Διευθυντής ΤΟΜ στην Brief: Δεν θα γίνουμε Σουηδία σε ένα χρόνο

Εντός Ιανουαρίου ξεκινούν οι διαβουλεύσεις για «πράσινες» οδούς

ΓΡΑΦΕΙ Η 
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Μετά το μεγάλο ενδιαφέρον που επέδειξαν οι Κύπριοι πολίτες για τα δύο Σχέδια για αγορά ηλεκτρικού οχήματος ή απόσυρση παλαιού, μέσα στο πλαίσιο της πολιτικής της κυβέρνησης για μετάβαση στις πράσινες μεταφορές και στη βιώσιμη κινητικότητα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, γίνονται διάφορες σκέψεις και συζητήσεις προς ενίσχυση τους.

Μάλιστα, εκτός από τα κίνητρα και τα σχεδια που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, η κυβερνηση προσανατολίζεται και σε αντικίνητρα για τα ρυπογόνα αυτοκίνητα, όπως την «βάφτιση» πράσινων δρόμων. Δηλαδή, την απαγόρευση εισόδου σε συγκεκριμένες οδούς σε αυτοκίνητα που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.

Για το εν λόγω θέμα η Brief επικοινώνησε με τον Διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Γιάννη Νικολαΐδη. 

Ο κ. Νικολαϊδης, σημείωσε στην Brief ότι εντός Ιανουαρίου ξεκινούν διαβουλεύσεις, για να δημιουργηθεί το νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει να χαρακτηριστούν κάποιες περιοχές ως χαμηλών ρύπων. 

Ειδικότερα, οι σκέψεις που γίνονται κατά τον κ. Νικολαϊδη, είναι η δημιουργία περιοχών για κυκλοφορία οχημάτων χαμηλών ή μηδενικών ρύπων, σημειώνοντας πως «θα ξεκινήσουμε μια δημόσια διαβούλευση για να δούμε πως θα πρέπει να δημιουργηθεί το νομικό πλαίσιο για τέτοιου είδους αποφάσεις».

Θα ελέγχονται ποια αυτοκίνητα δικαιούνται πρόσβαση

Κληθείς να αναφέρει αν θα μπορούν να ελέγχονται τα αυτοκίνητα που θα δικαιούνται προσβαση στις χαμηλού/μηδενικού ρύπου περιοχές, σημείωσε ότι αυτό μπορεί να γίνει με την χρήση τεχνολογίας.

 Ειδικότερα, σημείωσε ότι υπάρχει τεχνολογία όπου διαβάζονται οι αριθμοί εγγραφής του οχήματος ώστε να ελέγχεται και αν πληροί τις προϋποθέσεις.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Νικολαϊδης αναφέρθηκε και σε άλλες χώρες που ήδη κάνουν χρήση τέτοιων τεχνολογιών, όπως είναι οι Σκανδιναβικές κυρίως χώρες.
Πρόκειται για πρακτικές που εφαρμόστηκαν στο εξωτερικό και με επιτυχία να μπορέσουν να εφαρμοστούν και στην Κύπρο.

Την ίδια ώρα σημείωσε ότι, η κάθε χώρα υιοθετεί μέτρα ανάλογα με τις συνθήκες της, την οικονομία της, τον στόλο της κ.α, υπογραμμίζοντας πως «δεν μπορούμε σε ένα χρόνο να γίνουμε Σουηδία, λαμβάνοντας υπόψη ότι μιλάμε για χώρες οι οποίες ξεκίνησαν 10 χρόνια πριν τις διαδικασίες.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί, ότι κατά τον κ. Νικολαϊδη δεν θα θυματοποιηθούν οι επιχειρήσεις που θα βρίσκονται στις περιοχές αυτές, ούτε πολίτες που εμπορευονται σε αυτές καθώς θα βρεθεί ο τρόπος να επιτρέπεται να πηγαίνουν είτε σπιτι ή στο κατάστημα τους, «Πρέπει  και στην Κύπρο να ξεκινήσουν αυτές οι συζητήσεις  να βρούμε το νομικό πλαίσιο και τα τεχνικά μέσα για να μπορούμε να εφαρμόζουμε και εμείς τέτοια μέτρα».

Τέλος τόνισε ότι το όλο εγχείρημα θα ξεκινήσει μετά από έντονη δημόσια διαβούλευση και πάντοτε σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και την τοπική κοινωνία που ενδεχομένως να επηρεαστουν.