Γιατί οι εταιρείες εφαρμόζουν τo ΒuyBack στις μετοχές

Η τακτική αυτή ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια κυρίως στην Αμερική, σημείώνει ο οικονομικός αναλυτής Κ. Μπρατσιάκος

ΓΡΑΦΕΙ Η ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Την τακτική που πολλές εταιρείες ακολουθούν εδώ και πολλά χρόνια στην Αμερική, φαίνεται να υιοθετούν αρκετές εταιρείες και στην Ελλάδα (σ.σ. και Κύπρο), με στόχο την προστασία των μετόχων αλλά και την δημιουργία αναχώματος στο κύμα ρευστοποιήσεων.

Κατά την παρέμβαση του στην εκπομπή  Business Hour by Brief  ο οικονομικός αναλυτής και Managing Director της Virtue Financial Services, Κωνσταντίνος Μπρατσιάκος, αναφέρθηκε στην τακτική Βuy Back, δηλαδή την αγορά ιδίων μετοχών από εταιρείες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται μετά το μετοχικό κεφάλαιο.

«Η τακτική αυτή ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια κυρίως στην Αμερική. Βλέπουμε τις περισσότερες εταιρείες να δίνουν χαμηλότερα μερίσματα και ένα μέρος από τα κέρδη να χρησιμοποιείται για την στήριξη των μετοχών. Αυτό γίνεται συνήθως για προστασία των μετόχων καθώς σε άσχημο περιβάλλον όπως αυτό που χούμε αυτή την περίοδο να μπορεί να υπάρχει ανάχωμα σε κύμα ρευστοποιήσεων», σημείωσε.

Αναφερόμενος στην ΔΕΗ, η οποία πρόσφατα προχώρησε στην αγορά ιδίων μετοχών, σημείωσε ότι μετά το buy back η μετοχή είχε φτάσει στα 11 ευρώ ενώ προ ενάμιση μηνός είχε βρεθεί και κάτω από τα 5 ευρώ. «Ήταν η πιο μεγάλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που είχε γίνει τα τελευταία χρόνια», τόνισε.  Η ΔΕΗ έχει αγοράσει 3,5 εκατομμύρια μετοχές και από προ μηνών που ξεκίνησε το buy back μέχρι σήμερα ουσιαστικά έχει ανακόψει την πτωτική πορεία από 5 ευρώ που είχε κατέβει ξεπερνώντας ήδη τα 6 ευρώ.

Αντίστοιχες κινήσεις βλέπουμε και από άλλες εταιρείες, πρόσθεσε ο κ. Μπρατσιάκος, όπως και στην περίπτωση του Μυτιληναίου πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων – όσο του επιτρέπεται από τον νόμο καθώς πριν τα αποτελέσματα δεν μπορεί να κάνει buy back – και είχε βάλει ανάχωμα στις μετοχές του. Από την ΓΙΕΚ μετά την μείωση στο μετοχικό κεφάλαιο που πρόσφατα κατέβηκε στα €8,5 μετά το buy back που ξεκίνησε έφτασε στο €9,30. 

Τόνισε μάλιστα ότι είναι κάτι το οποίο συνηθίζεται και ειδικά στην Αμερική και πλέον βλέπουμε να το έχουν υιοθετήσει αρκετές εταιρείες και στην Ελλάδα.

Δείτε την συνέντευξη του κ. Μπρατσιάκου στην εκπομπή Business Hour By Brief: