Δριμεία επίθεση Οδυσσέα Μιχαηλίδη στον Υπουργό Οικονομικών Κωνσταντίνο Πετρίδη. Αφορμή η σύναψη από το Υπουργείο Οικονομικών δύο συμβάσεων με χρηματοοικονομικούς συμβούλους, μία τον Νοέμβρη του 2021 και μία τον Ιούλη του 2022, χωρίς την ύπαρξη διαθέσιμων πιστώσεων και με απευθείας ανάθεση, χωρίς προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού.
Η Ελεγκτική Υπηρεσία προέβη σε ενημέρωση στη Νομική Υπηρεσία για το ενδεχόμενο διάπραξης ποινικών ή αστικών αδικημάτων. Το Υπουργείο Οικονομικών με τη σειρά του υπέβαλε και εκείνο καταγγελία στον Γενικό Εισαγγελέα. Η καταγγελία αφορά το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο του 2022 η Ελεγκτική ενημέρωσε , την αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών για την «ετεροβαρή για το κράτος και παράνομη» σύμφωνα με την Υπηρεσία συμφωνία που δρομολογούσε η Κυβέρνηση για επέκταση της συμφωνίας των αεροδρομίων κατά 5,5 χρόνια και για την «παράνομη συμφωνία που θα αφορούσε κίνητρα προς τις αεροπορικές εταιρείες
>>>>Διαβάστε επίσης: Έργα €3,1 δισ. παραδίδει στην επόμενη κυβέρνηση το Υπ. Μεταφορών<<<<
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, « Όταν η Κυβέρνηση αντιλήφθηκε πόσο εξετέθη με αυτά που προωθούσε με τη συμφωνία επέκτασης κατά 5,5 χρόνια, την παγοποίησε, δυστυχώς χωρίς ακόμη να δούμε μέτρα για επιβολή της έναρξης κατασκευής της συμβατικά καθορισμένης Φάσης Β’ των αερολιμένων. Όσον αφορά τη συμφωνία κινήτρων, μετά την επιχειρηματολογία μας, αυτή βελτιώθηκε με όφελος ύψους €46 εκ. για την Δημοκρατία».
Ο Γενικός Ελεγκτής ανέφερε ότι «οι καταγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών είναι πρόδηλα ανυπόστατες και γελοίες. Αλίμονο να ήταν ποινικό αδίκημα, ή έστω και κατ’ ελάχιστο μεμπτή, η ενημέρωση της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για μία δημόσια σύμβαση, ιδίως εφόσον η ίδια η Επιτροπή μας κάλεσε να τη διαφωτίσουμε προτού αποφασίσει για αποδέσμευση του κονδυλίου. Τέτοια ενημέρωση ήταν επιβεβλημένη και αναγκαία και το μεμπτό, και ενδεχομένως ποινικά κολάσιμο, είναι μόνο η απόκρυψη στοιχείων που επιχείρησε το Υπουργείο Οικονομικών, μη ενημερώνοντας την Επιτροπή ότι οι συμβάσεις για τις οποίες είχε ζητήσει αποδέσμευση πιστώσεων είχαν ήδη συναφθεί. Επειδή δε προφανώς το Υπουργείο το γνωρίζει αυτό, μόνη εξήγηση είναι πως το Υπουργείο πιστεύει ότι, μια τέτοια δική του καταγγελία, θα μπορούσε να αποτελέσει επαρκή δικαιολογία για τον Γενικό Εισαγγελέα ώστε να αποφανθεί ότι, εφόσον και το Υπουργείο Οικονομικών έχει υποβάλει κάποια καταγγελία (έστω και εάν είναι ανυπόστατη), δεν θα ξεκινήσει ποινική διερεύνηση για την καταγγελία που εμείς υποβάλαμε «για λόγους δημοσίου συμφέροντος».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, «δυστυχώς επαναλαμβάνονται τα γεγονότα που βιώνουμε από το 2015, όταν στις 14.12.2015 το Υπουργικό Συμβούλιο επιτέθηκε με Απόφαση του στην Υπηρεσία μας, επίθεση που κορυφώθηκε το 2020 όταν, μετά τις αποκαλύψεις μας για το Κυπριακό Πρόγραμμα Πολιτογραφήσεων, ο μεν Γενικός Εισαγγελέας μας καλούσε δημόσια σε τάξη, η δε Κυβέρνηση δήλωνε ότι ο Πρόεδρος εξετάζει το ενδεχόμενο έναρξης διαδικασίας για την παύση του Γενικού Ελεγκτή και σε τηλεοπτικό σταθμό είχε αφεθεί να διαρρεύσει είδηση ότι η Νομική Υπηρεσία εξετάζει ακόμη και την ποινική δίωξη του Γενικού Ελεγκτή.
Το 2015 ο τότε Γενικός Εισαγγελέας, αναφωνώντας το ιστορικό «ντροπή», είχε εξηγήσει πως «οι κατηγορούμενοι μετατρέπονται σε κατηγόρους» στη βάση αστήρικτων καταγγελιών που αποτελούν «προπέτασμα καπνού και αποπροσανατολισμού». Υπενθυμίζουμε, επίσης, την πρόσφατη περίπτωση σχετικά με τις φυλακές όταν, μόλις η Διευθύντρια των Φυλακών κατήγγειλε συγκεκριμένο στέλεχος της Αστυνομίας για αδικήματα διαφθοράς, αίφνης ξεκίνησαν εναντίον της δύο ποινικές έρευνες.
Δυστυχώς, η Κυβέρνηση παραμένει μη επιδεκτική του συνταγματικώς καθορισμένου ελέγχου από την Υπηρεσία μας».