Δυσκολία με την Πύλη Κτηματολογίου – Δεν επιτρέπει είσοδο σε πολίτες με "poor" IP address

Το σύστημα ζητά όπως πρώτα ελεγχθεί το IP address τους – Τι πρέπει να κάνετε - Σχετικά περίπλοκη η διαδικασία

Το Τμήμα Κτηματολογίου μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε και θέλοντας να προλάβει παρόμοια περιστατικά αύξησε τα μέτρα ασφαλείας για είσοδο στη Πύλη Κτηματολογίου. 

Κάτι ωστόσο που προκαλεί ταλαιπωρία σε αριθμό ατόμων που προσπαθούν να εισέλθουν στις υπηρεσίες της Πύλης Κτηματολογίου, αφού σύμφωνα με το μήνυμα που τους εμφανίζει, δεν τους επιτρέπεται η πρόσβαση και άρα ούτε στις υπηρεσίες που χρειάζονται. 

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του Κτηματολογίου που μίλησε στην Brief, η ιστοσελίδα μπλοκάρει την είσοδο σε IP που φαίνονται «ύποπτα» λόγω κάποιων ασφαλιστικών δικλείδων που μπήκαν μετά την κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε το Κτηματολόγιο το προηγούμενο διάστημα. 

Όπως ανέφερε η ίδια πηγή, τα άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν πρόβλημα θα πρέπει να προχωρήσουν με κάποια διαδικασία ώστε να αλλάξει το IP τους και να τους επιτραπεί η είσοδος.

Τώρα, σε περίπτωση που αυτό δεν διορθώνεται ή κάποιοι πολίτες αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τη διαδικασία, τότε, όπως μας μεταφέρθηκε μπορούν να επικοινωνήσουν με το Τμήμα Κτηματολογίου ώστε να βοηθηθούν. Αυτό μπορούν να το πράξουν στο τηλέφωνο 22 608000 ή//και στέλνοντας μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση ahadjimarkou@dls.moi.gov.cy. 

Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί 

Σύμφωνα με τις οδηγίες από το Τμήμα Κτηματολογίου οι πολίτες θα πρέπει να ελέγξουν κατά πόσο η διαδικτυακή διεύθυνση τους (IP Address) εξακολουθεί να είναι καταχωρημένη σε λίστα απαγόρευσης πρόσβασης στον ακόλουθο σύνδεσμο και να προβείτε στις διαδικασίες που περιγράφονται παρακάτω. (Σημείωση: για να εντοπίσετε το IP σας, αναζητήστε το στο Google καταχωρώντας τη φράση : “What is my  IP”)

Έλεγχος Διεύθυνσης

Αν το IP σας είναι “not poor”, τότε θα πρέπει να προβείτε στη διαδικασία εκκαθάρισης των Cookies, Cached images and files από τον Browser σας (Chrome, Firefox, Edge κ.λπ.).  Για τη διαδικασία αυτή μεταβείτε στις ρυθμίσεις (Settings) του Browser σας (ακολουθείστε τις 3 τελείες ή γραμμές στο πάνω δεξιά μέρος της οθόνης σας), ακολούθως επιλέξτε «ιδιωτικότητα και ασφάλεια» (“privacy and security”) και μετά “Εκκαθάριση δεδομένων περιήγησης” (“clear browsing data”).  Βεβαιωθείτε ότι στο σημείο “Time Range” είναι επιλεγμένο το “All Time” καθώς επίσης τα σημεία “Cookies and other site data” και “cached images and files” είναι  επιλεγμένα και ακολούθως επιλέξτε «καθαρισμός δεδομένων» (“clear data”). Κλείστε το  Browser σας και στη συνέχεια δοκιμάστε εκ νέου να εισέλθετε στην Πύλη του Κτηματολογίου.

Αν το IP σας είναι “poor”, τότε θα πρέπει να προχωρήσετε στην Υποβολή Αιτήματος Αφαίρεσης (Removal Request):

Υποβολή Αιτήματος Αφαίρεσης

Στη διαδικασία αυτή θα σας ζητηθεί να συμπληρώσετε το IP,  το email και το τηλέφωνο σας.  Στο  τέταρτο σημείο, μπορείτε να καταχωρήσετε απλά το λεκτικό “Για πρόσβαση στο DLS Portal”. Κατόπιν επιλέξτε “Submit Request” και περιμένετε 1-2 λεπτά μέχρι το σύστημα να σας ενημερώσει ότι το αίτημα σας έχει ληφθεί και ότι σε μία ώρα περίπου το IP σας από «poor” θα μετατραπεί “normal”.  Αυτό συνεπάγεται θα έχει ανακτηθεί η πρόσβαση σας στην Πύλη του Τμήματος Κτηματολογίου και Χωρομετρίας και μέσα σε 48 ώρες το IP σας θα περάσει σε διαδικασία ελέγχου και στην περίπτωση που κριθεί ακίνδυνο, θα μετατραπεί σε “not poor”.

Χαράλαμπος Ζάκος

Χαράλαμπος Ζάκος