Ικανοποίηση Βύρα από την υπογραφή συμφωνίας για Λιμάνι – Μαρίνα

Ικανοποίηση από την υπογραφή συμφωνίας για την ενιαία ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας, εξέφρασε ο Δημ. Λάρνακας

Ικανοποίηση από την υπογραφή συμφωνίας για την ενιαία ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας, εξέφρασε με δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας.
 
Κληθείς να σχολιάσει την υπογραφή της συμφωνίας για την ενιαία ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας ο κ. Βύρας είπε πως «αυτή ήταν μια απόφαση που λήφθηκε από το 2004 και στηρίχθηκε στο γεγονός ότι το λιμάνι και η μαρίνα δεν μπορούσαν να αναπτυχθούν ξεχωριστά. Εκτιμώ πως ήταν σωστή η απόφαση που είχε ληφθεί λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για ενιαίο χώρο και ο Δήμος Λάρνακας είναι ικανοποιημένος από την εξέλιξη αυτή».
 
Σε σχετική ερώτηση ο Δήμαρχος Λάρνακας απάντησε πως «λόγω του μεγάλου μεγέθους του χώρου, έγινε αντιληπτό ότι η επένδυση θα ήταν πέραν πάρα πολύ μεγάλη δηλαδή πέραν του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Το κράτος είχε αναφέρει πως δεν μπορούσε να χρηματοδοτήσει μια τέτοια επένδυση, με αποτέλεσμα για αρκετά χρόνια η μεγάλη αυτή περιοχή της Λάρνακας να παραμένει αναξιοποίητη».

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Πρόσθεσε ακόμα ότι «το λιμάνι της Λάρνακας έμεινε από τότε αναξιοποίητο με αποτέλεσμα ούτε το λιμάνι αλλά ούτε και οι χερσαίοι χώροι του να προσφέρουν οτιδήποτε στην οικονομία της πόλης. Δεδομένου ότι δεν υπήρχε το θέμα της κρατικής επένδυσης, θα έπρεπε να εξευρεθεί επενδυτής προκειμένου οι τεράστιοι χώροι του λιμανιού να τύχουν εκμετάλλευσης, να προσφέρει θέσεις εργασίας αλλά και στην οικονομία της Λάρνακας».
 
Ο κ. Βύρας υπενθύμισε πως «στην πορεία προέκυψε το θέμα των ενεργειακών εγκαταστάσεων και των αποθηκών λάσπης και χημικών, ζήτημα για το οποίο τόσο ο κόσμος όσο και οι δημοτικές αρχές είχαν βγει στους δρόμους και διαμαρτυρήθηκαν. Η Λάρνακα είχε ξεκαθαρίσει πως το λιμάνι δεν μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα από την περιοχή στην οποία βρίσκεται».
 
Ερωτηθείς για το θέμα της βιομηχανοποίησης του λιμανιού, ο Δήμαρχος Λάρνακας απάντησε πως «είχαμε από την αρχή ξεκαθαρίσει ότι για μας αυτό ήταν κόκκινη γραμμή. Επίσης ξεκαθαρίστηκε πως η θέση της Λάρνακας ήταν η δημιουργία ενός επιβατικού λιμανιού με συμβατές εμπορικές χρήσεις, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της εμπορικής δραστηριότητας του η οποία δεν είναι οχληρή και μπορεί να αναπτυχθεί μαζί με την μαρίνα».
 
Σε άλλη ερώτηση ο κ. Βύρας απάντησε πως σε περίπτωση που δεν προχωρούσε η συμφωνία με την Κοινοπραξία Kition Ocean Holdings «τότε το πιθανότερο ήταν ότι η περιοχή θα έμενε χωρίς καμία ανάπτυξη. Εδώ και πάνω από 15 χρόνια όλοι οι φορείς της Λάρνακας άρχισαν μαραθώνιο ώστε η πόλη να αποκτήσει μια νέα μαρίνα και ταυτόχρονα να εκσυγχρονιστεί το λιμάνι. Αυτό έχει γίνει επιτέλους κατορθωτό αφού η μόνη επιλογή που υπήρχε ήταν η ιδιωτική επένδυση».
 
Ερωτηθείς για το θέμα των όρων που έβαλε ο Δήμος κατά τη διάρκεια των διαβουλεύσεων για παραχώρηση του λιμανιού, ο Δήμαρχος απάντησε πως «υπάρχει γραπτώς στη συμφωνία, ενώ τόσο ο επενδυτής όσο και το Υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσαν τον αποκλεισμό εγκαταστάσεων λάσπης, χημικών, εκρηκτικών και παρόμοιων άλλων υποδομών. Αυτό μάλιστα ξεκαθαρίστηκε με επιστολή που έστειλε ο Δήμος το 2018 στην τότε Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ότι δηλαδή δεν δεχόμαστε να γίνουν οι συγκεκριμένες χρήσεις στο λιμάνι της πόλης».
 
Κληθείς να αναφέρει που βρίσκεται το θέμα της Σύμβασης Παραχώρησης είπε πως «η περίοδος ανάληψης της διαχείρισης του λιμανιού θα πάρει περίπου 9 μήνες με ένα χρόνο. Ταυτόχρονα η επιτυχούσα Κοινοπραξία ξεκίνησε τα σχέδια, τις μελέτες αλλά και τις περιβαλλοντικές μελέτες ούτως ώστε να υποβάλει τις απαραίτητες αιτήσεις για την έκδοση των αδειών οικοδομής για την πρώτη φάση του έργου».
 
Σημείωσε ακόμα ότι «τα έργα στο χώρο του λιμανιού θα αρχίσουν σε ένα χρόνο από σήμερα, αφού θα ξεκινήσει η πρώτη φάση, η οποία προβλέπει όλη την απαιτούμενη υποδομή συμπεριλαμβανομένου νέου δρόμου που θα συνδέσει τη λεωφόρο Αθηνών στις Φοινικούδες με τη λεωφόρο Αμμοχώστου, δηλαδή την πρώτη φάση του δρόμου Λάρνακας - Δεκέλειας. Ακόμα προβλέπεται η επέκταση της μαρίνας για να φτάσει σε χωρητικότητα τα 650 σκάφη, μήκους μέχρι και 150 μέτρων καθώς και η υποδομή για την επέκταση του λιμανιού, η οποία περιλαμβάνει και νέα αίθουσα επιβατών που θα έχει εμβαδόν 500 τετραγωνικών μέτρων».
 
Οσον αφορά τη διάρκεια του έργου που αναμένεται να κρατήσει 15 χρόνια ο Ανδρέας Βύρας είπε πως «το έργο, που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει πέραν του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, αφορά μεταξύ άλλων επέκταση του λιμανιού και  κατασκευή ξενοδοχείων και πολυκατοικιών. Για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται πάρα πολύς χρόνος».

(ΚΥΠΕ)