οχήματα

Ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών τέθηκε σήμερα το νομοσχέδιο για την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για όλα τα οδικά μηχανοκίνητα οχήματα, με το Υπουργείο Οικονομικών να υπεραμύνεται της κατάργησης του φόρου αντί του μηδενισμού του, την ώρα που κοινοβουλευτικά κόμματα διαφώνησαν με τη συζήτηση του νομοσχεδίου ξεχωριστά από τη συζήτηση που διεξάγεται στην Επιτροπή Συγκοινωνιών επί του νομοσχεδίου για τα τέλη κυκλοφορίας.
 
Η εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών ανέφερε στην Επιτροπή ότι με την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για τα οχήματα θα διορθωθεί η στρέβλωση που υπάρχει αυτή τη στιγμή ο φόρος κατανάλωσης να μειώνεται ανάλογα με την ηλικία του οχήματος.

>>> ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ & ΕΡΕΥΝΕΣ BRIEF <<<
 
«Επειδή ο στόχος του Υπουργείου είναι να προωθήσει όσο το δυνατό πιο περιβαλλοντικά φιλική φορολογία για τα αυτοκίνητα, θέλει να προωθήσει την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για τα οχήματα» ανέφερε. Στο ερώτημα αν δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος με μηδενικό συντελεστή αντί κατάργησης, η εκπρόσωπος του Υπουργείου είπε ότι μετά από μελέτη των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων των δύο επιλογών, θεωρήθηκε ότι η κατάργηση έχει περισσότερα πλεονεκτήματα με κύριο τη μείωση του διοικητικού φόρτου του κράτους. «Αν τον αφήσουμε μηδενικό θα έχουμε ακριβώς το ίδιο διοικητικό κόστος, χωρίς να εισπράττουμε» είπε.
 
Υπέδειξε ακόμα ότι με την κατάργηση του φόρου διευκολύνονται οι πολίτες και ο εμπορικός κόσμος στη διακίνηση των κοινοτικών οχημάτων και εξαλείφεται η κριτική που δέχεται η Κυπριακή Δημοκρατία σε ευρωπαϊκό επίπεδο ότι παρεμποδίζει το εμπόριο αυτοκινήτων.
 
Επεσήμανε την ίδια ώρα ότι η απώλεια εσόδων θα είναι η ίδια είτε με την μία επιλογή είτε με την άλλη, προσθέτοντας ότι η απώλεια του ΦΠΑ έχει υπολογιστεί γύρω στα 2 εκ. ευρώ, ωστόσο είπε ότι εφόσον γίνει η τροποποίηση της νομοθεσίας ενδέχεται να αλλάξουν οι τιμές και η αγορά οπόταν το ποσό αυτό είναι ενδεικτικό.
 
«Τα μειονεκτήματα του μηδενικού συντελεστή είναι ότι θα μείνει το διοικητικό κόστος και θα επιφορτίζονται οι πολίτες και ο εμπορικός κόσμος να πληρώνουν των τελωνειακό πράκτορα ο οποίος θα διεκπεραιώνει τις τελωνειακές διαδικασίες για ένα φόρο ο οποίος ουσιαστικά δεν θα υπάρχει» εξήγησε.
 
Από πλευράς της η εκπρόσωπος του Τμήματος Τελωνείων είπε ότι είτε αποφασιστεί κατάργηση του φόρου είτε μηδενικός συντελεστής, το Τμήμα είναι έτοιμο να προχωρήσει σε άμεση εφαρμογή και έχει στη διάθεσή του τους απαραίτητους μηχανισμούς ελέγχου.
 
Η εκπρόσωπος του Τμήματος Φορολογίας επεσήμανε ότι εάν επιλεγεί η κατάργηση του φόρου τότε δεν θα υπάρχει πλέον η διαδικασία είσπραξης του ΦΠΑ για καινούρια κοινοτικά οχήματα που θα εισάγονται από ιδιώτες και ως εκ τούτου θα πρέπει να θεσπιστεί μια άλλη διαδικασία είσπραξης του ΦΠΑ, με τροποποίηση του σχετικού νόμου.
 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Άγγελος Βότσης δήλωσε ότι θα γίνει προσπάθεια το αμέσως επόμενο διάστημα να βρεθεί η χρυσή τομή που να παντρέψει όλους τους προβληματισμούς που έχουν τεθεί τόσο σε σχέση με το φόρο κατανάλωσης όσο και σε σχέση με τα τέλη κυκλοφορίας, θέμα το οποίο συζητείται στην Επιτροπή Συγκοινωνιών.
 
«Ελπίζω στην επόμενη Ολομέλεια να είναι ενώπιον της και τα δύο νομοσχέδια» είπε και πρόσθεσε ότι αυτή είναι η πρόθεση όλων.
 
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου δήλωσε ότι η απόφαση που πήρε η κυβέρνηση για κατάργηση του φόρου «προκαλεί παρενέργειες και έχει προεκτάσεις», προσθέτοντας πως «κάποιων τα συμφέροντα είναι φανερό ότι θα εξυπηρετηθούν».  
 
Ανέφερε ότι «η Βουλή έχει διάθεση να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει προβλήματα που δεν αντιμετώπισε η Κυβέρνηση και να ληφθούν αποφάσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα στον μέσο πολίτη να έχει ένα αυτοκίνητο που θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό, προσιτό από πλευράς τιμής και ασφαλές».
 
Ο κ. Στεφάνου επεσήμανε ότι το θέμα του φόρου κατανάλωσης στα μηχανοκίνητα και των τελών αδειών κυκλοφορίας θα πρέπει να συζητηθούν μαζί στις δύο αρμόδιες επιτροπές.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<
 
Ο πρόεδρος του Κινήματος Οικολόγων Συνεργασίας Πολιτών Γιώργος Περδίκης δήλωσε ότι με την κατάργηση το φόρου και χωρίς διαμόρφωση τελών κυκλοφορίας εξυπηρετείται συγκεκριμένη τάξη που αγοράζει μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, ενώ όσοι αγοράζουν μικρά αυτοκίνητα δεν θα έχουν καμία διευκόλυνση. «Συνεπώς πρέπει να πάνε μαζί σε ένα νομοσχέδιο και προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε εισήγηση για να συνεργαστούν τα κόμματα για να υπάρξει συμφωνία πακέτο που δεν θα εξυπηρετεί μεγάλα συμφέροντα» κατέληξε.

 
4685
Thumbnail

Σε δίωρη στάση εργασίας από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 12:00 το μεσημέρι κατήλθαν σήμερα οι Κυβερνητικοί Φαρμακοποιοί μετά από απόφαση που λήφθηκε σε συνεδρία του Κλαδικού Συμβουλίου των Φαρμακοποιών της Παγκύπριας Συντεχνίας ΙΣΟΤΗΤΑ στις 19/08/2019.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Συντεχνίας, κατά τη συνεδρία εξουσιοδοτήθηκε το Κλαδικό Συμβούλιο να λάβει απόφαση για δυναμικά μέτρα κλιμακωτά, μέχρι και επ’ αόριστον απεργία.

ad1mobile

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

Αναφερόμενη στους λόγους που οδήγησαν στη λήψη απόφασης για δυναμικά μέτρα, η Συντεχνία επικαλείται τη «συνεχιζόμενη άρνηση ή/και παράλειψη του Υπουργείου Υγείας να ενημερώσει το προσωπικό που απασχολείται στον ΟΚΥπΥ σχετικά με τις επικείμενες δραματικές αλλαγές στην εργασία του δεδομένου του γεγονότος ότι από 1η Σεπτεμβρίου 2019, 19 φαρμακεία νοσοκομείων και αγροτικών κέντρων σταματούν να εξυπηρετούν εξωτερικούς ασθενείς».

«Οι φαρμακοποιοί καλούνται να αλλάξουν χώρο εργασίας, να μετακινούνται καθημερινώς σε μεγάλες αποστάσεις και ενδεχομένως να υιοθετήσουν νέα ωράρια εργασίας και καινούριες ευθύνες. Ωστόσο, καμία ενημέρωση και καμία συζήτηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους δεν έχει λάβει χώρα. Υπάρχει πλήρης απαξίωση του κλάδου και του επιστημονικού ρόλου μας», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Ενόψει των αλλαγών αυτών, όπως αναφέρεται, «μεγάλος αριθμός συναδέλφων μετακινούνται από τα δημόσια νοσηλευτήρια με αποτέλεσμα να παραμένει στα φαρμακεία των νοσοκομείων πολύ μικρός αριθμός φαρμακοποιών, ο οποίος είναι δυσανάλογος του φόρτου εργασίας και κατ’ επέκταση μη ικανός για τη σωστή εξυπηρέτηση των ασθενών».

ad2mobile

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Η Συντεχνία αναφέρει ότι «πολλοί συνάδελφοι θα αναγκάζονται σε καθημερινές μετακινήσεις ακόμα και από την Πάφο προς τη Λευκωσία, προκειμένου να μεταβαίνουν στον καινούριο χώρο εργασίας τους. Κάτι τέτοιο είναι απάνθρωπο και για το λόγο αυτό ζητούμε τη δημιουργία επαρχιακών γραφείων ώστε να επιτελείται η εργασία τους χωρίς να αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά τέτοιες αποστάσεις».

«Καμία αλλαγή στα σχέδια εργασίας των υπαλλήλων της δημόσιας υπηρεσίας δεν θα γίνει αποδεκτή και μάλιστα μονομερώς. Επιβάλλεται η κάλυψη των οργανικών μόνιμων θέσεων των Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, οι οποίες είναι κενές λόγω αφυπηρετήσεων, καθώς και η προώθηση των προαγωγών των υπαλλήλων του κλάδου», καταλήγει η ανακοίνωση.

article 1