Ελληνική Τράπεζα: Στοχεύει στον «πράσινο δανεισμό»

Τόσο σε ιδιωτικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο

Ρεπορτάζ: Χάρις Βωβού

Στην ενίσχυση της πράσινης ανάπτυξης μέσα από την αύξηση της ρευστότητας στοχεύει η Ελληνική Τράπεζα, όπως ανέφερε ο Ανώτερος Εκτελεστικός Διευθυντής του Ομίλου της Ελληνικής Τράπεζας Φοίβος Στασόπουλος κατά τη δημοσιογραφική διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Ιουνίου στο κτήριο διοίκησης της τράπεζας στην οποία παρουσιάστηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του α΄ τριμήνου του 2021.  

“Πράσινος” δανεισμός

Ερωτηθείς από τη Brief κατά πόσο οι Κύπριοι πελάτες ζητάνε δάνεια με σκοπό την πράσινη ανάπτυξη, ο κ. Στασόπουλος απάντησε ότι υπάρχουν δύο πυλώνες σχετικά με την πράσινη επιχειρηματικότητα. Ο πρώτος είναι οι ιδιώτες, όπου υπάρχει «περιορισμένη ζήτηση για παράδειγμα για τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις κατοικίες τους ή για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά αναμένεται να αυξηθεί μέσα από τη γνώση που προσφέρει η τράπεζα», διευκρίνισε. 

Ο δεύτερος πυλώνας, όπως επεξήγησε ο κ. Στασόπουλος, είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στόχος όπως είπε είναι να «αυξήσουμε το αποτύπωμά μας, όπως για παράδειγμα στα αιολικά πάρκα», ενώ ταυτόχρονα συμπλήρωσε ότι η Ελληνική Τράπεζα χρηματοδοτεί τα τρία μεγαλύτερα αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα στο νησί. 

Στροφή στην ψηφιοποίηση 

Όπως ανέφερε, το 85% των τραπεζικών συναλλαγών που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο έγινε ψηφιακά. Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο οι τραπεζικές συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν εκτός καταστημάτων διπλασιάστηκαν, αγγίζοντας σχεδόν το 28%, ενώ τον Οκτώβριο του 2019 το ποσοστό έφθανε περίπου στο 14%.  

“Χρειάζεται εκπαίδευση”

Σημαντικό βήμα είναι η εκπαίδευση των πελατών για την εφαρμογή διαδικτυακών τραπεζικών συναλλαγών, ώστε να μεγαλώσει η μερίδα των πελατών, όπως είπε. Μάλιστα υπενθύμισε ότι στα τραπεζικά καταστήματα υπάρχουν σημεία όπου οι υπάλληλοι εξηγούν την χρήση των εναλλακτικών καναλιών, όπως είναι για παράδειγμα η κατάθεση μετρητών ή επιταγών μέσω ATM ή η χρήση της εφαρμογής μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile application). Αυτή η βοήθεια όπως ανέφερε είναι αποδοτική και στόχος είναι να ωθήσουν στα ψηφιακά κανάλια συναλλαγών (digital channels). 

Πρόληψη και ορθολογισμός

Όπως τόνισε ο κ. Στασόπουλος “θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί, με προληπτικό και ορθολογιστικό τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας, δίνοντας έμφαση στο υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο. Προτεραιότητα είναι η ικανότητα να ανταποκριθούμε και να στηρίξουμε τους υφιστάμενους πελάτες με την κρίση του κορωνοϊού”. Άλλωστε η πλειοψηφία των καταθετών είναι ιδιώτες και χρειάζονται εναλλακτικές λύσεις προς τους πελάτες, κατέληξε.