Δημητριάδης:Στήριξη Κύπρου για απανθρακοποίηση ναυτιλιακού τομέα

Όσα ανέφερε ο Υφ. Ναυτιλίας σε παρέμβασή του στις εργασίες του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ, στο Λουξεμβούργο

Την στήριξη της Κύπρου όσον αφορά πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας, εξέφρασε την Πέμπτη ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, σε παρέμβασή του στις εργασίες του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ, στο Λουξεμβούργο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση από το ΓΤΠ, στην παρέμβασή του, στο πλαίσιο της συζήτησης για την Πρόταση Κανονισμού σχετικά με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές ως μέρος της δέσμης «Fitfor 55», ο κ. Δημητριάδης είπε ότι το κείμενο είναι ισορροπημένο και μπορεί να αποτελέσει τη γενική προσέγγιση του Συμβουλίου.

«Ως γενική αρχή, στηρίζουμε με θέρμη πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα, διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας,» είπε.

Ο Υφυπουργός εξέφρασε τις ευχαριστίες του για τη συμπερίληψη της χρονικά περιορισμένης εξαίρεσης για τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση μεταξύ Κύπρου και ηπειρωτικής Ευρώπης.

Η Κύπρος, είπε, τα τελευταία 21 χρόνια δεν διέθετε εναλλακτική συνδεσιμότητα και από φέτος γίνεται ένα πιλοτικό εγχείρημα, που, όπως είπε,  δεν θα θέσει σε κανένα απολύτως κίνδυνο το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα του Κανονισμού. Ωστόσο, για να έχει αντίκρισμα η εν λόγω εξαίρεση θα πρέπει να συμπεριληφθεί και στην πρόταση ETS Maritime, πρόσθεσε.

«Η Κύπρος χαιρετίζει το γεγονός ότι λήφθηκαν υπόψη και οι ιδιαιτερότητες των εταίρων μας ενώ θεωρεί ότι η εισαγωγή του πολλαπλασιαστή για την παροχή κινήτρων στη ζήτηση για ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης αποτελεί ισορροπημένη επιλογή,» είπε.

Είπε ακόμη, ότι οι προτεινόμενοι στόχοι είναι φιλόδοξοι, διασφαλίζοντας τη δίκαιη συμβολή του ναυτιλιακού τομέα στην κλιματική αλλαγή, παρέχοντας συνάμα επαρκή χρόνο για προσαρμογή.

«Το υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας σε κρίσιμα ζητήματα, όπως η έλλειψη διαθεσιμότητας βιώσιμων καυσίμων, σε συνδυασμό με την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση και την επισιτιστική κρίση, δεν μας επιτρέπει καμία ευελιξία για υψηλότερους στόχους. Παρά ταύτα έχουμε αποδεχθεί την επίσπευση της αξιολόγησης του κανονισμού από το 2030 στο 2027,» είπε.

Σχετικά με τις πρόσθετες απαιτήσεις μηδενικών εκπομπών στα αγκυροβόλια, είπε ότι υποστηρίζει το κείμενο ως έχει, το οποίο, όπως είπε, «διατηρεί μια λεπτή ισορροπία μεταξύ φιλόδοξης προσέγγισης και πραγματισμού.»

«Αναφορικά με τα έσοδα που απορρέουν από τις ποινές στηρίζουμε το προτεινόμενο σύστημα που επιτρέπει τη διαχείρισή τους από τα κράτη μέλη για στήριξη της ενεργειακής μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη σύστασης ειδικού ταμείου ναυτιλιακής μετάβασης στα πλαίσια του ETS Maritime,» είπε.

ΚΥΠΕ