ΓεΣΥ: Αντιδράσεις ΟΕΒ για εξαίρεση εισφορών των ημικρατικών

Η ΟΕΒ δεν θα δεχθεί έμμεση εξαίρεση του Δημοσίου από τις εισφορές, δηλώνει ο Πρόεδρος της

Σημαντικό πρόβλημα θα προκύψει σύμφωνα με την ΟΕΒ αν η κυβέρνηση εφαρμόσει το σχέδιο για επιστροφή των εισφορών του ΓεΣΥ στους υπαλλήλους των ημικρατικών οργανισμών αφού κατ’ αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί πρόβλημα με όλους τους δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι και θα ζητήσουν επίσης την επιστροφή των εισφορών.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Σε επικοινωνία της Brief με τον Γενικό Διευθυντή της ΟΕΒ κο Μιχάλη Αντωνίου μας ειπώθηκε ότι ενώ αρχικά ειπώθηκε ότι δεν θα δοθούν πίσω οι διαφορές των εισφορών που προκύπτουν από τις εισφορές του κράτους ως εργοδότη, χθες αναφέρθηκε ότι η κυβέρνηση θα μπει σε διάλογο για το εν λόγω ζήτημα.

Κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο θα αποτελέσει μιαν έμμεση εξαίρεση από τις εισφορές στο ΓεΣΥ των υπαλλήλων στον ημικρατικό τομέα και θα ωθήσει την ΠΑΣΥΔΥ και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα – που ούτως ή άλλως είχε δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη- να ζητήσουν να έχουν επιστροφή των εισφορών μέσα από τους μισθούς τους.

Με άλλα λόγια αυτό που μπορεί να γίνει είναι να δοθεί πίσω η διαφορά μέσα από τη μισθοδοσία αλλά και από άλλους τρόπους με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι στον ημικρατικό τομέα να μην καταβάλλουν τίποτα.

Παραδείγματος χάρη, στη CYTA το κόστος του εργοδότη είναι 5,75%, το Μάρτη 2019 και το 1,9% θα το καλύπτουν οι εργαζόμενοι.

 Το Μάρτη του 2020 θα πληρώνει 2,9% ο εργοδότης (κράτος) και ο εργαζόμενος θα καταβάλλουν 2,65%.  Περισσεύει λοιπόν ένα ποσοστό της τάξης του 2,85% από τα ποσοστά που κάλυπτε το 2019 το κράτος  με αποτέλεσμα η συντεχνία να ζητά όπως αυτό το ποσό να δοθεί πίσω στους εργαζόμενους είτε πάνω στο μισθό είτε στα ταμεία ευημερίας κλπ.  

Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στη ΣΥΤΑ – αν περάσει αυτό που ζητούν οι ημικρατικοί οργανισμοί- θα πληρώνουν το 2,65% και θα τους δίνει το κράτος  πίσω 2,85%. Κάτι περισσότερο, δηλαδή, και από τις εισφορές τους.

 

Tags
Του Αντρέα Πολυκάρπου
 
3461
Thumbnail

Την  προκήρυξη των προσφορών για την κατασκευή του δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς (Τμήμα 1, Φάση Α΄) που προχώρησε σήμερα το Τμήμα Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων χαιρέτησαν οι Δήμαρχοι Πάφου και Πόλης Χρυσοχούς Φαίδωνας Φαίδωνος και Γιώτης Παπαχριστοφή αντίστοιχα. 

ad1mobile

Σε δηλώσεις του, ο Δήμαρχος Πάφου Φαίδωνας Φαίδωνος ανέφερε πως το γεγονός ότι σήμερα  προκηρύσσεται ο διαγωνισμός και ουσιαστικά σηματοδοτείται η κατασκευή του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς αποτελεί για την Επαρχία Πάφου αναμφίβολα πολύ ευχάριστη εξέλιξη. Επιτέλους συνέχισε, οι υποσχέσεις δεκαετιών υλοποιούνται και  αυτό που διαφάνηκε είναι ότι οι υποσχέσεις της κυβέρνησης  μετατρέπονται σε έργα. Είναι, είπε ο κ. Φαίδωνος, ένα έργο υπερτοπικής σημασίας, σημειώνοντας ότι πέρα από τη σημαντική  βοήθεια που θα δοθεί  προς την Π. Χρυσοχούς θα δοθεί η δυνατότητα για ραγδαία ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Π. Χρυσοχούς αλλά και της Επαρχίας. 

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

 

Πρόκειται, συνέχισε ο Δήμαρχος Πάφου, για ένα από τα σημαντικότερα αν όχι το σημαντικότερο έργο των τελευταίων δεκαετιών που θα αλλάξει και την ανθρωπογεωγραφία αλλά και την οικονομική γεωγραφία ολόκληρης της Επαρχίας .  

Ακολούθως ο κ. Φαίδωνος συνεχάρη όλους όσους έχουν συμβάλει σ’ αυτή την προσπάθεια που έγινε .

Εξάλλου σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς Γιώτης Παπαχριστοφή  χαιρέτησε την  εξέλιξη αυτή και ευχήθηκε όπως τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Το έργο είναι είπε,  σημαντικό για την Πάφο αλλά ιδιαίτερα για το διαμέρισμα Πόλης Χρυσοχούς. Επεσήμανε ωστόσο πως το νέο οδικό δίκτυο πρέπει να φτάσει μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς. Δεν είμαστε, σημείωσε, «ικανοποιημένοι να  μείνει ως εκεί αλλά να προχωρήσει και η 2η φάση με στόχο την ανάπτυξη της περιοχής που είναι απομακρυσμένη». Ακολούθως ευχαρίστησε την κυβέρνηση, την Υπουργό Μεταφορών , τον Υπουργό Οικονομικών, τον πρώην Υπουργό Μεταφορών αλλά και όλα τα κόμματα, όπως είπε, που αντίκρισαν θετικά το αίτημα του διαμερίσματος Π. Χρυσοχούς. 

Σημειώνεται πως το προτεινόμενο έργο αφορά την μελέτη και κατασκευή (Design & Build) δρόμου δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, ενώ το προκαταρκτικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε €70 εκ.+ΦΠΑ, περίπου και ο χρόνος μελέτης-κατασκευής θα είναι 3,5 χρόνια.

Η όδευση αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα, ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας, και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο μετά το Στρουμπί.

«Η κατασκευή του δρόμου, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, θα προσδώσει αξία στην ευρύτερη περιοχή, συμβάλλοντας με τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας, στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Αναμένεται επίσης ότι θα επιλύσει προβλήματα οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του οδικού δικτύου», σημειώνεται στην ανακοίνωση, που αναμεταδίδει το ΓΤΠ.

Σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Εργων, ο δρόμος αναμένεται μελλοντικά να συνεχίσει μέχρι την Πόλη, κάτι που θα αποτελέσει το Δεύτερο Τμήμα του Ολοκληρωμένου Προτεινόμενου Έργου. Από το έργο αναμένεται να επωφεληθούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς, των κοινοτήτων που εξυπηρετούνται από τον δρόμο Πάφου-Πόλης (Τσάδα, Στρουμπί, Πολέμι, Κάθηκας, Γιόλου, Μηλιού, Γουδί κ.α.) καθώς και των κοινοτήτων βόρεια της Πόλης Χρυσοχούς (Αργάκα, Πωμός, Κάτω Πύργος κ.α.).

>>> Οικονομία Κύπρος - Επιλεγμένη ροή ειδήσεων Brief <<<

 

Σημειώνεται ότι πρώτη φάση του έργου περιλαμβάνει ένα ανισόπεδο κόμβο στη σύνδεση του με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου και δύο προσωρινούς ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, ένα στη Τσάδα και ένα στο σημείο τερματισμού μετά το Στρουμπί. Θα κατασκευαστούν επίσης πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας (ΠΛΚ) σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ), λόγω της ανωφέρειας του δρόμου. Το πλάτος των λωρίδων αυτών θα αξιοποιηθεί στο μέλλον ως έρεισμα στα πλαίσια της αναβάθμισης του δρόμου σε τέσσερις λωρίδες.

ad2mobile

Παράλληλα έχει εκπονηθεί επικαιροποιημένη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον και Δέουσα Μελέτη για την επιλεγείσα όδευση και έχουν τεθεί Όροι από την Περιβαλλοντική Αρχή, οι οποίοι συμπεριλήφθηκαν στο Συμβόλαιο.

ΚΥΠΕ

article 1