Έκλεισες ταξίδι και ακυρώθηκε; Τι δικαιούστε να ζητήσετε

Τι θα γίνει με τα κουπόνια των αεροπορικών εταιρειών σε ακυρώσεις εισιτηρίων - Τι δικαιούστε

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΔΑΜΟΥ/DIGITAL TV


Εκπρόσωποι του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Κύπρου και της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή μίλησαν στην Digital για τα δικαιώματα των επιβατών τόσο για οργανωμένα όσο και μεμονωμένα αεροπορικά ταξίδια με αφορμή τη λήξη κουπονιών που δόθηκαν μετά από ακυρώσεις πτήσεων λόγω της πανδημίας.

Αρκετά ήταν τα αεροπορικά ταξίδια που ακυρώθηκαν στην αρχή της πανδημίας. Οι αεροπορικές εταιρείες και οι διοργανωτές ταξιδίων έδιναν στους ταξιδιώτες είτε την ευκαιρία να μεταφέρουν την κράτησή τους σε άλλη ημερομηνία ή προσέφεραν κουπόνια τα οποία όμως είτε έχουν λήξει ή λήγουν σύντομα. 

“Αυτό που εισηγούμαστε και συμβουλεύουμε ως Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου είναι καταρχάς να επικοινωνούν με την αεροπορική εταιρεία, να υποβάλλουν το αίτημά τους, να δίνεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα στην εταιρεία δύο - τριών εβδομάδων καθώς ο αριθμός των αιτήσεων από πέρσι ήταν χιλιάδες και σε περίπτωση που δεν ανταποκριθεί στο αίτημα τους ή δεν ανταποκριθεί θετικά, τότε να επικοινωνούν μαζί μας για να μπορέσουμε εμείς μέσω διαμεσολάβησης να βοηθήσουμε με οποιοδήποτε τρόπο και ενδεχομένως να πάρουν τα χρήματά τους πίσω”, δήλωσε η κα. Στυλιανίδου. 

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ξεκαθάρισε πως είναι δικαίωμα του επιβάτη να αποδεχθεί ή να απορρίψει το κουπόνι.

“Σε περίπτωση που ο καταναλωτής αποδεχτεί τα κουπόνια, υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός που εφαρμόστηκε πέρσι το καλοκαίρι που ρυθμίζει τους όρους και προϋποθέσεις αυτών των κουπονιών. Ένας από τους όρους λέει πως αν το κουπόνι δεν χρησιμοποιηθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2021 τότε ο διοργανωτής ταξιδίων θα επιστρέψει τα χρήματα στον ταξιδιώτη, είπε ο κ. Μαυρογιάννης. 

Σύμφωνα με τον κ. Μαυρογιάννη στην αρχή της πανδημίας υπήρξαν μαζικά παράπονα καθώς οι διοργανωτές ταξιδίων δεν είχαν την ρευστότητα να επιστρέψουν τα χρήματα.

“Αν και η επιστροφή των χρημάτων δεν έγινε εντός 14 ημερών όπως προνοεί ο νόμος, στις πλείστες των περιπτώσεων η επιστροφή των χρημάτων έγινε”, σημειώνοντας παράλληλα ο κ. Μαυρογιάννης πως, “σε κάποιες άλλες περιπτώσεις υπάρχουν ακόμη έρευνες που ενδέχεται να ολοκληρωθούν σύντομα”.

Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν με διάφορους τρόπους να καταστήσουν το κουπόνι πιο ελκυστικό έναντι της επιστροφής χρημάτων, για αυτό η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προτρέπει τους ταξιδιώτες να ελέγχουν τους όρους και προδιαγραφές του κουπονιού πριν το αποδεχτούν.

Δείτε όσα ανέφεραν στην DigitalTV: