Καυκαλιάς: Στάσιμη η Κυβέρνηση και ανεπίδεκτη μαθήσεως

"Στάσιμη η Κυβέρνηση, συνάμα και ανεπίδεκτη μαθήσεως, αφού δείχνει ότι δεν συνειδητοποιεί τις πραγματικότητες"

Στάσιμη η Κυβέρνηση, συνάμα και ανεπίδεκτη μαθήσεως, αφού δείχνει ότι δεν συνειδητοποιεί τις πραγματικότητες. Η βασική έγνοια τους είναι η επικοινωνιακή διαχείριση, γεγονός που επιδεινώνει την κατάσταση, είπε σε ομιλία του ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ-Αριστερά-Νέες Δυνάμεις Αντρέας Καυκαλιάς στη συζήτηση του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2021.

Αυτούσια η ομιλία:
 
«Πρέπει να επιδιώξουμε τον επαναπροσδιορισμό του αναπτυξιακού μοντέλου της Κύπρου και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης σε όλους τους βασικούς της τομείς, περιλαμβανομένου και του πρωτογενούς τομέα, εντοπίζοντας, ενεργοποιώντας και ενισχύοντας όλους τους δυνητικούς μοχλούς ανάπτυξης στους τομείς αυτούς». Διαπιστώσεις του Συμβουλίου Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας Κύπρου για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στον τομέα της Γεωργίας.
 

Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
 
Η φθίνουσα πορεία του αγροτικού τομέα, ως προς τη συμμετοχή του στην ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας, δυστυχώς, συνεχίζεται. Πιο συγκεκριμένα, το 2019 η συνεισφορά του πρωτογενούς τομέα στο ΑΕΠ έχει περιοριστεί, κάτω από το 2%, ενώ η απασχόληση στον τομέα, ως ποσοστό της συνολικής απασχόλησης έχει μειωθεί στο 3,4%. Είκοσι χιλιάδες ο αριθμός απασχολουμένων στον  αγροτικό τομέα το 2011, δεκαπέντε χιλιάδες, περίπου, το 2019. Την ίδια στιγμή τα εισοδήματα των αγροτών είναι μειωμένα, δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο την ήδη βεβαρημένη θέση στην οποία βρίσκονται.
Συνεπώς, εκ του αποτελέσματος, αποδεικνύεται ότι ο αγροτικός τομέας δεν αποτελεί προτεραιότητα στο μοντέλο ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας και στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης.  Και αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει. Να επαναπροσδιοριστεί το αναπτυξιακό μοντέλο της κυπριακής οικονομίας και να υιοθετηθεί  ένα νέο βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης που να περιλαμβάνει, ως ένα από τους σημαντικούς πυλώνες του, τον πρωτογενή τομέα.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Επιπλέον, οι επιπτώσεις της πανδημίας επαναβεβαιώνουν, με ένα σκληρό τρόπο, την αξιακή βαρύτητα του αγροτικού τομέα και αναδεικνύουν την ανάγκη ενίσχυσης του. Την ίδια στιγμή βγαίνουν στην επιφάνεια, οξυμένα, τα διαχρονικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον αγροτικό κόσμο. Σ’ αυτό το πλαίσιο, παρατίθενται, πιο κάτω, συγκεκριμένες εισηγήσεις:
Επιπτώσεις από την πανδημία και μέτρα στήριξης.

Αναγνωρίζουμε την αξία και τη συμβολή κάθε μέτρου στήριξης προς τους αγρότες. Ωστόσο, η Κυβέρνηση καλείται να προσεγγίσει το θέμα της στήριξης των αγροτών, ως μια δυναμική διαδικασία, να αξιολογήσει, εκ νέου, τα δεδομένα και να καταθέσει αναθεωρημένο πακέτο μέτρων στήριξης. Αναφορικά με το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των κρατών-μελών για αντιμετώπιση της πανδημίας, θεωρούμε, ότι ο πρωτογενής τομέας πρέπει να έχει τη ξεχωριστή του θέση στις προτάσεις της Κυβέρνησης. 
 
Οι προβλεπόμενες δημοσιονομικές περικοπές στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης στο Πολυετές  Δημοσιονομικό Πλαίσιο 21-27, όπως αυτές προωθούνται μέσα από τη νέα ΚΑΠ, αλλά και η μείωση της χρηματοδότησης στο ταμείο Δίκαιης Μετάβασης, δεν συναντούν τις ανάγκες των καιρών, ούτε συνάδουν με τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς και κλιματικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 
Διαμόρφωση νομοθετικού πλαισίου για ενδυνάμωση της διαπραγματευτικής θέσης των αγροτών και των καταναλωτών στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων, προκειμένου να τερματιστεί η εκμετάλλευση των γεωργών από τους μεσάζοντες.
 
Οι αγρότες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και στην Κύπρο, σε πολλές περιπτώσεις αμείβονται κάτω από το 25% της τελικής τιμής πώλησης ενός προϊόντος.
 
Καλείται η κυβέρνηση, στη βάση και των ευρωπαϊκών κανονισμών, του 2019, να επισπεύσει τις διαδικασίες για κατάθεση νομοσχεδίου που να αντιμετωπίζει τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και να ενδυναμώνει τη διαπραγματευτική θέση των αγροτών και των καταναλωτών στην αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων. Ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο, μεταξύ άλλων, να περιλαμβάνει την υποχρεωτική συμβολαιακή γεωργία, την υποχρεωτική εγγραφή των εμπόρων σε μητρώο, την ενίσχυση των υφιστάμενων και την δημιουργία νέων ομάδων παραγωγών, όπως και την δημιουργία δημοπρατηρίου τιμών αγροτικών προϊόντων.
Υιοθέτηση πολιτικών, οι οποίες θα προστατεύουν και θα ενισχύουν τη θέση των κυπριακών προϊόντων και θα στηρίζουν την προώθηση τους. Σε αυτό το πλαίσιο η κατάθεση νομοσχεδίου από πλευράς της κυβέρνησης για την πιστοποίηση και απονομή σήματος στα κυπριακά προϊόντα είναι καθοριστικής σημασίας. Περαιτέρω, η αναζήτηση νέων αγορών, αλλά και η αξιοποίηση της εσωτερικής αγοράς και κρατικών υπηρεσιών, όπως είναι ο στρατός, τα νοσοκομεία και άλλες υπηρεσίες είναι σημαντικές κινήσεις που θα βοηθήσουν στη διάθεση της τοπικής παραγωγής.

Οι επιδόσεις της κυβέρνησης στην εγγραφή τοπικών προϊόντων, ως Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, αλλά και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης δεν είναι καθόλου ικανοποιητικές. Το παράδειγμα του φακέλου του χαλουμιού, που κινδυνεύει να περάσει στα αζήτητα των γραφείων των Βρυξελλών, είναι χαρακτηριστικό. Για ακόμη μια φορά να εκφράσουμε την ανησυχία και την απογοήτευση μας για το γεγονός, ότι, η διαδικασία κατοχύρωσης του χαλουμιού εκκρεμεί από το 2015 και ο κίνδυνος να απωλέσει τη δυναμική του, ως ένα σημαντικό προϊόν στον τομέα των εξαγωγών, πολλαπλασιάζεται.
 
Καλείται η Κυβέρνηση να θέσει σε προτεραιότητα τον συγκεκριμένο τομέα και να ενισχύσει  την υπηρεσία που έχει την ευθύνη στην προώθηση  εγγραφής τοπικών προϊόντων.
 
Αντιμετώπιση μονοπωλιακών καταστάσεων. Τα μονοπώλια ή και ολιγοπώλια που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας των πολιτικών της Κυβέρνησης, η οποία αποφάσισε να παραδώσει στα ιδιωτικά συμφέροντα τον έλεγχο, αλλά και το ρυθμιστικό της  ρόλο, έχουν προκαλέσει ζημιά στον αγροτικό τομέα, αλλά και στην οικονομία του τόπου.
 
Το παράδειγμα με τα σφαγεία, ο τρόπος που αυτά λειτούργησαν, ο τρόπος που εκμεταλλευτήκαν τη δεσπόζουσα τους θέση, επιβεβαιώνει τους κινδύνους από την καθιέρωση των μονοπωλίων. Η Κυβέρνηση δείχνει να μην ενοχλείται από όλα αυτά, εξού με αποφάσεις που έλαβε, προχωρεί στη δημιουργία ανάλογων μονοπωλιακών καταστάσεων και στον τομέα των σιτηρών. Το κλείσιμο  της Επιτροπής Σιτηρών θα δημιουργήσει ένα άκρως επισφαλές πλαίσιο με απρόβλεπτες συνέπειες.
 
Αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας, της έρευνας και της καινοτομίας. Παροχή επαρκών και στοχευμένων κινήτρων. Να εξευρεθούν τρόποι η υπάρχουσα τεχνογνωσία και εμπειρογνωμοσύνη να φτάνει στους αγρότες.
 
Λύσεις στο πρόβλημα των ψηλών λειτουργικών κόστων. Η καθιέρωση ειδικής ταρίφας στο νερό και τον ηλεκτρισμό για γεωργοκτηνοτροφικούς σκοπούς, ως επίσης και η συμπερίληψη στο σχέδιο παραχώρησης αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου για σκοπούς κίνησης και των γεωργών που δεν χρησιμοποιούν χρωματισμένο πετρέλαιο, είναι αιτήματα του αγροτικού κόσμου που πρέπει να εξεταστούν θετικά.
 
Δημιουργία μηχανισμών και διαμόρφωση ειδικών σχεδίων, εν απουσία και του Συνεργατισμού, για κάλυψη κεφαλαιουχικών αναγκών και εξεύρεση πόρων για συμμετοχή σε επενδυτικά προγράμματα και συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητας.
 
Κίνητρα για προσέλκυση νέων στον τομέα και εγκατάστασης τους σε ορεινές και άλλες εκμεταλλεύσιμες περιοχές.
 
Μέτρα για την εφαρμογή της νομοθεσίας για την Ενιαία Διαχείριση Υδάτων και την Ενιαία Τιμολογιακή Πολιτική για τις χρεώσεις στην κατανάλωση νερού.
 
Ουσιαστική ενίσχυση των Αρδευτικών Τμημάτων.
 
Σωστή κατανομή και αξιοποίηση των καλλιεργήσιμων τεμαχίων γης.
 
Οργάνωση της λειτουργίας των κτηνοτροφικών μονάδων.
 
Αντιμετώπιση των κακών πρακτικών στη λειτουργία των Λαϊκών Αγορών. Όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οι Λαϊκές Αγορές είναι για τους παραγωγούς και τα κυπριακά προϊόντα.
 
Βελτίωση των αδυναμιών που έχουν παρουσιαστεί στο Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων γεωργικής δραστηριότητας.
 
Αποτελεσματική εφαρμογή του Μητρώου Αγροτών.
 
Είναι ξεκάθαρο, ότι για να αλλάξουν, ουσιαστικά, τα πράγματα πρέπει να γίνουν τομές που να αγγίζουν τα θεμέλια ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας. Ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε δεν έχει αυτό τον προσανατολισμό.
 
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, 

Στη συνέχεια της ομιλίας μου θα καταπιαστώ με θέματα παιδείας.
 
Το πρώτο που θέλω να σημειώσω σ’ αυτό το κεφάλαιο είναι το εξής: Αν η Κυβέρνηση εφάρμοζε οποιοδήποτε σύστημα αξιολόγησης, διαμορφωτική, συγκριτική, εξετάσεις τετράμηνων, τελικές εξετάσεις, εξετάσεις 8ετούς διακυβέρνησης, για να αξιολογήσει τις επιδόσεις της στα θέματα παιδείας, ο βαθμός που θα έπαιρνε θα ήταν απροβίβαστος και μάλιστα, σημαντικά κάτω από τη βάση!
 
Στάσιμη η Κυβέρνηση, συνάμα και ανεπίδεκτη μαθήσεως, αφού δείχνει ότι δεν συνειδητοποιεί τις πραγματικότητες. Η βασική έγνοια τους είναι η επικοινωνιακή διαχείριση, γεγονός που επιδεινώνει την κατάσταση. Έχουμε πραγματικά χάσει το λογαριασμό, προσπαθώντας να μετρήσουμε πόσες φορές ο Υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για την πλήρη ετοιμότητα του Υπουργείου του, ζητώντας ενίοτε και τα μπράβο μας, για αυτό.
 
Στην πράξη, ωστόσο, αυτό που βιώνει η κοινωνία, είναι πολιτικές πισωγυρίσματος και συντηρητικοποίησης της παιδείας, υπόσκαψης του δημόσιου σχολείου, αλλά και την έλλειψη σχεδιασμού και οργάνωσης από το Υπουργείο Παιδείας.
 
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Μεγάλα κενά και ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και σύνδεσης με το διαδίκτυο. Πέντε χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές  αναμένονται, ακόμα, στα σχολεία, ενώ πολλοί μαθητές δεν έχουν ηλεκτρονικές συσκευές και πρόσβαση στο διαδίκτυο, άρα και μια ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.  Γεγονός που επιφέρει ανισότητες και διακρίσεις, όσο και αν το Υπουργείο Παιδείας αρνείται να παραδεχθεί και να μιλήσει για αυτές.
 
Εννιά μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και μόλις πριν ένα μήνα συστάθηκε Συμβουλευτική Επιστημονική Ομάδα για θέματα αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
 
Εννιά μήνες μετά και η εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας καθώς και η παραγωγή και η διανομή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν έχει ακόμη προχωρήσει.
 
Εννιά μήνες, μετά, καμία ειδική εφαρμογή για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρίες υπάρχει.
 
Εννιά μήνες μετά και οι σπουδαστές στα εσπερινά σχολεία δεν έχουν ακόμα προμηθευτεί με ηλεκτρονικές συσκευές με αποτέλεσμα να αδυνατούν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
 
Εννιά μήνες μετά και επειδή θέλω να είμαι δίκαιος, το Υπουργείο βρήκε, επιτέλους, τη λύση: Οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιούν τον δικό τους εξοπλισμό… μάλιστα με επιχορήγηση €200!
 
Εφαρμογή υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Το άνοιξε-κλείσε των σχολείων έχει προκαλέσει μεγαλύτερες πιέσεις στη λειτουργία τους και περεταίρω άγχος στους μαθητές.
Παράλληλα η αδυναμία των μηχανισμών του κράτους να υποστηρίξουν την εφαρμογή των σχετικών πρωτοκόλλων, πρόσθεσε στα προβλήματα που υπάρχουν.
 
Η απόφαση, ωστόσο, που ήταν παντελώς ανεξήγητη και αδικαιολόγητη αφορούσε στις δημόσιες μεταφορές. 100% η πληρότητα των λεωφορείων για τις σχολικές διαδρομές. Στοιβαγμένοι οι μαθητές σαν σαρδέλες μέσα στα λεωφορεία για να πάνε στα σχολεία τους. Είναι άξιο απορίας, δεν αντιλαμβάνονται οι αρμόδιοι ότι με αυτόν τον τρόπο, σε ένα μεγάλο βαθμό, τα μέτρα υγειονομικής προστασίας, εντός των σχολικών μονάδων, ακυρώνονται;
 
Εξετάσεις τετραμήνων.
 
-Εξ αποστάσεως εκπαίδευση μετ’ εμποδίων.
-Χιλιάδες μαθητές σε καραντίνα.
-Απώλεια σημαντικού διδακτικού χρόνου.
-Αδυναμία στην προσαρμογή και κάλυψη της ύλης.
-Αφόρητο άγχος και πίεση.
 
Και ενώ συμβαίνουν όλα τα πιο πάνω, ο Υπουργός Παιδείας αισθάνεται ότι η χρονιά θα κερδηθεί με τις εξετάσεις των τετράμηνων! Καλά, έχει χαθεί κάθε επαφή με την πραγματικότητα; Μέσα σε αυτές τις συνθήκες ζητούμενο είναι να εξεταστούν τα παιδιά μας με ένα κεντρικό δοκίμιο, αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες και τις ανισότητες που υπάρχουν; Αλήθεια για να αποδείξουμε, τι; Για να πετύχουμε, τι;
 
Καλούμε και από αυτό το βήμα τον Υπουργό Παιδείας, επιτέλους, να ευθυγραμμιστεί με τη λογική και να ακυρώσει για φέτος τις εξετάσεις των τετραμήνων, οι οποίες το μόνο που θα πετύχουν είναι να φορτώσουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς με πρόσθετο άγχος.
 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
 
Είναι λογικό ότι οι έκτακτες συνθήκες που δημιουργήθηκαν, λόγω πανδημίας, να απαιτούν προσαρμογές στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης. Αυτό όμως, σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογεί την αδράνεια της κυβέρνησης να δώσει λύσεις στα προβλήματα που ταλαιπωρούν το χώρο της παιδείας.
 
Ενδεικτικά σημειώνω:
 
Τομέας Συμβουλευτικής Αγωγής: Παραμένει υποβαθμισμένος και αδύνατος να επιτελέσει αποτελεσματικά την αποστολή του.
 
Tεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση: Επιβάλλεται ουσιαστικότερη στήριξη και κάλυψη των κτηριακών αναγκών για ικανοποίηση του αυξημένου ενδιαφέροντος που υπάρχει.
 
Την ανάγκη να ενισχυθεί το πλαίσιο και οι εκπαιδευτικές πολιτικές για στήριξη των σχολικών μονάδων στις οποίες φοιτούν παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.
 
Τα κενά στα προγράμματα στήριξης και αλφαβητισμού.
 
Την στασιμότητα που σημειώνεται στην κατάθεση εκσυγχρονιστικής νομοθεσίας  για την Ενιαία Εκπαίδευση.
 
Την απουσία αποτελεσματικών πολιτικών για την αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παραβατικότητας στα σχολεία. Η Βουλή, πολύ πρόσφατα, ενίσχυσε το νομοθετικό πλαίσιο. Στα χέρια, πλέον, της κυβέρνησης να το εφαρμόσει.
 
Την ανάγκη ενίσχυσης  της Σχολιατρικής Υπηρεσίας και του τομέα Ασφάλειας και Υγείας του Υπουργείου Παιδείας.
 
 Εσπερινά σχολεία: Οι δεσμεύσεις που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας, δύο, σχεδόν, χρόνια μετά την έγκριση των σχετικών κανονισμών δεν έχουν υλοποιηθεί.
 
Η θυματοποίηση χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών τους οποίους η Κυβέρνηση εξακολουθεί να εργοδοτεί με τη μέθοδο της αγοράς υπηρεσιών, έστω και αν αυτό έχει κριθεί από το Δικαστήριο ότι δεν ήταν επιτρεπτό, συνεχίζεται.
 
Σοβαρά ζητήματα υπάρχουν και με τη φοιτητική πρόνοια με τα κονδύλια να παραμένουν χαμηλότερα από τις πραγματικές ανάγκες, ενώ τα φοιτητικά επιδόματα, από τα οποία αφαιρέθηκε το επίδομα για αγορά βιβλίων δεν έχουν ακόμη καταβληθεί.
 
Σε μια άλλη εξέλιξη η Κυβέρνηση με τροποποίηση στον προϋπολογισμό του 2021, μειώνει και το κονδύλι του ΙΚΥΚ κατά 2 εκατομμύρια.
 
Είναι απαράδεκτο να γίνονται εξοικονομήσεις στον Κρατικό προϋπολογισμό, εις βάρος των φοιτητών.
 
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
 
Επιτρέψετε μου να κλείσω την ομιλία μου με τον πολιτισμό.
 
Με τον ξεχασμένο, παραγκωνισμένο, αφημένο στις τελευταίες θέσεις των προτεραιοτήτων, αυτής της Κυβέρνησης, πολιτισμό.
 
Γεγονός που μας υπενθύμισε και ο αρμόδιος Υπουργός, μεσούσης της πανδημίας: «Είχαμε άλλα προβλήματα να ασχοληθούμε και μετά να δούμε τον πολιτισμό», δήλωσε.
 
Γεγονός, που επίσης, επιβεβαιώνεται με την αρνητική πρωτιά που καταλαμβάνει η Κυβέρνηση, ως προς τα κονδύλια που προϋπολογίζει για τον πολιτισμό. Μόλις το 0,002% των συνολικών κρατικών δαπανών είναι οι διαθέσιμες δαπάνες προς τον τομέα του πολιτισμού.  Σε πρόσφατες δηλώσεις τους άνθρωποι του πολιτισμού έκαναν λόγο για ντροπιαστική αμέλεια από την Πολιτεία. Για μια κατάσταση που οδηγεί τον τομέα του πολιτισμού και τους δημιουργούς του σε ανυποληψία.
 
Και δυστυχώς έχουν δίκαιο. Μας το έδειξε και απέδειξε και η πανδημία που λειτούργησε ως καθρέφτης της αντικειμενικής πραγματικότητας. Για μήνες η Κυβέρνηση προσπαθούσε να καταγράψει τους καλλιτέχνες, χωρίς να φτάσει στο ζητούμενο, αφού μεταξύ άλλων, καμία κατοχύρωση , κανένα μητρώο υπάρχει.
 
Και θεώρησε η Κυβέρνηση ότι ξόφλησε με τα €900 που παραχώρησε ως επίδομα στους ανθρώπους του πολιτισμού για εννιά μήνες, κουτσουρεμένης ή καθόλου εργασίας, τη στιγμή που η πλειοψηφία των επαγγελματιών του χώρου, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, έχουν ελάχιστη ή ανύπαρκτη προστασία κοινωνικής ασφάλισης.
 
Είναι υποχρέωση της Κυβέρνησης να καταθέσει σχέδιο ουσιαστικής στήριξης για τους ανθρώπους του πολιτισμού που να ανταποκρίνεται στην αξία της προσφοράς τους και να διαφυλάττει την αξιοπρέπεια τους.
 
Κάποια άλλα σημαντικά ζητήματα:
 
Υφυπουργείο Πολιτισμού:Mε αρκετή καθυστέρηση η Κυβέρνηση εξάγγειλε την ίδρυση του Υφυπουργείου Πολιτισμού. Εκφράζουμε την υποστήριξη μας στην ίδρυση Υφυπουργείου, υπό την προϋπόθεση ότι θα συμφωνήσουμε στο περιεχόμενο του. 
 
Καθεστώς του καλλιτέχνη: Η θέσπιση νομοθεσίας που να κατοχυρώνει τους καλλιτέχνες και τα δικαιώματα τους, όπως αυτά διασφαλίζονται μέσα από διεθνείς συμβάσεις, ευρωπαϊκές νομοθεσίες, αλλά και αποφάσεις της ΟΥΝΕΣΚΟ, είναι απολύτως επιβεβλημένη.
 
: Η Κυβέρνηση, ενδίδοντας στις πιέσεις του Αρχιεπισκόπου και στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, προχώρησε στον αποχαρακτηρισμό ενός σημαντικού μνημείου στην Γεροσκήπου. H εξέλιξη αυτή θέτει σε κίνδυνο τις αρχαιότητες και την πολιτιστική μας κληρονομιά στο βωμό του κέρδους. Είναι για αυτό που απαιτούμε την ανάκληση των αποφάσεων που έχουν ληφθεί.
 
Έργα Τέχνης: Να εφαρμοστεί, επιτέλους,  η νομοθεσία που προνοεί τον εμπλουτισμό με έργα τέχνης, των υπό ανέγερση δημόσιων κτηρίων.
 
Τιμητικά Χορηγήματα: Καμία πρόθεση, δυστυχώς, εκ μέρους, της Κυβέρνησης για επαναφορά του σχετικού επιδόματος, το οποίο έχει αποκοπεί από το 2013.
 
Αγαπητοί συνάδελφοι,
 
Ο πολιτισμός μπορεί να αποτελέσει ανάχωμα στην κρίση, μέσο ανάπτυξης, βασικό εργαλείο για να αντιμετωπίσουμε την βαρβαρότητα των καιρών, να πάρει μπροστά την κοινωνία, αρκεί να του προσδώσουμε την αξία που του αναλογεί.