Ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει την καθημερινότητα όλων ενώ ήδη ξεκίνησαν να φαίνονται οι επιπτώσεις της πανδημίας τόσο στην κοινωνία όσο και στην οικονομία.
Από πλευράς της η Κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει αυτές τις επιπτώσεις, έχει ανακοινώσει 5 σχέδια στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων τα οποία έχουν επεκταθεί μέχρι της 12/6 ενώ επίσης τα μέτρα περιορισμού και τα διατάγματα έχουν παραταθεί μέχρι τις 30 Απριλίου, μετά από μακρά σύσκεψη του Υπουργικού την Τετάρτη 8/4.
Μέσα στους τομείς από την πανδημία όπου και αναμένεται να φανούν επιπτώσεις βρίσκεται φυσικά και το εμπόριο του νησιού μας.
Πως έχει επηρεαστεί όμως το εμπόριο της Κύπρου; Υπήρξε μείωση στην κίνηση ή καθυστερήσεις; Παρουσιάστηκαν προβλήματα ή υπήρξαν τομείς του εμπορίου που έχουν ήδη επηρεαστεί;
Η Brief για να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, ήρθε σε επαφή με την Eurogate Container Terminal Limassol Ltd και την DP World Limassol, εταιρείες οι οποίες είναι υπεύθυνες για το εμπόριο στο λιμάνι Λεμεσού.
>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<
Υπήρξε μείωση στην κίνηση;
Σε επικοινωνία μας με τον Διευθυντή της Eurogate Container Terminal Limassol Ltd κ. Γιώργο Πούρο, μας έχει αναφερθεί ότι δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής μείωση εισαγωγής ή εξαγωγής αλλά όπως μας τόνισε «αυτή η εβδομάδα έχει δείξει ότι ήδη άρχισε η πτώση, η οποία να επισημάνω έχει ξεκινήσει από την Δευτέρα (6/4).»
Επικοινωνήσαμε και με τον κ. Δώρο Αρέστη, Λειτουργό Επικοινωνίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της DP World Limassol, ο ίδιος μας ανέφερε ότι λαμβάνοντας υπόψη πως βάσει των περιοριστικών μέτρων δεν επιτρέπεται η άφιξη κρουαζιερόπλοιων αυτή την περίοδο είναι φυσικό να έχει επηρεαστεί σε κάποιο βαθμό η κίνηση. Ωστόσο, όπως μας δήλωσε «ως εταιρεία προχωρήσαμε στην εφαρμογή σχεδίων δράσης με στόχο να διασφαλίσουμε την ομαλή διεξαγωγή των εργασιών στο λιμάνι. Σήμερα όλες οι εμπορικές δραστηριότητες καθώς και οι εργασίες φορτοεκφόρτωσης στο τερματικό διεξάγονται κανονικά», είπε.
Επηρεάστηκαν κάποιοι συγκεκριμένοι τομείς περισσότερο;
Σε ερώτηση μας αν υπήρξαν κάποιοι τομείς που έχουν επηρεαστεί περισσότερο ο κ. Αρέστη μας δηλώνει ότι ο τομέας των κρουαζιέρων έχει επηρεαστεί σημαντικά λόγω και της επιβολής αυστηρών ταξιδιωτικών περιορισμών και οδηγιών που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της διασποράς του ιού ενώ επιπρόσθετα «μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους με αποτέλεσμα την ακύρωση κρατήσεων μέχρι νεοτέρας. Όσον αφορά τους υπόλοιπους τομείς ενδεχομένως, να υπάρξει κάποια μείωση σε σχέση με τις εισαγωγές, όπως για παράδειγμα, αυτοκινήτων ή προϊόντων χάλυβα, δεδομένης και της παγοποίησης των κατασκευαστικών έργων» δήλωσε.
>>> Κορωνοϊός: Όλες οι εξελίξεις εδώ <<<
Από πλευράς του ο κ. Πούρος μας δίνει ένα παράδειγμα συνομιλίας του με εισαγωγέα παγωτών, ο οποίος του είχε αναφέρει ότι τον Απρίλιο του 2019 είχε φέρει 20 containers παγωτού ενώ φέτος έφερε ένα, λόγω του ότι αφού είναι όλα κλειστά, δεν θα πωλείται το παγωτό.
Υπάρχουν καθυστερήσεις;
Όσο αφορά το ζήτημα αν υπήρχαν καθυστερήσεις στα λιμάνια, ο κ. Πούρος μας αναφέρει ότι δεν είχαν καθυστερήσεις και τα πλοία έρχονται κανονικά, απλά το ζήτημα είναι ότι μειώθηκαν τα φορτία που έρχονται.
Επίσης το ότι δεν υπήρξαν καθυστερήσεις, μας αναφέρει ο κ. Αρέστη, σημειώνοντας ότι όλες οι εμπορικές δραστηριότητες στο τερματικό διεξάγονται κανονικά: «Παράλληλα, φροντίζουμε να προσαρμοζόμαστε συνεχώς ώστε να περιορίσουμε στο ελάχιστο τις οποιεσδήποτε καθυστερήσεις στις δραστηριότητές μας. Λειτουργούμε πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες των κυβερνητικών φορέων και των υπηρεσιών υγείας ενώ διενεργούμε πρόσθετους ελέγχους ασφαλείας προς αποφυγή της εξάπλωσης του Covid-19», δήλωσε.
Μέτρα προστασίας και στήριξης επιχειρήσεων που λαμβάνονται από τις εταιρείες
Από την πρώτη στιγμή προχωρήσαμε στην εφαρμογή προληπτικών μέτρων καθώς η ασφάλεια και η ευημερία του προσωπικού και των πελατών μας αποτελεί πάντοτε προτεραιότητά μας, αναφέρει ο λειτουργός της DP World Limassol: «Παράλληλα, αναγνωρίζουμε τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει για την κυπριακή οικονομία η DP World Limassol γι’ αυτό και προχωρήσαμε άμεσα στην εφαρμογή σχεδίων δράσης με σκοπό τη διασφάλιση της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης των πελατών μας. Βρισκόμαστε σε στενή επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος ενώ, κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο που διανύουμε, ζωτικής σημασίας είναι επίσης και η ομαλή συνεργασία μεταξύ κυπριακής κυβέρνησης, επιχειρηματικής κοινότητας και δημόσιου τομέα», είπε.
Επίσης προσθέτει ότι «με σκοπό να προστατέψουμε τη λιμενική κοινότητα αλλά και εκείνους με τους οποίους τα μέλη της έρχονται σε επαφή, όπως οι επισκέπτες, τα μέλη του πληρώματος των σκαφών κ.λπ. διασφαλίζουμε όπως όλοι όσοι διατηρούν τη βάση τους ή δραστηριοποιούνται στο τερματικό που βρίσκεται υπό την ευθύνη της DP World Limassol, συμμορφώνονται πλήρως με τις οδηγίες των τοπικών αρχών και με τις εσωτερικές οδηγίες της Εταιρείας μας.»
>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<
Επιπρόσθετα, μας τονίζει, έχουν γίνει διευθετήσεις για το προσωπικό που μπορεί να εργαστεί από το σπίτι ενώ συνίσταται ανεπιφύλακτα η χρήση ψηφιακών καναλιών και υπηρεσιών ώστε να αποφευχθεί η οποιαδήποτε αχρείαστη φυσική επαφή αυτή την περίοδο: «Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε προχωρήσει στην εφαρμογή δύο νέων μεθόδων ηλεκτρονικών πληρωμών, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της JCC, προσφέροντας τη δυνατότητα σε όλους τους πελάτες μας να διενεργούν οποιαδήποτε συναλλαγή με εύκολο και ασφαλή τρόπο», δήλωσε.
Τέλος από πλευράς του ο διευθυντής της Eurogate Container Terminal Limassol Ltd, μας αναφέρει ότι λαμβάνονται αυστηρά μέτρα προστασίας διότι είναι σημαντική η ασφάλεια των υπαλλήλων: «Έχουμε κάνει υποχρεωτική την χρήση της μάσκας και έχουμε διαχωρίσει το προσωπικό μας σε ομάδες ούτως ώστε αν πάθει μια ομάδα κάτι, να μπορούμε να συνεχίσουμε και να μην κλείσουμε», δήλωσε.