Εξετάστηκαν οι διαδικασίες της συμφωνίας πρώην ΣΚΤ με Αλταμίρα

Εξετάστηκε και ο έλεγχος των διαδικασιών για τη διαχείριση των ΜΕΔ της πρώην ΣΚΤ από την Altamira

Τις διαδικασίες με τις οποίες η πρώην Συνεργατική Κεντρική Τράπεζα/ΚΕΔΙΠΕΣ διαπραγματεύτηκε και τελικά συνομολόγησε τη Συμφωνία Διαχείρισης Χαρτοφυλακίου με την ισπανική Αλταμίρα, αλλά και τον έλεγχο των διαδικασιών για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων της πρώην ΣΚΤ από την Altamira, εξέτασε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ελέγχου

Τα πρώτο θέμα εξετάστηκε έπειτα από πρόταση του βουλευτή Νικόλα Παπαδόπουλου, ενώ το δεύτερο θέμα εξετάστηκε ύστερα από απόφαση της ίδιας της Επιτροπής, η οποία εξέτασε και τον τρόπο λειτουργίας ΣΕΔΙΠΕΣ/ΚΕΔΙΠΕΣ με την Altamira.  

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής, ο Γενικός Ελεγκτής Οδυσσέας Μιχαηλίδης είπε ότι η πρώην ΣΚΤ αποφάσισε να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση της διαχείρισης χαρτοφυλακίου μη εξυπηρετούμενων δανείων ύψους 7 δισεκατομμύρια ευρώ, στην Αλταμίρα χωρίς να προκηρύξει διαγωνισμό κατάθεσης προσφορών, αναφέροντας παράλληλα ότι τη συμφωνία συνέταξαν οι δικηγόροι της Αλταμίρα, κάτι που είναι "σκανδαλωδέστατο", όπως είπε, δηλαδή «συμφωνία του κράτους να τη συγγράφει ιδιώτης και όχι το κράτος».

Εξάλλου, αναφορικά με τις ενέργειες του Υπουργείου Οικονομικών σε σχέση με ενδεχόμενες ποινικές υποθέσεις, ο Γενικός Διευθυντής του ΥΠΟΙΚ Γιώργος Παντελή είπε ότι έγινε ήδη συνάντηση με τη Νομική Υπηρεσία για να προγραμματιστούν οι επόμενες ενέργειες, ενώ προγραμματίζεται συνάντηση και με το γραφείο του νομικού συμβούλου της ΚΕΔΙΠΕΣ.

 Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι έχουν υποβληθεί καταγγελίες στην Αστυνομία για πιθανά ποινικά αδικήματα για 24 υποθέσεις και για μια υπόθεση για θέματα επικοινωνίας και μάρκετινγκ της πρώην Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας.  

Από την άλλη, ο εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου Τάσσος Παπαδόπουλος και Συνεργάτες, δικηγόρος Νίκος Παπαευσταθίου είπε ότι «ουδέποτε ζητήθηκε από το δικό μας γραφείο γνωμάτευση ότι προχωρούμε σε σταδιακή συνεργασία με την Αλταμίρα με αυτούς τους όρους και κατά πόσον θα πρέπει να προχωρήσουμε είτε με δημόσιο διαγωνισμό είτε με οποιαδήποτε άλλη διαδικασία»,

«Δικηγόροι της Αλταμίρα ουδέποτε ήμασταν», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «δικηγόροι της Αλταμίρα τόσο της ισπανικής όσο και της κυπριακής Αλταμίρα που ενεγράφη στον Έφορο Εταιρειών, ήταν το δικηγορικό γραφείο Κούσιος, Κορφιώτης και Παπαχαραλάμπους», στο οποίο συμμετέχει ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Κυριάκος Κούσιος.  

Συγκεκριμένα, ο Γενικός Ελεγκτής Οδυσσέας Μιχαηλίδης είπε σε σχέση με τη σύμβαση της πρώην Συνεργατικής Κεντρικής Τράπεζας (ΣΚΤ), που αφορούσε διαχείριση (δανείων) 7 δισεκατομμυρίων ευρώ από την Αλταμίρα ότι «διαπραγματεύτηκαν μόνο με έναν» για την ανάθεση της συγκεκριμένης διαχείρισης δανείων, χωρίς να εφαρμόσουν τη νομοθεσία περί δημόσιων συμβάσεων και πρόσθεσε ότι «αυτό πρέπει να το εξετάσει η Αστυνομία».  

Πρόσθεσε ότι αναμένεις από ένα οργανισμό, πόσο μάλλον όταν αυτός διαχειρίζεται δημόσιο χρήμα, όχι να πάει να δώσει 7 δισεκατομμύρια ευρώ σύμβαση, χωρίς προσφορές, να εφαρμόζει αρχές οι οποίες είναι ανάλογες της σύμβασης που θα υπογράψει».

Ο Γενικός Ελεγκτής είπε ότι τον Ιούνιο του 2016 η ΣΚΤ υπέγραψε το μη δεσμευτικό μνημόνιο συναντίληψης και μετά από πολλούς μήνες ενημέρωσαν σχετικά την Επιτροπεία της ΣΚΤ, η οποία τους έδωσε ρητές οδηγίες στις 14 Νοεμβρίου του 2016 όπως αξιολογηθούν και άλλες πιθανές επιλογές πέραν της πρότασης που είχαν από την Αλταμίρα.  

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Ανέφερε ότι κάθε οργανισμός είτε είναι ιδιωτικός, πόσο μάλλον όταν ανήκει στο κράτος, ο οποίος θέλει να διαχειρίζεται με χρηστό τρόπο τα χρήματα που του έχουν εμπιστευτεί…οφείλει να διατηρεί ανοικτές και διάφανες διαδικασίες γιατί αυτό μεγιστοποιεί τα οφέλη του».  

Αναφορικά με τον τρόπο υπογραφής της συμφωνίας, που έγινε το Νοέμβριο του 2017, ο κ. Μιχαηλίδης είπε ότι στις 23 Ιανουαρίου του 2018 υπογράφηκε η επικαιροποιημένη συμφωνία μεταξύ της ΣΚΤ και Αλταμίρα Ισπανίας για δημιουργία της Αλταμίρας Κύπρου.  

Ανέφερε ότι το έγγραφο για να ενεργοποιηθεί η συμφωνία το έστειλε η ΣΚΤ στην Αλταμίρα, η οποία το απηύθυνε στον πρώην ανώτερο διευθυντή της ΣΚΤ Βαρνάβα Κουρουνά, ο οποίος εκτελούσε χρέη Διευθυντή της Αλταμίρα.  

«Ο κ. Κουρουνάς οποίος ήταν το λύειν και δεσμείν μαζί με τον (Γενικό Διευθυντή του Συνεργατισμού) Νικόλα Χατζηγιάννη για να ετοιμαστεί αυτή η συμφωνία, εκ μέρους της Συνεργατικής την μια ημέρα, την άλλη μέρα έβαλε καπέλο της Αλταμίρα» και παρέλαβε τη συμφωνία που μπορεί να έγγραψε και ο ίδιος, πρόσθεσε.  

Επιπλέον, ο Γενικός Ελεγκτής είπε ότι «τη συμφωνία την συνέταξαν οι δικηγόροι της Αλταμίρα και μετά η ΣΚΤ διόρισε άλλους δικηγόρους για να την βοηθήσουν να διαπραγματευτεί τους όρους» και πρόσθεσε ότι «23 χρόνια χειρίζεται θέματα δημοσίων συμβάσεων, αυτό το πράγμα είναι σκανδαλωδέστατο», δηλαδή, όπως είπε, «συμφωνία του κράτους να την συγγράφει ιδιώτης και όχι το κράτος».  

Αναφερόμενος στη συμφωνία ΣΚΤ και Αλταμίρα, ο κ. Μιχαηλίδης είπε μεταξύ άλλων ότι τα έσοδα της Αλταμίρα προέρχονται κυρίως από ένα τέλος διαχείρισης σταθερό 20,4 εκατομμύρια ετησίως, από προμήθεια ύψους 4% επί της τιμής πώλησης ακινήτου, από ένα λεγόμενο τέλος κινήτρου πέραν του βασικού σεναρίου πωλήσεων με επιπλέον προμήθεια 1,5% επί της τιμής πώλησης ακινήτου, επιπλέον αμοιβή αν καταφέρει να κάνει διευθετήσεις χορηγήσεων πέραν του βασικού σεναρίου διευθετήσεων και επίσης για κάθε διευθέτηση ενοικίασης που θα πετύχει ένα ενοίκιο ετησίως για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση ενοικίασης ακινήτου» και όχι μόνο τον πρώτο χρόνο όπως γίνεται με τα κτηματομεσιτικά γραφεία που θα τους αναθέσεις να σου ενοικιάσουν ένα ακίνητο.  

Ο Γενικός Ελεγκτής είπε ότι στις 23 Ιανουαρίου του 2018 υπογράφηκε η συμφωνία μεταξύ της ΣΚΤ και Αλταμίρα Κύπρου και υπάρχει και έγγραφο για να ενεργοποιηθεί η συμφωνία, που το έστειλε η ΣΚΤ στην Αλταμίρα, η οποία το απεύθυνε ο πρώην ανώτερο διευθυντή της ΣΚΤ Βαρνάβας Κουρουνάς, ο οποίος άλλαξε καπέλο την επόμενη ημέρα ως διευθυντής της κυπριακής εταιρείας της Αλταμίρα και παρέλαβε την συμφωνία, που μπορεί να έγγραψε και ο ίδιος.  

Επίσης, αναφέρθηκε στη συμφωνία ότι η Αλταμίρα Ισπανίας θα είχε το 51% των συνήθων μετοχών τάξης Α στην Αλταμίρα Κύπρου και μια ειδική μετοχή τάξης Β και η ΣΚΤ το 49% των μετοχών τάξης Α, προσθέτοντας ότι η μετοχή τάξης Β ήταν προνομιούχα μετοχή μέσω της οποίας η Αλταμίρα Ισπανίας θα έχει κατά προτεραιότητα μέρισμα, όταν αυτό υπάρξει, ύψους 109 εκ. ευρώ, ενώ οι μετοχές τάξης Α επέτρεπαν συμμετοχή στα κέρδη της Αλταμίρα Κύπρου μόνο από τυχόν νέες εργασίες που θα προέκυπταν, έχοντας το μυαλό τους να διαχειριστούν δάνεια άλλων τραπεζών.  

Ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τούς απέρριψε το αίτημα να χειριστεί η Αλταμίρα δάνεια άλλων τραπεζών και ουσιαστικά το 49% των μετοχών «δεν είχε καμία αξία γιατί δεν θα προέκυπτε ροή χρημάτων μέσω αυτού του καναλιού και έτσι τον Σεπτέμβριο του 2020 η ΣΕΔΙΠΕΣ ανακοίνωσε ότι πώλησε προς 4 με 5 εκ. ευρώ το μερίδιο της» στην Αλταμίρα Κύπρου.  

Ο εκπρόσωπος του δικηγορικού γραφείου Τάσσος Παπαδόπουλος και Συνεργάτες, δικηγόρος Νίκος Παπαευσταθίου είπε ότι η γνωμάτευση που δόθηκε με βάση το ερώτημα που τέθηκε τότε από την ΣΚΤ, «ίσχυε τον Ιούνιο του 2015 που δόθηκε, ισχύει και σήμερα Μάρτιο του 2021, είναι ακριβώς η ίδια θέση» και πρόσθεσε ότι η γνωμάτευση δεν δόθηκε για το θέμα της Αλταμίρα.  

Ανέφερε ότι το ερώτημα που τέθηκε από την ΣΚΤ ήταν «κατά πόσον η ΣΚΤ είναι οργανισμός δημοσίου δικαίου και έχει υποχρέωση να εφαρμόζει το νόμο περί δημοσίων συμβάσεων και η απάντηση μας ήταν όχι δεν θεωρείται οργανισμός δημοσίου δικαίου για να εφαρμόζει το νόμο περί δημοσίων συμβάσεων», ενώ πρόσθεσε σε άλλες γνωματεύσεις είχαμε πει ότι η ΣΚΤ θεωρείται κρατική επιχείρηση με βάση το νόμο περί δημοσιονομικού πλαισίου και έχει υποχρέωση να εφαρμόζει τις γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου και τις αρχές δημοσίων διαγωνισμών γενικότερα», αλλά «δεν έχει υποχρέωση να εφαρμόζει τον νόμο περί δημοσίων συμβάσεων και να προκηρύσσει προσφορές με βάση αυτό το νόμο».  

«Ουδέποτε ζητήθηκε από το δικό μας γραφείο γνωμάτευση ότι προχωρούμε σε σταδιακή συνεργασία με την Αλταμίρα με αυτούς τους όρους και κατά πόσον θα πρέπει να προχωρήσουμε είτε με δημόσιο διαγωνισμό είτε με οποιαδήποτε άλλη διαδικασία», πρόσθεσε.  

Ανέφερε επίσης ότι πέραν αυτής της γνωμάτευσης, που «είναι σωστή και σήμερα, υπάρχουν σωρεία άλλων γνωματεύσεων του γραφείου μας όταν ερωτηθήκαμε και έχουμε δώσει κατεύθυνση επανειλημμένα ότι επειδή είναι κρατική επιχείρηση θα πρέπει να ακολουθούνται οι γενικές αρχές διοικητικού δικαίου και οι γενικές αρχές των δημοσίων διαγωνισμών».  

Ο κ. Παπαευσταθίου είπε ότι «οι δικηγόροι της ισπανικής Αλταμίρας στην Κύπρο ήταν το δικηγορικό γραφείο Κούσιος, Κορφιώτης και Παπαχαραλάμπους ΔΕΠΕ και ήταν οι δικηγόροι επίσης που έχουν εγγράψει την κυπριακή εταιρεία Αλταμίρα στον Έφορο Εταιρειών», προσθέτοντας ότι είναι ο Γραμματέας της εταιρείας και συνεχίζουν μέχρι και σήμερα».  

Το πρώην μέλος της Επιτροπείας της ΣΚΤ Σουζάνα Πογιατζή είπε ότι «υπήρχε μια επιμονή σε σχέση με την Αλταμίρα» και «μέχρι το Νοέμβριο του 2016 μας είχαν φέρει ένα προκαταρκτικό σχέδιο από την Αλταμίρα με την Επιτροπεία της τράπεζας «να επιμένει να αποφασίσουμε» για την δημιουργία πλατφόρμα διαχείρισης ΜΕΔ.  

Ανέφερε επίσης ότι μετά την παραίτηση της από την Επιτροπεία την κάλεσε στις 22 Φεβρουαρίου του 2018 η ΕΚΤ για θέματα ΜΕΔ και Πλατφόρμας όπου της αναφέρθηκε από τον επικεφαλής της ομάδας της ΕΚΤ «περίεργο και δεν μπορούσε να καταλάβει με ποια λογική θα δίναμε απευθείας ανάθεση και δικαίωμα αποκλειστικότητας για 7 δις. χαρτοφυλάκιο σε μια εταιρεία χωρίς προσφορές».  

Είπε ακόμη ότι σύμφωνα με όσα ενέγραψε ο κ. Αρέστης στην έκθεσή του, της αναφέρθηκε από εκπρόσωπο του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού πως «πρώτη φορά είχε ακούσει παγκοσμίως να δίνουν χαρτοφυλάκιο 7 δις. μόνο σε μια εταιρεία χωρίς προσφορές και διερωτήθηκε κατά πόσον το θέμα έπρεπε να εξεταστεί από την Αστυνομία.  

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ζαχαρίας Κουλίας είπε ότι στο πόρισμα της Επιτροπής Αρέστη «αναφέρεται κατηγορηματικά ότι οι κυβερνώντες με αιτιολογία ότι το νομικό και το δικαστικό σύστημα της χώρας δεν μπορούσε να εκτελέσει τις αποφάσεις των δικαστηρίων κατάφερε το 2018, εκβιάζοντας και τη Βουλή να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο», προσθέτοντας ότι «από το 2013 τόσο οι υποθέσεις του Συνεργατισμού όσο και των λοιπών τραπεζών δεν ζητούσαν την εκτέλεση των αποφάσεων για να έχουν το πρόσχημα να πηγαίνουν στην Ευρώπη και να κατηγορούν το νομικό και δικαστικό σύστημα της χώρας ότι δεν μπορούσε να εκτελέσει αποφάσεις, το οποίο σύμφωνα με τον κ. Αρέστη ήταν ψευδές».  

Ανέφερε επίσης ότι «δύο χρόνια μετά το πόρισμα Αρέστη, στο οποίο γίνονται διαπιστώσεις για αστικά και ποινικά αδικήματα», η Επιτροπή Ελέγχου επαναφέρει το θέμα και να ζητεί εξηγήσεις και πρόσθεσε ότι το 2013, που παραλάμβαναν τον Συνεργατισμό αυτός «είχε 14 δισ. καταθέσεις, πλήρωνε κάθε χρόνο 50 εκ. φόρο στο κράτος και το 2011 όταν το κράτος δεν είχε χρήματα η Κυβέρνηση Χριστόφια πήγε στον Συνεργατισμό και ζήτησε 684 εκ. να πληρώσει τους δημοσίους υπαλλήλους διαφορετικά θα έκανε στάση πληρωμών».  

«Όταν ανέλαβε η σημερινή Κυβέρνηση, τον Μάιο του 2013, ο τότε Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης πήγε στον Διευθυντή του Συνεργατισμού (Ερωτόκριτο) Χλωρακιώτη και του ζήτησε χρήματα για να πληρώσει τους δημοσίους υπαλλήλους», ανέφερε, προσθέτοντας ότι εκείνη την περίοδο που έλεγαν ότι ο συνεργατισμός είναι παττισμένος το κράτος όφειλε στον Συνεργατισμό 2,5 δις., ενώ ο Συνεργατισμός είχε κατατεθειμένα χρήματα στην ΕΚΤ 1,3 δις.  

Ο κ. Κουλίας είπε ότι η Επιτροπή θα συνεχίσει την προσπάθεια και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «κάποιοι θα συγκινηθούν και θα ληφθούν εκείνα τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν από ένα ευνομούμενο κράτος».  

Η βουλευτής του ΔΗΣΥ Αννίτα Δημητρίου είπε ότι «είναι αδιανόητο και αντιδεοντολογικό να μη τηρούνται οι κανονισμοί της Βουλής και να μην δηλώνεται η σύγκρουση συμφέροντος βουλευτών στα υπό συζήτηση θέματα», προσθέτοντας ότι «άτομα που με οποιονδήποτε τρόπο εμπλέκονται και αποτελούν μέρος της διαδικασίας δεν μπορεί να εξετάζουν τη διαδικασία».  

Ανέφερε ότι ο ΔΗΣΥ έχει υποβάλει συγκεκριμένα ερωτήματα για να ξεκαθαριστεί η σύγκρουση συμφέροντος και δυστυχώς για ακόμη μία φορά δεν ακολουθήθηκε η δέουσα διαδικασία και διερωτήθηκε πώς «διασφαλίζεται η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα όταν δεν τηρούνται τα βασικά» και κατά πόσον «θέλουμε να δοθούν απαντήσεις και να διερευνηθούν τα πάντα».  

Η βουλευτής του ΑΚΕΛ Ειρήνη Χαραλαμπίδου είπε ότι «το έγκλημα ήταν μεγάλο και παραμένει ατιμώρητο», προσθέτοντας ότι «7 δισ. δόθηκαν στην Αλταμίρα με αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς προσφορές», ενώ ανέφερε πως προσκεκλημένη της Επιτροπής μέλος της Επιτροπείας της ΣΚΤ «μάς είπε ότι ο Εποπτικός Μηχανισμός σε συνομιλία που είχε μαζί της της εξέφρασε την έκπληξη του για όλη αυτή την διαχείριση, χαρακτήρισε ως την πλέον αλλόκοτη πράξη αυτό το οποίο συνέβηκε και την ρώτησε γιατί δεν πήγαν απευθείας στην Αστυνομία».  

Ανέφερε ότι «στην Κύπρο, οι αρμόδιες αρχές που πρέπει να διώξουν σε ποινικό επίπεδο αυτό τα εγκλήματα υπνώττουν για την ώρα» και διερωτήθηκε «πώς είναι δυνατό ένα χαρτοφυλάκιο 7 δις. να δίνεται δώρο σε μια εταιρεία, να αποφασίζουν δύο άτομα ότι έτσι θέλουμε έτσι θα γίνει, να παραιτούνται άλλα τέσσερα άτομα γιατί έβλεπαν την επερχόμενη καταστροφή, να υπάρχει πρόβλημα με τον Εποπτικό Μηχανισμό, αλλά οι αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας να μην έχουν κανένα πρόβλημα».  

Είπε ακόμη ότι «έμπιστο πρόσωπο του Υπουργού (Οικονομικών) που ήταν το αυτί του στα όσα συνέβαιναν έστειλε μέιλ μέσω του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου για να τηρήσει τους τύπους ως όφειλε ιεραρχικά και έστειλε δεύτερο μέιλ στον τέως ΥΠΟΙΚ προσθέτοντας μία παράγραφο με ξεκάθαρη πολιτική τοποθέτηση», προσθέτοντας ότι «το ίδιο πρόσωπο είναι ακόμη πανταχού παρών και πληρώνεται επιπλέον από τους μισθούς του».  

Αναφορικά με τον Πρόεδρο και τα μέλη της ΣΕΔΙΠΕΣ, η κ. Χαραλαμπίδου διερωτήθηκε πως «γίνεται όταν πρόκειται για άτομα που πληρώνονται από το πάγιο μισθούς ανεξάρτητων αξιωματούχων να πρέπει επειδή συμμετέχουν καθηκόντως εκ της θέσεως τους στο ΔΣ της ΣΕΔΙΠΕΣ να αποφασίζει το Υπουργικό Συμβούλιο επιπλέον αμοιβή 1.500 ευρώ για τον καθένα» και «να δεσμεύεται η Κυπριακή Δημοκρατία να αναλάβει οποιαδήποτε πράξη τους» και εκείνοι να είναι χωρίς ευθύνη «και όταν οι πράξεις τους επιβαρύνουν το δημόσιο».  

«Έχουμε καεί με τις αποφάσεις, τη διαχείριση, τις μεθοδεύσεις που έγιναν στη ΣΚΤ από την Κυβέρνηση, σε τέτοιο βαθμό που καταντήσαμε να φυσούμε και το γιαούρτι», πρόσθεσε.  

Ο Πρόεδρος του ΔΗΚΟ Νικόλας Παπαδόπουλος είπε ότι δεν έγινε «καμία ποινική υπόθεση εναντίον της διοίκησης του Συνεργατισμού και καμία αστική αγωγή εναντίον των εμπλεκομένων μεταξύ των οποίων και του τέως Υπουργού Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη για αμέλεια και παραβίαση καθήκοντος».  

Ανέφερε ότι «η Κυβέρνηση του ΔΗΣΥ για να καλύψει τον αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΗΣΥ αλλά και τη διοίκηση του Συνεργατισμού, που διόρισε καθυστερεί τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας με ένα τρόπο που κινδυνεύουμε να χάσουμε το αστικό δικαίωμα της αξίωσης αγωγών, καθώς θα χάσουμε την προθεσμία της παραγραφής».  

«Αυτές είναι οι μέρες τα επιτεύγματα της Κυβέρνησης της διαπλοκής», πρόσθεσε.  

Κληθείς να σχολιάσει αναφορές για εμπλοκή του δικηγορικού γραφείου Τάσσου Παπαδόπουλου, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι για αυτό το θέμα έδωσε απάντηση σήμερα το δικηγορικό γραφείο, προσθέτοντας ότι η γνωμάτευση που έδωσε το γραφείο τότε «λέει ακριβώς το αντίθετο» και συγκεκριμένα ότι «ο Συνεργατισμός έπρεπε να ακολουθήσει τις γενικές αρχές των δημοσίων προσφορών και να ζητήσει δημόσιες προσφορές».  

«Και να προβάλλεται ένας τέτοιος ισχυρισμός σήμερα από τον ΔΗΣΥ επιβεβαιώνει την προσπάθεια συγκάλυψης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «όταν ψευδώς παρουσιάζουν γνωματεύσεις να λένε ακριβώς το αντίθετο, είναι απόδειξη ότι συνεχίζουν να συγκαλύπτουν τις ευθύνες εκείνων που έχουν διαπράξει αυτό το σκάνδαλο».  

Ο βουλευτής του Κινήματος Αλληλεγγύης Μιχάλης Γιωργάλλας είπε ότι «γίναμε ξανά σήμερα θεατές μίας νέας πράξης της λεηλασίας που έχει συντελεστεί στον Συνεργατισμό και δυστυχώς έχει διαφανεί ότι έπαιξαν και σε αυτή ρόλο κομματικοί παράγοντες».  

«Η συμφωνία ανάθεσης της διαχείρισης των ΜΕΔ του Συνεργατισμού στην Αλταμίρα φαίνεται να έγινε με μία ύποπτη, τρύπια διαδικασία, η οποία ήταν απευθείας ανάθεση χωρίς αξιολόγηση», ανέφερε και εξέφρασε την ευχή την ερχόμενη εβδομάδα να αγγιχτούν και τα ζητήματα που ενέγραψε το Κίνημα «σε ό,τι αφορά τη διαχείριση σήμερα αυτών των ΜΕΔ του Συνεργατισμού από την Αλταμίρα».  Ο κ. Γιωργάλλας είπε ότι μοναδική έγνοια «είναι να προστατευτούν οι υπερχρεωμένοι ανυπεράσπιστοι δανειολήπτες του Συνεργατισμού, που δυστυχώς σήμερα είναι τα θύματα της ασύδοτης κερδοσκοπίας της Αλταμίρα».  

Ο βουλευτής του Κινήματος Συνεργασία Πολιτών Γιώργος Περδίκης είπε ότι τον Αύγουστο του 2017 ενέγραψε θέμα στην Επιτροπή Ελέγχου «για τη διαφαινόμενη τότε συμφωνία μεταξύ της ΣΚΤ και της Αλταμίρα, προειδοποιώντας για αυτά τα οποία σήμερα και την περασμένη εβδομάδα συζητά η Επιτροπή».  

«Επρόκειτο για μία σκανδαλώδη συμφωνία, η οποία έγινε υπό συνθήκες οι οποίες αξίζει να διερευνηθούν ακόμη και για ποινικά αδικήματα», ανέφερε και πρόσθεσε πως «κάποιοι πρέπει να παν φυλακή για αυτή τη συμφωνία».  

Ο κ. Περδίκης είπε ότι αμφιβάλει πως «θα γίνει κάτι τέτοιο λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης για πλήρη διερεύνηση των πτυχών αυτού του μεγάλου σκανδάλου και για τιμωρία των ενόχων».

(ΚΥΠΕ) 
 

 
16216
Thumbnail