Κυβερνητικές εξετάσεις: Άρχισαν οι αιτήσεις-Δειγματικές ερωτήσεις

Ενδιαφέρεστε για τις κυβερνητικές εξετάσεις; Όλα όσα πρέπει να ξέρετε - Δείτε δειγματικές ερωτήσεις και απαντήσεις

Την ηλεκτρονική τους αίτηση τους για τις φετινές κυβερνητικές εξετάσεις μπορούν να υποβάλουν από χθες Τετάρτη (4/9) όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 12/9/2019 στις 12:00 το μεσημέρι.

Θυμίζουμε ότι όσοι πετύχουν στις εξετάσεις, θα μπορέσουν να διεκδικήσουν θέσεις που θα προκηρυχθούν για την Δημόσια Υπηρεσία κατά το 2020. Ο κατάλογος που δημιουργείται κάθε χρόνο με τους επιτυχόντες, ισχύει μόνο για ένα χρόνο, την επόμενη δηλαδή χρονιά. 

Πρόκειται για δύο ξεχωριστές εξετάσεις που αφορούν: 

(α) τις θέσεις εισδοχής στη δημόσια υπηρεσία των οποίων η αρχική κλίμακα δεν υπερβαίνει την Κλίμακα Α7 του κυβερνητικού μισθολογίου, για τις οποίες απαιτείται ως βασικό προσόν απολυτήριο σχολής μέσης παιδείας ή δίπλωμα τριετούς μεταλυκειακού κύκλου σπουδών (μη επιστημονικές θέσεις) και οι οποίες θα διεξαχθούν το Σάββατο 19/10/2019.

(β) τις θέσεις εισδοχής στη δημόσια υπηρεσία των οποίων η αρχική κλίμακα δεν υπερβαίνει την Κλίμακα Α8 του κυβερνητικού μισθολογίου για τις οποίες απαιτείται ως βασικό προσόν πανεπιστημιακό δίπλωμα ή ισότιμο προσόν (επιστημονικές θέσεις) και οι οποίες θα διεξαχθούν το Σάββατο 2/11/2019. 

Η αίτηση και το κόστος

Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο http://epd.moec.gov.cy/index.php/el/ καταβάλλοντας το καθορισμένο τέλος συμμετοχής που ορίστηκε από την Ειδική Επιτροπή στα πενήντα (€50) ευρώ ανά εξέταση. 

Πατήστε ΕΔΩ για να κάνετε αίτηση 

ΕΔΩ δείτε αναλυτικές πληροφορίες για τον τρόπο εγγραφής και υποβολής της ηλεκτρονικής σας αίτησης.

Οι υποψήφιοι μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της υποβολής αίτησης θα λάβουν επιβεβαιωτικό μήνυμα υποβολής αίτησης στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση (email), την οποία αίτηση θα πρέπει να εκτυπώσουν και να φυλάξουν. 

Η περίοδος πληρωμής θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Εξετάσεων στις 13/9 ενώ τα τέλη μπορούν να πληρωθούν μέσω της JCC Smart στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.jccsmart.com ή μέσω των εμπορικών τραπεζών της Κύπρου, χρησιμοποιώντας τον κωδικό πληρωμής (JCC19…) που υπάρχει στο αντίγραφο της αίτησής σας. Για να θεωρείται έγκυρη η αίτηση θα πρέπει ο αιτητής να πληρώσει το τέλος της εξέτασης εμπρόθεσμα. 

Τηλέφωνα για πληροφορίες

Για περισσότερες πληροφορίες ή και προβλήματα σχετικά με την διαδικασία υποβολής των αιτήσεων μπορείτε να καλείται στα τηλέφωνα 22582933,22582934. 

Πόσες θέσεις προκηρύχθηκαν το 2019

Να σημειώσουμε ότι από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα προκηρύχθηκαν πάνω από 350 θέσεις στη Δημόσια Υπηρεσία τις οποίες μπορούν να διεκδικήσουν μόνο όσοι πέτυχαν στις περσινές κυβερνητικές εξετάσεις. ‘Αλλες 500 περίπου θέσεις προκηρύχθηκαν και  μπορεί κανείς να κάνει αίτηση, χωρίς να είναι αναγκαίο να έχει πετύχει στις κυβερνητικές εξετάσεις.

Εξεταστέα Ύλη  - Δειγματικές ερωτήσεις/απαντήσεις

Δείτε πιο κάτω την εξεταστέα ύλη και τις δειγματικές ερωτήσεις αλλά και απαντήσεις για την εξέταση για θέσεις στο Δημόσιο που η αρχική κλίμακα δεν υπερβαίνει την Α7 όπως δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Υπ. Παιδείας:

Oι υποψήφιοι θα κληθούν να διαγωνιστούν σε εξέταση Ικανοτήτων. 

Η εξέταση ικανοτήτων θα περιλαμβάνει τρία ξεχωριστά θέματα, διάρκειας 40 λεπτών το καθένα, σύμφωνα με το πρόγραμμα εξέτασης που θα ανακοινωθεί. Κάθε θέμα θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με πέντε (5) επιλογές απάντησης.

Στόχος της εξέτασης ικανοτήτων είναι να αξιολογήσει την ικανότητα των υποψηφίων να λύνουν προβλήματα, γρήγορα και ορθά, συνδυάζοντας πληροφορίες (οπτικές, αριθμητικές ή γλωσσικές) που τους δίνονται.

Κάθε θέμα της εξέτασης αξιολογεί μια από τις εξής τρεις ικανότητες: 1. Αριθμητική Ικανότητα, 2. Αφαιρετική Ικανότητα και 3. Λεκτική Ικανότητα.

Θέμα 1: Αριθμητική Ικανότητα
Το πρώτο θέμα, το τεστ αριθμητικού συλλογισμού, επίσης γνωστό ως τεστ αριθμητικής ικανότητας ή τεστ ποσοτικού συλλογισμού, αξιολογεί την ικανότητα του ατόμου να συλλογίζεται με αριθμούς και να αξιοποιεί σημαντικές μαθηματικές έννοιες. Σε αυτό το μέρος ο υποψήφιος καλείται να λύσει προβλήματα πρακτικής αριθμητικής, προβλήματα με κλάσματα, ποσοστά, ακολουθίες αριθμών κ.ά.

Θέμα 2: Αφαιρετική Ικανότητα
Το δεύτερο θέμα της εξέτασης αξιολογεί την ικανότητα αφαιρετικού συλλογισμού (χρήση επαγωγικής σκέψης) του υποψηφίου. Σε αυτό το θέμα της εξέτασης ο υποψήφιος καλείται να λύσει προβλήματα που απαιτούν εύρεση γενικεύσεων, όπως είναι τα πρότυπα ή οι ιδιότητες που μοιράζονται μια ποικιλία συγκεκριμένων στοιχείων ή σχημάτων.

Θέμα 3: Λεκτική Ικανότητα
Το τρίτο θέμα της εξέτασης αξιολογεί την ικανότητα του εξεταζόμενου να κατανοεί λεκτικές πληροφορίες (λέξεις, έννοιες, μικρά κείμενα) και βάσει αυτών να προβαίνει σε λογικούς συλλογισμούς. 

Δείγματα Ερωτήσεων:
(Οι παρακάτω ερωτήσεις είναι δειγματικές και σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν όλο το εύρος των πιθανών ερωτήσεων που θα συναντήσουν οι υποψήφιοι εντός των τριών θεμάτων της εξέτασης).

Θέμα 1:
Κάθε πρόβλημα αποτελείται από μια διατύπωση, που ορίζει τα στοιχεία του προβλήματος και πέντε επιλογές απάντησης. Δικό σας έργο θα είναι να διαβάσετε πολύ προσεκτικά τη διατύπωση του προβλήματος και να επιλέξετε τη σωστή απάντηση που βρίσκεται σε μια από τις πέντε επιλογές που δίνονται. Καλείστε να επιλέξετε τη σωστή απάντηση μεταξύ των πέντε επιλογών που σας δίνονται και να τη μεταφέρετε στο Φύλλο Απαντήσεων. 

Παράδειγμα 1: 
Αν σήμερα προσθέσουμε την ηλικία της Μαρίας στην ηλικία της Χριστίνας, το άθροισμα που θα πάρουμε είναι 50 χρόνια. Ποια θα είναι η συνολική τους ηλικία σε 6 χρόνια;
(α) 56 χρόνια      (β) 62 χρόνια      (γ) 65 χρόνια      (δ) 50 χρόνια      (ε) 68 χρόνια 

Η σωστή απάντηση είναι το (β) διότι μετά από έξι χρόνια θα έχουν μεγαλώσει και οι δύο κατά έξι χρόνια. Συνεπώς 50+2*6=62 χρόνια. 

Παράδειγμα 2: 
Σε μια εξέταση ένας υποψήφιος παίρνει δύο μονάδες για κάθε ορθή απάντηση και χάνει μια μονάδα για κάθε λανθασμένη απάντηση. Ο υποψήφιος απαντάει και τις 100 ερωτήσεις της εξέτασης και βαθμολογείται με 80. Πόσες ερωτήσεις απάντησε ορθά; 
α) 80            β) 55            γ) 50            δ) 65            ε) 60 

Η σωστή απάντηση είναι το (ε). Αν υποθέσουμε ότι απάντησε χ ερωτήσεις ορθά, τότε: 2χ-(100-χ)-80>2χ-100+χ=80>3χ=180>χ=60.

Θέμα 2:
Σε κάθε σελίδα του θέματος 2 θα υπάρχουν γραμμές Σχημάτων. Σε κάθε γραμμή Σχημάτων θα υπάρχουν δύο σειρές σχημάτων, τα Σχήματα Προβλήματος και τα Σχήματα Απάντησης. Τα Σχήματα Απάντησης είναι αριθμημένα (α), (β), (γ), (δ) και (ε). Έργο σας θα είναι να προσέξετε καλά τη σειρά των Σχημάτων Προβλήματος και έπειτα να αναζητήσετε το σχήμα από τη σειρά των Σχημάτων Απάντησης (βρίσκονται στα δεξιά κάθε συνόλου Σχημάτων Προβλήματος) που είναι το επόμενο στη σειρά των Σχημάτων Προβλήματος. Την απάντησή σας να τη γράψετε στο Φύλλο Απαντήσεων. 

Παράδειγμα 1:

p
    n

Η προσεκτική παρατήρηση των Σχημάτων Προβλήματος οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το τρίγωνο και ο ρόμβος αλλάζουν θέση μετακινούμενα εναλλάξ κατά ένα τεταρτοκύκλιο αντίστροφα προς τη φορά του ρολογιού. Συνεπώς, το σωστό σχήμα που πρέπει να επιλέξετε από τη σειρά των Σχημάτων Απάντησης είναι το (β). 

Παράδειγμα 2:
    p2

c

Η προσεκτική παρατήρηση των Σχημάτων Προβλήματος οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το μισοφέγγαρο περιστρέφεται δεξιόστροφα κατά 90° ενώ οι διαγραμμίσεις στο εσωτερικό του παραμένουν οριζόντιες. Συνεπώς, το σωστό σχήμα που πρέπει να επιλέξετε από τη σειρά των Σχημάτων Απάντησης είναι το (γ).

Θέμα 3:
Παράδειγμα 1: 

Σε κάθε πρόταση που δίνεται λείπουν δύο λέξεις, η πρώτη και η τελευταία. Ακριβώς από κάτω θα υπάρχουν πέντε επιλογές συμπλήρωσης των λέξεων που λείπουν με τη μορφή ζευγαριού λέξεων. Η πρώτη λέξη του ζευγαριού θα πρέπει να ταιριάζει με την πρώτη λέξη που λείπει, έτσι που οι δύο πρώτες λέξεις να σχετίζονται μεταξύ τους. Η δεύτερη λέξη του ζευγαριού θα πρέπει να ταιριάζει με τη δεύτερη λέξη που λείπει, έτσι ώστε οι δύο τελευταίες λέξεις να σχετίζονται μεταξύ τους. Όταν διαλέξετε το ζευγάρι που νομίζετε ότι ταιριάζει καλύτερα, καλείστε να σημειώσετε την απάντηση σας στο Φύλλο Απαντήσεων. 

..... είναι στο απατηλό όπως το γνήσιο είναι στο ..... 

(α). Ψεύτικο – αυθεντικό 
(β). Πραγματικό – αληθινό 
(γ). Μάσκα – πραγματικό 
(δ). Αυθεντικό – ειλικρινές 
(ε). Απάτη – ψεύτικο 

Η σωστή απάντηση είναι η (α), διότι το ‘απατηλό’ και το ‘ψεύτικο’ συνδέονται με τον ίδιο τρόπο που συνδέονται το ‘γνήσιο’ με το ‘αυθεντικό’. 

Παράδειγμα 2: 

Παρακάτω σας δίνεται μια παράγραφος της οποίας όλα τα γεγονότα θα πρέπει να δεχτείτε ως αληθή ως προς το περιεχόμενο (όχι κατ’ ανάγκη και πραγματικά). Η παράγραφος ακολουθείται από ένα συμπέρασμα. Το συμπέρασμα μπορεί να συνάγεται από την παράγραφο μπορεί και να μη συνάγεται. Έργο σας είναι να αξιολογήσετε, αν το συμπέρασμα είναι αληθές ή εσφαλμένο. Οι επιλογές που έχετε για το συμπέρασμα είναι οι εξής: α) σίγουρα αληθές, β) πιθανόν αληθές, γ) ελλιπή στοιχεία, δ) πιθανόν εσφαλμένο, ε) σίγουρα εσφαλμένο. 

«Είναι απαράβατη υποχρέωση του Τύπου να δημοσιεύει κάθε είδηση που είναι προς το δημόσιο συμφέρον να δημοσιεύεται. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το κοινό έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για την υπόθεση δολοφονίας του Χαραλάμπους, ιδίως από τότε που οι λεπτομέρειες της ιδιωτικής ζωής των ανθρώπων που εμπλέκονται σ’ αυτή έχουν εμφανιστεί σε περιοδικά ταμπλόιντ και σε καθημερινές τηλεοπτικές εκπομπές λόγου.» Συμπέρασμα: Ο Τύπος έχει την υποχρέωση να δημοσιεύει τις λεπτομέρειες της ιδιωτικής ζωής όλων των ανθρώπων που εμπλέκονται σε αυτήν την υπόθεση.

α) σίγουρα αληθές, 
β) πιθανόν αληθές, 
γ) ελλιπή στοιχεία, 
δ) πιθανόν εσφαλμένο, 
ε) σίγουρα εσφαλμένο. 

Η σωστή απάντηση είναι το (ε), διότι το συμπέρασμα δεν συνάγεται από την παράγραφο.

Εξέταση για Θέσεις στο Δημόσιο που η αρχική κλίμακα δεν υπερβαίνει την Α8

Δείτε πιο κάτω δειγματικές ερωτήσεις/απαντήσεις όπως παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του Υπ. Παιδείας

Oι υποψήφιοι θα κληθούν να διαγωνιστούν σε εξέταση Ικανοτήτων. 

Η εξέταση ικανοτήτων θα περιλαμβάνει τρία θέματα, διάρκειας 40 λεπτών το καθένα, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί. Κάθε θέμα θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής με πέντε (5) επιλογές απάντησης.

Στόχος της εξέτασης ικανοτήτων είναι να αξιολογήσει την ικανότητα των υποψηφίων να λύνουν προβλήματα, γρήγορα και ορθά, συνδυάζοντας πληροφορίες (οπτικές, αριθμητικές ή γλωσσικές) που τους δίνονται.

Κάθε θέμα αξιολογεί μια από τις εξής τρεις ικανότητες: 1. Αριθμητική Ικανότητα, 2. Αφαιρετική Ικανότητα και 3. Λεκτική Ικανότητα.

Θέμα 1: Αριθμητική Ικανότητα
Το πρώτο θέμα της εξέτασης, του αριθμητικού συλλογισμού, επίσης γνωστό ως εξέταση αριθμητικής ικανότητας ή ποσοτικού συλλογισμού, αξιολογεί την ικανότητα του ατόμου να συλλογίζεται με μαθηματικές έννοιες και να εξάγει λογικά συμπεράσματα προκειμένου να λύσει προβλήματα που αφορούν ποσότητες, σχέσεις, σύνολα κ.ά.

Θέμα 2: Αφαιρετική Ικανότητα
Το δεύτερο θέμα της εξέτασης αξιολογεί την ικανότητα αφαιρετικού συλλογισμού (χρήση επαγωγικής σκέψης) του υποψηφίου. Σ’ αυτό το θέμα ο υποψήφιος καλείται να λύσει προβλήματα που απαιτούν εύρεση γενικεύσεων, όπως είναι τα πρότυπα ή οι ιδιότητες που μοιράζονται μια ποικιλία συγκεκριμένων στοιχείων ή σχημάτων.

Θέμα 3: Λεκτική Ικανότητα
Το τρίτο θέμα της εξέτασης αξιολογεί την ικανότητα του εξεταζόμενου να κατανοεί λεκτικές πληροφορίες (έννοιες, επιχειρήματα, μικρά κείμενα) και βάσει αυτών να προβαίνει σε λογικούς συλλογισμούς. 

Δείγματα Ερωτήσεων:
(Οι παρακάτω ερωτήσεις είναι δειγματικές και σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν όλο το εύρος των πιθανών ερωτήσεων που θα συναντήσουν οι υποψήφιοι εντός των τριών θεμάτων της εξέτασης Ικανοτήτων).

Θέμα 1:
Παράδειγμα 1: 

Κάθε πρόβλημα αποτελείται από μια διατύπωση, που ορίζει τα στοιχεία του προβλήματος και πέντε επιλογές απάντησης. Δικό σας έργο θα είναι να διαβάσετε πολύ προσεκτικά τη διατύπωση του προβλήματος και να επιλέξετε τη σωστή απάντηση που βρίσκεται σε μια από τις πέντε επιλογές που δίνονται. Καλείστε να επιλέξετε τη σωστή απάντηση μεταξύ των πέντε επιλογών που σας δίνονται και να τη μεταφέρετε στο Φύλλο Απαντήσεων. 

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, προκειμένου να οργανώσει καλύτερα τα μαθήματα που προσφέρουν τα Επιμορφωτικά Κέντρα έκανε δημοσκόπηση σε δείγμα 250 πολιτών. Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης των 250 πολιτών έδειξαν τα εξής: 140 επιθυμούν μαθήματα τέχνης, 160 μαθήματα χορού, 70 μαθήματα ξένων γλωσσών, 70 τέχνη και χορό, 50 τέχνη και ξένες γλώσσες, 30 χορό και ξένες γλώσσες και 15 τέχνη, χορό και ξένες γλώσσες. Πόσοι πολίτες δεν δήλωσαν ότι τους αρέσει κάποιος τύπος μαθήματος; 

(α) 60     (β) 10      (γ) 15      (δ) 40      (ε) 20 

Η σωστή απάντηση είναι το (γ). Αν κάνουμε ένα διάγραμμα Venn αυτό θα μας δείξει: 5+35+15+15+35+55+75=235 πολίτες ενδιαφέρονται για τουλάχιστον ένα τύπο μαθήματος. Συνεπώς, 250-235= 15 πολίτες δεν δήλωσαν ότι τους αρέσει κάποιος τύπος μαθήματος. 

Παράδειγμα 2: 
Οι ανακριτές της αστυνομίας χρησιμοποιούν ερωτήσεις για να αποσπάσουν πληροφορίες και μαρτυρίες για την ενοχή ή την αθωότητα του ατόμου που ανακρίνεται. Υπάρχουν τέσσερα πιθανά αποτελέσματα: (1) ένα άτομο έχει διαπράξει έγκλημα και λέει την αλήθεια ομολογώντας ένα έγκλημα που πραγματικά διέπραξε, (2) ένα άτομο διέπραξε έγκλημα αλλά δε λέει την αλήθεια ισχυριζόμενος ότι είναι αθώος ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι, (3) ένα άτομο δεν διέπραξε έγκλημα και λέει την αλήθεια ισχυριζόμενος ότι είναι αθώος για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε και (4) ένα άτομο δεν διέπραξε έγκλημα αλλά δε λέει την αλήθεια ομολογώντας ένα έγκλημα που στην πραγματικότητα δεν έκανε. 

Οι ανακριτές έχουν στατιστικά στοιχεία που τους καθοδηγούν στην ανάκριση. Με βάση αυτά τα στοιχεία όταν κάποιος είναι κατηγορούμενος για έγκλημα και ανακρίνεται υπάρχει 80% πιθανότητα να μη διέπραξε έγκλημα, 15% πιθανότητα να μη λέει την αλήθεια και 1% πιθανότητα να ομολογεί ένα έγκλημα που δεν διέπραξε. Με βάση αυτά τα στατιστικά στοιχεία, ποια είναι η πιθανότητα για ένα άτομο που διέπραξε ένα έγκλημα και λέει την αλήθεια, ομολογεί, δηλαδή, ένα έγκλημα που πραγματικά διέπραξε; 

α) 6%            β) 10%            γ) 15%            δ) 7%            ε) 20% 

Η σωστή απάντηση είναι το (α). Αν κάνουμε ένα πίνακα διπλής εισόδου με τις μεταβλητές διέπραξε ή όχι έγκλημα στις στήλες και λέει ή δεν λέει την αλήθεια στις γραμμές και συμπληρώσουμε τα κελιά του πίνακα αθροίζοντας τα ποσοστά οριζοντίως και καθέτως, θα βρούμε ότι υπάρχει 6% πιθανότητα ένας ανακρινόμενος να διέπραξε πραγματικά ένα έγκλημα και να το ομολογεί.

Θέμα 2:
Σε κάθε σελίδα του Θέματος 2 θα υπάρχουν γραμμές Σχημάτων. Σε κάθε γραμμή Σχημάτων θα υπάρχουν δύο σειρές σχημάτων, τα Σχήματα Προβλήματος και τα Σχήματα Απάντησης. Τα Σχήματα Απάντησης είναι αριθμημένα (α), (β), (γ), (δ) και (ε). Έργο σας θα είναι να προσέξετε καλά τη σειρά των Σχημάτων Προβλήματος και έπειτα να αναζητήσετε το σχήμα από τη σειρά των Σχημάτων Απάντησης (βρίσκονται στα δεξιά κάθε συνόλου Σχημάτων Προβλήματος) που είναι το επόμενο στη σειρά των Σχημάτων Προβλήματος. Την απάντησή σας να τη γράψετε στο Φύλλο Απαντήσεων.

Παράδειγμα 1:

sx
    ap1
 

Η προσεκτική παρατήρηση των Σχημάτων Προβλήματος οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, σε κάθε επιμέρους πλαίσιο, το μεσαίο σχήμα αλλάζει θέση με το σχήμα πάνω αριστερά, κάτω αριστερά, κάτω δεξιά και πάνω δεξιά κατά σειρά. Ταυτόχρονα, αμοιβαία αλλαγή θέσης κατά σειρά συμβαίνει και στα σχήματα της κάτω σειράς, της στήλης δεξιά, της πάνω σειράς, της στήλης αριστερά κ.ο.κ. Συνεπώς, το σωστό σχήμα που πρέπει να επιλέξετε από τη σειρά των Σχημάτων Απάντησης είναι το (δ). 

Παράδειγμα 2:
    sx

s

Η προσεκτική παρατήρηση των Σχημάτων Προβλήματος οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, σε κάθε επιμέρους πλαίσιο τα γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο και ρόμβος) αναπηδούν εναλλάξ στο επόμενο τεταρτημόριο αριστερόστροφα. Επιπρόσθετα, το γεωμετρικό σχήμα που μένει σταθερό μαυρίζει ενώ αυτό που αναπηδά ασπρίζει. Στο πρώτο πλαίσιο αναπηδά στην επόμενη θέση ο ρόμβος, στο δεύτερο το τρίγωνο κοκ. Συνεπώς, το σωστό σχήμα που πρέπει να επιλέξετε από τη σειρά των Σχημάτων Απάντησης είναι το (γ).

Θέμα 3:
Ένα επιχείρημα είναι μια σειρά από δηλώσεις που χρησιμοποιούνται συνήθως για να πειστεί κάποιος για κάτι ή να παρουσιαστούν οι λόγοι για την αποδοχή ενός συμπεράσματος. Στα προβλήματα που θα περιλαμβάνει η εξέταση θα σας δίνονται επιχειρήματα και έργο σας θα είναι να εντοπίσετε το συμπέρασμα. Την απάντησή σας θα τη γράψετε στο Φύλλο Απαντήσεων. 

 Η απώλεια αρκτικού πάγου προκύπτει ως αποτέλεσμα μιας θετικής ανατροφοδότησης. Καθώς λιώνει ο αρκτικός πάγος, η επιφάνεια του αρκτικού πάγου αντανακλά λιγότερες ηλιακές ακτίνες. Όταν συμβεί αυτό, περισσότερες ακτίνες απορροφούνται από τον γύρω ωκεανό, γεγονός που αυξάνει τη θερμοκρασία του. Καθώς η θερμοκρασία του ωκεανού αυξάνεται, περισσότερος αρκτικός πάγος λιώνει. 

(α). Όταν απορροφούνται περισσότερες ακτίνες από τον γύρω ωκεανό αυξάνεται η θερμοκρασία του.
(β). Καθώς η θερμοκρασία του ωκεανού αυξάνεται, περισσότερος αρκτικός πάγος λιώνει.
(γ). Η απώλεια αρκτικού πάγου προκύπτει ως αποτέλεσμα μιας θετικής ανατροφοδότησης.
(δ). Καθώς λιώνει ο αρκτικός πάγος, η επιφάνεια του αρκτικού πάγου αντανακλά λιγότερες ηλιακές ακτίνες.
(ε). Η απώλεια αρκτικού πάγου συμβαίνει, όταν απορροφούνται περισσότερες ακτίνες από τον ωκεανό γύρω από τους αρκτικούς πάγους. 

Η σωστή απάντηση είναι το (γ), διότι όλες οι υπόλοιπες προτάσεις που ακολουθούν την πρόταση αυτή στο κείμενο αναλύουν την πρόταση γ. 

Παράδειγμα 2: 

Παρακάτω θα διαβάσετε συλλογισμούς που περιγράφουν γεγονότα. Θα πρέπει να δεχτείτε όλα τα γεγονότα που περιγράφονται ως αληθή ως προς το περιεχόμενο (όχι κατ’ ανάγκη και πραγματικά). Έργο σας είναι να διαβάσετε προσεκτικά τον κάθε συλλογισμό και να επιλέξετε την έγκυρη δήλωση (μια από τις πέντε εναλλακτικές α, β, γ, δ, και ε) που προκύπτει μόνο από το συνδυασμό της αλήθειας των προτάσεων που σας δίνονται. 

Όταν βρέχει στη Γεροσκήπου, βρέχει και στην Πάφο.
Όταν βρέχει στην Πάφο, δεν βρέχει στην Πέγεια.
Ή στην Πάφο βρέχει ή στη Γεροσκήπου. 

Ποιο συμπέρασμα ακολουθεί λογικά από τα παραπάνω; 

(α) Βρέχει στην Πάφο και δεν βρέχει στην Πέγεια.
(β) Βρέχει στη Γεροσκήπου και στην Πέγεια.
(γ) Δεν βρέχει στην Πάφο.
(δ) Δεν βρέχει στη Γεροσκήπου.
(ε) Βρέχει στη Γεροσκήπου.

Η σωστή απάντηση είναι το (α).

Βαθμολογία

Επιτυχών στη Γραπτή Εξέταση θα είναι όποιος συγκεντρώσει συνολική γενική βαθμολογία 50% τουλάχιστον κατά μέσο όσο και στο καθένα από τα θέματα που περιλαμβάνονται στην εξέταση 40% τουλάχιστον.

Οι βαθμολογίες των επιτυχόντων θα υπόκεινται σε περαιτέρω στατιστική επεξεργασία και η τελική βαθμολογία που θα δοθεί από την Υπηρεσία Εξετάσεων θα είναι σε τρία δεκαδικά. Η βαθμολόγηση των γραπτών γίνεται από βαθμολογητές που ορίζει η Υπηρεσία Εξετάσεων με βάση τους ίδιους κανόνες που εφαρμόζονται για βαθμολόγηση των γραπτών εξετάσεων για τα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα Κύπρου και Ελλάδας.

Σε περίπτωση πάντως που είστε στο ψάξιμο για δουλειά, το ergodotisi.com, η κορυφαία σελίδα αναζήτησης εργασίας στην Κύπρο, δημοσιεύει καθημερινά δεκάδες νέες θέσεις εργασίας. Δείτε τις όλες ΕΔΩ.

Του Σωτήρη Νικηφόρου
 
5012
Thumbnail

Ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) ενημερώνει ότι, κατόπιν Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, κατ’ εξαίρεση και για σκοπούς ομαλοποίησης του Συστήματος, από την 1η Οκτωβρίου 2019 μέχρι και την 31 Δεκεμβρίου 2019, οι δικαιούχοι έχουν δικαίωμα αλλαγής προσωπικού ιατρού εφόσον περάσουν τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία εγγραφής τους στον κατάλογο του υφιστάμενου προσωπικού τους ιατρού.

ad1mobile

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<< 

ad2mobile

Νοείται ότι σύμφωνα με τη διαδικασία εγγραφής δικαιούχου σε προσωπικό ιατρό, ο δικαιούχος μπορεί να αλλάξει προσωπικό ιατρό: 

  • μέσω του συστήματος πληροφορικής, από την πύλη δικαιούχων χρησιμοποιώντας τον προσωπικό λογαριασμό χρήστη νοουμένου ότι έχει συνδέσει το αρχείο δικαιούχου του,
  • κατόπιν επίσκεψης στον προσωπικό ιατρό που θα επιλέξει.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποτείνονται στο Κέντρο Εξυπηρέτησης του ΓεΣΥ στο τηλέφωνο 17000 (δωρεάν κλήση) ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση [email protected]

article 1