Επενδύστε σε μια κοινωνική επιχείρηση και κάντε το με επιχορήγηση

Τους τρόπους που προωθούνται οι κοινωνικές επιχειρήσεις ανέλυσε στο Business Hour by Brief η Mαριλένα Κυριάκου

Η Mαριλένα Κυριάκου, Education and Society Projects Manager, μίλησε χθες (4/3) στο Business Hour by Brief  για τη σημασία και τον ρόλο που διαδραματίζουν οι κοινωνικές επιχειρήσεις, τον ορισμό τους, αλλά και για τους διαγωνισμούς που τρέχουν στη σελίδα του British Council για όσους έχουν ιδέες και θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους κοινωνική επιχείρηση.

Αναφέρθηκε αρχικά στον ορισμό της κοινωνικής επιχείρησης, σημειώνοντας ότι αυτό που τις διαφοροποιεί από μια τυπική επιχείρηση είναι ότι δεν αποσκοπεί πρωτίστως στην δημιουργία κερδών, αλλά στον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.

Μεταφράζεται, όπως ανέφερε ως προς το προϊόν ή τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση, ή σε σχέση με τον τρόπο που διέπεται. Ειδικότερα, αναφέρθηκε σε παραδείγματα ώστε να εξηγήσει πως διαφέρει μια κοινωνική επιχείρηση από μια τυπική.

«Για παράδειγμα, το κέρδος δεν επιστρέφεται εξολοκλήρου στους μετόχους, αλλά ποσοστό απευθύνεται στο προσωπικό, ή σε ευάλωτες μονάδες. Ακόμη διαφέρουν από μια τυπική επιχείρηση και ως προς τις μισθολογικές κλίμακες του προσωπικού, όπως για παράδειγμα οι υψηλότερης κλίμακας μισθοί σε σχέση με τους χαμηλότερους να μην έχουν μεγάλη απόκλιση».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης της κ, Κυριάκου έγινε αναφορά του έργου του COOPower, το οποίο έχει στόχο την προώθηση του τομέα της κοινωνικής επιχειρηματικότητας και των αξιών του σε νέα άτομα, μέσα από μια μεγάλη καμπάνια ευαισθητοποίησης για το πρόγραμμα αλλά και δράσεις που τρέχουν αυτή την περίοδο σε σχέση με την παροχή δεξιοτήτων στους νέους.

Σε συνεργασία, όπως σημείωσε και με τον Οργανισμό CARDET και τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου, προκηρύσσονται διαγωνισμοί που ακολουθούν τη μέθοδο hackathon, όπου ομάδες νέων έχουν 2μιση μέρες για να δημιουργήσουν μια εικονική κοινωνική επιχείρηση. 

«Στόχος μας είναι να δώσουμε κάποια εργαλεία που αφορούν τη σωστή δημιουργία μας τέτοιας επιχείρησης, το σωστό marketing και τι είναι αυτό που τι διαφοροποιεί και την κάνει κοινωνική», σημείωσε.

Στην τελική διαδικασία θα επιλεγεί η καλύτερη δυνατή ομάδα με τις μεγαλύτερες προοπτικές με στόχο να  μπορέσουν να οδηγηθούν σε υλοποίηση και στήσιμό της επιχείρησης τους . Παράλληλα τους δίνεται η ευκαιρία για δικτύωση με άτομα από τον τομέα της κοινωνικής επιχειρηματικότητας που είναι γνώστες του αντικειμένου.

Υπεύθυνος για την υλοποίηση του έργου είναι ο διεθνής οργανισμός British Council, με στόχο να δημιουργήσει σχέσεις κατανόησης και εμπιστοσύνης ανάμεσα σε άτομα που ζουν στη Βρετανία και σε άλλες χώρες, σημείωσε, μέσα από την τέχνη, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση και την αγγλική γλώσσα.

Το βίντεο από τη συνέντευξη της Mαριλένας Κυριάκου στο Business Hour by Brief: