Επιστολή ΚΕΒΕ στο Υπ. Μεταφορών για Λιμάνι Λεμεσού

Θέλει συνάντηση με τον Υπουργό

Συνάντηση με τον Υπουργο Μεταφορών ζητά με επιστολή του Γενικού Γραμματέα του ΚΕΒΕ Μάριου Τσιακκή προς το Υπουργείο Μεταφορών, για τις επικείμενες αυξήσεις τελών στο Λιμάνι.

Αυτούσια η επιστολή: 

Έχουμε πληροφορηθεί από μέλη μας ότι μια από τις διαχειρίστριες εταιρείες στο λιμάνι Λεμεσού, η DP World Limassol έχει ενημερώσει τους πελάτες της για αυξήσεις που θα εφαρμοστούν από το Φεβρουάριο 2022 στις διάφορες ταρίφες. Στην περίπτωση της DP World οι αυξήσεις αυτές ποικίλουν και θα κυμαίνονται από 4% μέχρι και 96% στις ήδη υφιστάμενες χρεώσεις.

Επιπρόσθετα, έχουμε ενημερωθεί ότι ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού στην εγχώρια αγορά της Eurostat, από τον Νοέμβριο του 2021 παρουσιάζει αύξηση 25 μονάδων συγκριτικά με το έτος βάσης (2015). Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα στις διαχειρίστριες εταιρείες του λιμανιού με βάση τη Σύμβαση που έχουν με το κράτος, να επιβάλουν τις σχετικές αυξήσεις στις ταρίφες τους, κάτι που όπως πληροφορούμαστε είναι μέσα στις προθέσεις τους.

Όπως αντιλαμβάνεστε, εκτός του ότι οι αυξήσεις που προκύπτουν βάσει του Δείκτη είναι υπερβολικά ψηλές, θεωρούμε ότι είναι εντελώς άκαιρο να τίθεται θέμα αυξήσεων την παρούσα περίοδο, τη στιγμή που όλοι αναγνωρίζουμε την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το εμπόριο και η επιχειρηματική δραστηριότητα από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα, με τις συνεχόμενες αυξήσεις στο κόστος της ενέργειας και όχι μόνο. Η πιο πάνω εξέλιξη επιβεβαιώνει περίτρανα την ορθότητα της θέσης του ΚΕΒΕ, όπως αυτή επεξηγήθηκε κατ’ επανάληψη αλλά και μέσω της νομικής γνωμάτευσης που καταθέσαμε, ότι η συμπερίληψη στο Δείκτη μόνο των τιμών παραγωγού για την εγχώρια αγορά αγνοώντας τις τιμές παραγωγού για την εξαγωγική αγορά είναι εντελώς λανθασμένη. Με εξαίρεση το κόστος ενέργειας που μπορεί να έχει επηρεάσει τους διαχειριστές, όλη η υπόλοιπη αύξηση του Δείκτη οφείλεται κατά κύριο λόγο σε εισαγόμενο πληθωρισμό (αυξήσεις πρώτων υλών, ενδιάμεσων προϊόντων και μεταφορικών από το εξωτερικό), την οποία θα επιβαρυνθούν για δεύτερη φορά, αν τελικά επιβληθεί, οι κυπριακές επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, μειώνοντας περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας.

Επιπρόσθετα με τα πιο πάνω θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, δεν μπορεί τη στιγμή που η αύξηση του Δείκτη Τιμών καταναλωτή για σκοπούς ΑΤΑ και αφορά στους μισθούς να έχει καθοριστεί το 1.27%, η αύξηση του Δείκτη που αφορά τα λιμάνια να αγγίζει το 15%.

Λόγω της σοβαρότητας του θέματος παρακαλούμε όπως διευθετηθεί άμεσα συνάντηση για συζήτηση και λήψη απόφασης για μη επιβολή αυτών των αυξήσεων.