Ελαττωματικό προϊόν: Επισκευή σε 25 μέρες αλλιώς δικαιούσαι νέο ή επιστροφή χρημάτων

Ο καταναλωτής μπορεί να αποφασίσει εάν θέλει καινούργιο προϊόν ή αν θα του επιστραφούν τα χρήματα

Σύγχυση επικρατεί αρκετές φορές αναφορικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών σε ό,τι αφορά την επισκευή ή/και αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων τα οποία βρίσκονται ακόμη κάτω από εγγύηση

Γι’ αυτό τον λόγο η Brief, επικοινώνησε με τη Νομική Σύμβουλο του Συνδέσμου Καταναλωτών, Βιργινία Χρήστου, ώστε να ξεκαθαρίσει τι προβλέπεται και ποια είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών βάσει νομοθεσίας. 

Τι ισχύει τελικά με τις επισκευές

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η κα. Χρήστου, βάσει νομοθεσίας η επιχείρηση υποχρεούται να επισκευάσει ή να αντικαταστήσει το προϊόν που βρίσκεται κάτω από εγγύηση εντός 25 ημερών από την ημέρα που παρέλαβε το προϊόν. 

Σε περίπτωση που δεν το πράξει και παρέλθει η 25η ημέρα τότε ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα είτε να πάρει καινούργιο προϊόν, είτε να ζητήσει επιστροφή των χρημάτων του. 

Όπως επεξήγησε, η εταιρεία μπορεί να προχωρήσει με την επισκευή μετά τις 25 ημέρες, μόνο εάν προηγουμένως ενημερώσει τον καταναλωτή και δώσει τη συγκατάθεση του. 

Αυτό που θα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές όπως σημείωσε η κα. Χρήστου, είναι να λάβουν την απόδειξη παραλαβής από την εταιρεία όταν θα επιστρέψουν το ελαττωματικό προϊόν για επισκευή, αφού με την έκδοση αυτής της απόδειξης ξεκινούν να μετρούν οι 25 ημέρες. 

Στους πωλητές η επιστροφή του ελαττωματικού προϊόντος 

Παράλληλα, και σχετικό με το πιο πάνω θέμα, είναι καταγγελίες που έλαβε ο Σύνδεσμος Καταναλωτών και αφορούν την άρνηση πωλητών να αποκαταστήσουν ελαττωματικά προϊόντα που καλύπτονται από εγγύηση 2 ετών. 

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, παρατηρήθηκε ότι πωλητές παραπέμπουν τους καταναλωτές να αποταθούν οι ίδιοι σε συνεργάτες τους για αποκατάσταση του ελαττώματος του προϊόντος. Επιπλέον, τονίζουν ότι η συσκευασία και μεταφορά του ελαττωματικού προϊόντος στους συνεργάτες τους, είναι απόλυτη ευθύνη του καταναλωτή.

Η πιο πάνω πρακτική των πωλητών όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, είναι παράνομη, καθώς παραβιάζει τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας, Ν.154(Ι)/2021 και δημιουργεί σημαντική ενόχληση στους καταναλωτές.

Ο πωλητής, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, είναι υποχρεωμένος να παραλαμβάνει το ελαττωματικό προϊόν και να εκδίδει και σχετική απόδειξη παραλαβής. Ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να παραδώσει το ελαττωματικό προϊόν σε άλλους, τεχνικούς ή συνεργάτες του πωλητή.

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, καλεί όλους τους καταναλωτές να διεκδικούν με αποφασιστικότητα τα δικαιώματά τους και να μην επιτρέπουν σ’ οποιονδήποτε να τους στερεί αυτά τα δικαιώματα. Τώρα, στις περιπτώσεις όπου ο πωλητής αρνείται να παραλάβει το ελαττωματικό προϊόν και σας παραπέμπει σ’ οποιονδήποτε άλλο πρόσωπο, τεχνικό, εισαγωγέα ή κατασκευαστή, μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών στο τηλέφωνο 22516112 ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο info@katanalotis.org.cy

Χαράλαμπος Ζάκος
 

Χαράλαμπος Ζάκος