Το κράτος ο μεγάλος συνέταιρος στα Λιμάνια

«Θα πρέπει να αντικρύζουμε και τις διαχειρίστριες εταιρείες ως συνεργάτες και όχι αντιπάλους»

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ


*Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank

Το κράτος αποτελεί τον μεγάλο συνέταιρο και μεγαλομέτοχο στο λιμάνι της Λεμεσού, σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχει με τις διαχειρίστριες εταιρείες, αφού λαμβάνει από το τερματικό εμπορευματοκιβωτίων το 63% επί των εσόδων τους και από το τερματικό γενικού φορτίου και κρουαζιέρας, το 52% επί των εσόδων τους, όπως σημείωσε η βουλεύτρια του ΔΗΣΥ, Φωτεινή Τσιρίδου στην εκπομπή Business Hour By Brief (27/1).

Η εμπορικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού, ήταν από τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει και είχε στόχο να μεγιστοποιήσει τα οφέλη και για τους εμπορευόμενους και για την οικονομία της Κύπρου, ανέφερε η κα. Τσιρίδου.

«Εξού και όταν η η Κυπριακή Δημοκρατία προκήρυξε προσφορές για την διαχείριση των τερματικών εμπορευματοκιβωτίων γενικού φορτίου και της κρουαζιέρας, οι εταιρείες που πληρούσαν τις προδιαγραφές και θα ήταν ότι καλύτερο όσον αφορά το οικονομικό κομμάτι στο κράτος, θα ήταν οι διαχειρίστριες στο λιμάνι Λεμεσού», σημείωσε.

Σήμερα, μετά την κατακύρωση της σύμβασης, σημειώνει η κα. Τσιρίδου,  οι διαχειρίστριες εταιρείες δίνουν 63% επί των εσόδων τους από το τερματικό εμπορευματοκιβωτίων στα ταμεία του κράτους και το 52% επί των εσόδων από το τερματικό γενικού φορτίου και κρουαζιέρας.

Επομένως πρόσθεσε, το κράτος σε όλη την μεταρρύθμιση αποτελεί τον μεγάλο συνέταιρο και μεγαλομέτοχο στο λιμάνι της Λεμεσού. Γι’ αυτό τον λόγο, υπογράμμισε θα πρέπει να αντικρύζουμε και τις διαχειρίστριες εταιρείες ως συνεργάτες σε αυτή την μεταρρύθμιση και όχι αντιπάλους.

Είναι σημαντικό, τόνισε, να ειπωθεί και τι έχει κατατεθεί στα ταμεία του κράτος από την διαχείριση τους από τις εταιρείες.

Τα έσοδα του κράτους πριν την εμπορικοποίηση και μετά

Πιο συγκεκριμένα, η κα. Τσιρίδου σημείωσε ότι την τετραετία 2012-2016, όταν το Λιμάνι Λεμεσού ήταν υπό την διαχείριση της κυβέρνησης το λιμάνι Λεμεσού, τα έσοδα ανέρχονταν στα 89 εκατομμύρια ευρώ, ποσό πολύ χαμηλότερο από την τριετία 2017 μέχρι σήμερα (2022), όταν την διαχείριση του λιμανιού ανέλαβαν ιδιωτικές εταιρείες με σχεδόν 250 εκατομμύρια ευρώ να εισρέουν στα κρατικά ταμεία.

Οι μεγάλες επενδύσεις από τους ιδιώτες & οι θέσεις εργασίας

Οι εταιρείες είχαν μέλημα να δώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο ποσοστό στο κράτος κάτι που επιτεύχθηκε και προχώρησαν με επενδύσεις.

Ειδικότερα, σημείωσε, το τερματικό εμπορευματοκιβωτίων έχει επενδύσει σχεδόν 50 εκατομμύρια ευρώ με 2 καινούργιες  Post – Panamax με στόχο την αναβάθμιση των της υποδομής και των υπηρεσιών που προσφέρει για τους εμπορευόμενους και τον κόσμο γενικότερα.

«Το λιμάνι με αυτή την επένδυση είναι σε θέση να εξυπηρετεί τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς και να προσέλκυση νέες δουλειές μέσα στο λιμάνι», υπογράμμισε.
 

Παρακολουθήστε όσα δήλωσε στην εκπομπή Βusiness Hour by Brief η κα. Τσιρίδου:

*Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank