Ημέρα κρίσης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας

Λήγει αύριο (28/1) η διορία για την υποβολή προσφορών

ΓΡΑΦΕΙ Ο 
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ

>>> UPD: 3 οι ενδιαφερόμενοι για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας <<<

Ημέρα κρίσης για το μέλλον της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου και Ελλάδας η αυριανή (28/1), καθώς λήγει η διορία που δόθηκε για υποβολή προσφορών από εταιρείες που θα ενδιαφέρονταν να πραγματοποιούν το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Σε περίπτωση που τελικά υπάρξουν προσφορές, τότε ο διαγωνισμός θα προχωρήσει στο επόμενο στάδιο που θα είναι η διαπραγμάτευση. Σε περίπτωση ωστόσο που ούτε αυτή τη φορά προκύψουν ενδιαφερόμενοι, τότε πιθανότατα η προσπάθεια θα εγκαταλειφθεί. Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή έχει διακοπεί εδώ και 21 περίπου χρόνια, ενώ το 2020 είχε γίνει και πάλι διαγωνισμός που κηρύχθηκε άγονος.

Το ποσό της επιδότησης για το συγκεκριμένο δρομολόγιο ανέρχεται στα 5,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για 22 δρομολόγια μετ’ επιστροφής, ενώ η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 3 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα 3 χρόνια, ανάλογα με την αύξηση των επιβατών. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος θα μπορεί να ξεκινά την εκτέλεση των δρομολογίων μεταξύ Απριλίου-Μαΐου μέχρι Σεπτέμβριο-Οκτώβριο που είναι η περίοδος όπου αναμένεται μεγαλύτερη ζήτηση από τους επιβάτες. Το πλοίο θα προσεγγίζει το βασικό τερματικό κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί είτε το λιμάνι της Λεμεσού είτε της Λάρνακας, ωστόσο μόνο ένα κυπριακό λιμάνι θα χρησιμοποιείται στο ίδιο ταξίδι. Δεν θα υπάρχει επιλογή για ενδιάμεσο σταθμό σε ελληνικό νησί, η διαδρομή μεταξύ Κύπρου–Ελλάδας θα είναι απευθείας.

Ωστόσο σύμφωνα με τα διαγωνιστικά έγραφα, ο ανάδοχος μπορεί να επιλέξει να επεκτείνει το ταξίδι Κύπρου-Ελλάδας σε τρίτη γειτονική χώρα, αλλά το ταξίδι αυτό δεν θα λάβει επιδότηση. Ελάχιστη μεταφορική ικανότητα του πλοίου θα πρέπει να είναι 100 επιβάτες και διαμονή για τουλάχιστον 60 επιβάτες σε καμπίνες.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι από τους αρμόδιους φορείς έχουν γίνει σκέψεις να επεκταθεί το δρομολόγιο πέραν των δυο χωρών και στο Ισραήλ. Μάλιστα το θέμα συζητήθηκε σε συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Δημητριάδη και της Υπουργού Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας του Ισραήλ, Merav Michaeli η οποία είδε με θετικό μάτι αυτή την προοπτική. 

«Το διαγωνιστικό έγγραφο που τρέχει τώρα για την Κύπρο - Ελλάδα, όποιος μεταφορέας κληθεί να το εκτελέσει βάση της διαδικασίας προσφοράς νοιώθουμε ότι θα μπορούσε να σκεφτεί την προοπτική να σύνδεση και να επεκτείνει την γραμμή και προς το Ισραήλ», ανέφερε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης.  

Η κα Michaeli και ο κ. Δημητριάδης συμμερίστηκαν την άποψη ότι η δυνατότητα επέκτασης της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας με το Ισραήλ θα διευκολύνει την ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων και θα εμπλουτίσει τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς μεταξύ των τριών χωρών.