Λεωφορεία: Θα μεταφέρουν μαζικά κάθε πρωί εργαζόμενους Λαρνακείς στο ΓΣΠ

Η διασύνδεση Λάρνακας με Λευκωσία είναι το αμέσως επόμενο project του Υπ. Μεταφορών & εταιρείας λεωφορείων Intercity

Είσαι κάτοικος Λάρνακας, εργάζεσαι στη Λευκωσία και βλέπεις την υπομονή σου να εξαντλείται κάθε πρωί που το όχημά σου γίνεται ένα με την ατέλειωτη ουρά χιλιομέτρων με κατεύθυνση προς τα Φώτα Καλησπέρα; Σύντομα, θα έχεις εναλλακτική επιλογή που υπόσχεται πολύ γρηγορότερη μετάβαση και σε απαλλάσσει από το κόστος των καυσίμων κίνησης.

Η διασύνδεση της πόλης του Ζήνωνα με την πρωτεύουσα, όχι με τη μορφή που γίνεται σήμερα αλλά ως επιπρόσθετη υπηρεσία park and ride είναι το αμέσως επόμενο project του Υπουργείου Μεταφορών και της εταιρείας λεωφορείων Intercity, στο πλαίσιο των ενεργειών που αποσκοπούν στη μείωση των οχημάτων στους δρόμους και στην προσέλκυση περισσότερων πολιτών στο δημόσιο μεταφορικό μέσο.

Το υφιστάμενο σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας προνοεί όπως δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης των ιδιωτικών οχημάτων παρά τον κυκλικό κόμβο Ριζοελιάς. Για να κερδίσει χρόνο, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφειάδης, έθεσε στο τραπέζι μια άλλη πρόταση που αφορά στην αξιοποίηση του υφιστάμενου πάρκινγκ του σταδίου ΓΣΖ. Προϋπόθεση να επέλθει συμφωνία με τη διοίκηση του Γυμναστικού Συλλόγου Ζήνων για την παραχώρηση συγκεκριμένου χώρου.

Οι δύο επιλογές για τη στάθμευση των οχημάτων των επιβατών, της Ριζοελιάς και του ΓΣΖ, όπως επίσης και η συχνότητα των δρομολογίων Λάρνακα - Λευκωσία και αντίστροφα, θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ της Intercity και του υπουργείου, που πιθανόν να αρχίσουν από σήμερα.

Σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού αφορά τον αριθμό των καινούργιων λεωφορείων που θα ενισχύσουν τον στόλο της αναδόχου εταιρείας, που βάσει συμφωνίας είναι υποχρεωμένη να τα χρησιμοποιήσει για τον σκοπό αυτό. Τα πρώτα εκ των οποίων έχουν ήδη παραληφθεί.

Όταν όλα τα καινούργια λεωφορεία θα είναι έτοιμα να κατεβάσουν χειρόφρενο και νοουμένου ότι δεν προκύψει κάποιο εμπόδιο, όπως για παράδειγμα με τους διαθέσιμους επαγγελματίες οδηγούς, θα ανακοινωθεί η έναρξη των δρομολογίων από Λάρνακα προς Λευκωσία.

Ο τερματικός τους σταθμός, βάσει των υφιστάμενων πλάνων, θα είναι ο χώρος στάθμευσης του σταδίου ΓΣΠ. Εκεί όπου οι επιβάτες θα παίρνουν αμέσως ένα από τα λεωφορεία της Cyprus Public Transport, της υπηρεσίας «Pame express», για να εισέλθουν στην πρωτεύουσα και να κατέβουν σε μια από τις στάσεις που πραγματοποιεί.

Χρησιμοποιώντας δύο λεωφορεία, αρχικά της CPT και ακολούθως της Intercity, οι επιβάτες θα επιστρέφουν στη Λάρνακα. Αν θα διευρυνθεί περαιτέρω το ωράριο και πότε, θα αποφασιστεί μεταξύ των εταιρειών και Υπουργείου Μεταφορών. Το βέβαιο, όπως λέχθηκε στην Brief είναι πως το πλάνο για την υπεραστική υπηρεσία μοντέλου park and ride, δεν σχετίζεται με τις τρέχουσες διαδρομές της Intercity από τη Λάρνακα, προς το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας και την Πλατεία Σολωμού.

Οδικές προκλήσεις στη Λεμεσό

Στα πλάνα για την υπεραστική διασύνδεση τύπου park and ride βρίσκεται και η Λεμεσός όμως για το συγκεκριμένο project χρειάζεται περισσότερος χρόνος, σε σχέση με τη Λάρνακα, καθώς είναι περισσότερες οι οδικές προκλήσεις που έχει ενώπιον του το αρμόδιο υπουργείο για να αντιμετωπίσει. Με κυριότερη, την ιδιαίτερα αυξημένη τροχαία κίνηση κάθε πρωί, από τα βόρεια προάστια προς τον αυτοκινητόδρομο και τους κυκλικούς κόμβους.

Μιχάλης Λουκά

Μιχάλης Λουκά