Έρχεται υποσταθμός μεταφοράς ρεύματος αξίας €6 εκατ. στο Μαρί

Θα διαχειρίζεται παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από τον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό του Βασιλικού

Την έγκριση της Περιβαλλοντικής Αρχής έλαβε η ανέγερση υποσταθμού μεταφοράς 132 kV κλειστού τύπου GIS στην κοινότητα Μαρί της Επαρχίας Λάρνακας.

Σύμφωνα με την μελέτη εκτίμησης επιπτώσεων στο περιβάλλον (ΜΕΕΠ), το έργο αφορά την αποξήλωση του υφιστάμενου υποσταθμού μεταφοράς 132/66/11 kV και την κατασκευή νέου υποσταθμού μεταφοράς 132 kV κλειστού τύπου GIS.

Σκοπός του έργου είναι η διαχείριση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από τον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό του Βασιλικού και η εγκαθίδρυση νέου υποσταθμού ο οποίος θα αποτελέσει κομβικό υποσταθμό και θα συνδεθεί με νέους παραγωγούς. Επιπλέον, ο νέος υποσταθμός θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο, ο οποίος διαθέτει πεπαλαιωμένο και υψηλής επικινδυνότητας εξοπλισμό.

Όπως σημειώνεται στην σχετική γνωμάτευση, το έργο θα χωροθετηθεί εντός της βιομηχανικής περιοχής Βασιλικού στην κοινότητα Μαρί της Επαρχίας Λάρνακας εντός τεμαχίου συνολικού εμβαδού 3754 m2. Εμπίπτει εντός των ορίων του Χωροταξικού Σχεδίου Ανάπτυξης της περιοχής Βασιλικού.

Σημειώνεται ότι το έργο θα διαθέτει:

  • Δωμάτιο Μεταλλοενδεδυμένων Διακοπτών εμβαδού 268 m2
  • Δωμάτιο Ηλεκτρονόμων εμβαδού 126 m2
  • Δωμάτιο Συσσωρευτών εμβαδού 14 m2
  • Δωμάτιο Τηλεπικοινωνιών εμβαδού 21 m2
  • Δωμάτιο Αυτόματων Διακοπτών εμβαδού 164 m2
  • Αποθήκη εμβαδού 16 m2
  • Εξωτερικό χώρος στάθμευσης εμβαδού 105 m2

Παράλληλα, επισημαίνεται πως ο προτεινόμενος υποσταθμός μεταφοράς θα είναι δυναμικότητας 2 x 40 MVA με πρόνοια για 3 x 40 MVA και θα συνδέεται με τον Ηλεκτροπαραγωγικό Σταθμό «Βασιλικού» και τον Υποσταθμό «Κοφίνου» μέσω υφιστάμενης εναέριας γραμμής μεταφοράς και με το Τσιμεντοποιείο Βασιλικού μέσω υφιστάμενης υπόγειας γραμμής μεταφοράς.

Ο κύριος εξοπλισμός του υποσταθμού θα περιλαμβάνει:

  • εξοπλισμό υψηλής τάσης (κύκλωμα καλωδίου τροφοδοσίας, κύκλωμα μετασχηματιστή, κύκλωμα διαχωρισμού ζυγών, κύκλωμα ζεύκτη ζυγών),
  • κτίριο ελέγχου,
  • εξοπλισμό προστασίας και ελέγχου,
  • εξοπλισμό μέσης τάσης,
  • καλώδια ισχύος και ελέγχου και
  • βοηθητικό εξοπλισμό.

Για τη λειτουργία του υποσταθμού θα χρησιμοποιηθούν:

  • 2 Μετασχηματιστές 40 MVA 132 / 22 kV
  • 14 Διακόπτες 132 kV GIS
  • 25 Διακόπτες 22-11 kV

Επιπλέον σημειώνεται ότι στο τεμάχιο έχει εγκατασταθεί προσωρινός υποσταθμός και μετασχηματιστής, ούτως ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του υποσταθμού κατά το στάδιο αποξήλωσης του υφιστάμενου και ανέγερσης του νέου υποσταθμού. Ο προσωρινός υποσταθμός και μετασχηματιστής θα αποξηλωθούν μετά το πέρας των εργασιών και θα μεταφερθούν για να καλύψουν τις ανάγκες άλλου αντίστοιχου έργου. 

Όσο αφορά το εκτιμώμενο κόστος του έργου, αυτό ανέρχεται στα €6.000.000 ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να γίνει 36 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν μόλις εκδοθεί η πολεοδομική άδεια.