Γενικό Λογιστήριο: Πεπαλαιωμένο το ηλεκτρονικό σύστημα – Ψάχνουν τρόπους αναβάθμισης

«Πάθαμε και μάθαμε», είπε ο Γενικός Λογιστής – Θα «τρέξουν» διαδικασίες για ξεχωριστές αναβαθμίσεις των 4 Τμημάτων

Επτά και πλέον χρόνια χάθηκαν χωρίς αποτέλεσμα μετά την αποτυχία υλοποίησης του φιλόδοξου σχεδιασμού για ανάπτυξη Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων - Enterprise Resource Planning (ERP), με τα υφιστάμενα συστήματα του Γενικού Λογιστηρίου να δοκιμάζονται και να χρήζουν άμεσης αναβάθμισης.

Μάλιστα και προκειμένου τα συστήματα να μην καταρρεύσουν, το Γενικό Λογιστήριο μαθαίνοντας από το πάθημα του ERP, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γενικός Λογιστής, Ανδρέας Αντωνιάδης, αναγκάστηκε να αλλάξει στρατηγική και πλέον προχωρεί με σταδιακή, αντί ολική, αναβάθμισή τους.

Συγκεκριμένα και απαντώντας σε ερώτηση της Βουλεύτριας του ΔΗΣΥ, Ρίτας Σούπερμαν, αναφορικά με την αποτελεσματικότητα του υφιστάμενου λογιστικού συστήματος FIMAS του Γενικού Λογιστηρίου και κατά ποόσο αυτό μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του κράτους, ο Διευθυντής Διαχείρισης Έργων του Γενικού Λογιστηρίου, Δημήτρης Μαυρομμάτης, εξήγησε: «Το λογιστικό σύστημα FIMAS δεν ήταν το μοναδικό σύστημα που θα αντικαθίστατο, αφού εκτός αυτού έχουμε τα μισθολόγια, έχουμε σύστημα συντάξεων και σύστημα πληρωμών για ωρομισθίους, καθώς και το νέο σύστημα για το συνταξιοδοτικό».

«Πρέπει να προχωρήσουμε και προχωρούμε ήδη με αναβάθμιση κάποιων συστημάτων, γιατί αντιλαμβάνεστε ότι κατά την επταετία ξεπέράστηκαν κάποιες δυνατότητές τους. Άρα, πρέπει να γίνει μία άμεση αναβάθμιση για να διατηρηθούν σε λειτουργία και είμαστε σε διαδικασία για να δούμε πως θα τα αντικαταστήσουμε, λαμβάνοντας μαθήματα και από το προηγούμενο έργο, κατά βάση υλοποιώντας δράσεις μικρότερης έκτασης για να μειώνονται οι κίνδυνοι σε κάθε σύμβαση και να είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμοι», εξήγησε.

Από την πλευρά του ο Γενικός Λογιστής ανέφερε ότι, «αλλάξαμε τακτική, παθαίνοντας και μαθαίνοντας». «Αλλάξαμε την ολιστική αλλαγή σε σταδιακή προσέγγιση της αλλαγής με διάφορα έργα που τρέχουν παράλληλα και για αυτό πλέον έχουμε και τη Διεύθυνση Διαχείρισης Έργων με ξεχωριστές συμβάσεις και με ταχεία επιτεύξιμα αποτελέσματα, τα οποία θα παρουσιάζουμε και θα βελτιώνουμε κατά τη διαχείριση κατά φάσεις», τόνισε υπογραμμίζοντας ότι «με αυτόν τον τρόπο αξιολογούμε τους κινδύνους, τους οποίους αξιολογούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και προβαίνουμε σε ανάλογες ενέργειες».

Στα Δικαστήρια με τον Ανάδοχο η Κυπριακή Δημοκρατία

Υπενθυμίζεται πως, κατά τη χθεσινή (18/1) συζήτηση της Ειδικής Έκθεσης του Γενικού Ελεγκτή, Οδυσσέα Μιχαηλίδη, για την για την Ανάπτυξη Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων - Enterprise Resource Planning (ERP) του Γενικού Λογιστηρίου, εκφράστηκε η πρόθεση της Δημοκρατίας να καταθέσει αγωγή κατά της Αναδόχου Εταιρείας που ανέλαβε το όλο Έργο και τελικά απέτυχε να το υλοποιήσει.

Κατά την έναρξη της συζήτησης, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου, Ζαχαρίας Κουλίας, ανέφερε ότι έλαβε ενημέρωση από τη Νομική Υπηρεσία ότι για το θέμα εγείρονται αγωγές, ενώ από πλευράς της εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας είπε ότι «η έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας σχετίζεται με δημόσια σύμβαση για την οποία υπάρχουν εκατέροθεν πολύ υψηλές οικονομικές απαιτήσεις, οι οποίες πολύ πιθανόν να οδηγηθούν ενώπιον Δικαστηρίου».

Μάλιστα, και σε μία προσπάθεια η Δημοκρατία και τα συμφέροντά της να προστατευθούν, η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας μετέφερε την «παράκληση του Γενικού Εισαγγελέα, όπως αποφευχθεί η περαιτέρω συζήτηση, για να μην προκύψει περαιτέρω ζημιά στα συμφέροντα της Δημοκρατίας», με όλα τα μέλη της Επιτροπής, καθώς και τους προσκεκλημένους να κάνουν αποδεκτό το αίτημα του Γενικού Εισαγγελέα και να τοποθετούνται με φειδώ, αρκούμενοι στον σχολιασμό των ευρημάτων της Ελεγκτικής Υπηρεσίας.

ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ

Μάριος Αδάμου