Αυξημένα τα ποσοστά στις γυναίκες σε σύγκριση με τους άντρες

Αρκετά ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που μας παρέχει η έρευνα της στατιστικής αναφορικά με την πλήρη και μερική απασχόληση στη χώρα μας το 2018 την ώρα που αντίστοιχη έρευνα της Eurostat για το 2017 καταδεικνύει ότι στην Κύπρο τα ποσοστά της μη μόνιμης απασχόλησης έφτασαν το 15,3% από το 9,2% το 2002 κάτι που δείχνει ότι διπλάσιος αριθμός ανθρώπων δεν μπορούσε να βρει μόνιμη απασχόληση.

Το 2018, όμως, από τις 400,878 εργαζόμενους η συντριπτική πλειοψηφία (μέσος όρος έτους) και συγκεκριμένα οι 354,162 χιλιάδες ήταν μόνιμοι υπάλληλοι ενώ οι υπάλληλοι με μερική απασχόληση αριθμούσαν 46,716.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Από αυτούς οι 18,354 ήταν άνδρες ενώ οι 28,362 ήταν γυναίκες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το πρώτο τρίμηνο του 2018 μέχρι και το τέταρτο ο αριθμός των υπαλλήλων μερικής απασχόλησης παρουσίαζε μείωση αφού από τις 49,315 φτάσαμε στις 45,644  το τέταρτο τρίμηνο. Σταδιακά υπήρχε μείωση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2018 αφού το δεύτερο τρίμηνο ήταν 48,584 και το τρίτο τρίμηνο 43,321.

Η πλειοψηφία των εργαζόμενων μερικής απασχόλησης για το 2018 ήταν υπάλληλοι (28,618) ενώ ακολουθούσαν οι αυτοεργοδοτούμενοι (15,246), οι υπάλληλοι σε οικογενειακή επιχείρηση (2,267) και οι εργοδότες (585).

Γυναίκες η πλειοψηφία

Ένα άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο μέσα από την έρευνα είναι το ότι οι γυναίκες αριθμούν πολύ περισσότερα άτομα αναφορικά με τη μερική απασχόληση και ειδικότερα στην κατηγορία των υπαλλήλων όπου φτάνουν τις 19, 047 εν συγκρίσει με 9,750 άνδρες. Στους αυτοεργοδοτούμενους 8,071 ήταν γυναίκες σε μερική απασχόληση και 7,175 άνδρες. Σε οικογενειακή επιχείρηση οι γυναίκες με μερική απασχόληση ήταν 1,177 και οι άνδρες 1,090. Στη μόνη κατηγορία όπου οι άντρες ήταν περισσότεροι σε σύγκριση με τις γυναίκες ήταν στους εργοδότες όπου αριθμούσαν 518 έναντι 67 γυναικών.

Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι συνολικά οι γυναίκες εργοδότριες είναι κατά πολύ πιο λίγες απ’ ότι οι άνδρες. Συγκεκριμένα, οι άνδρες εργοδότες ήταν 7,040 και οι γυναίκες 1,663.

Αντρέας Πολυκάρπου
 
3461
Thumbnail

Την  προκήρυξη των προσφορών για την κατασκευή του δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς (Τμήμα 1, Φάση Α΄) που προχώρησε σήμερα το Τμήμα Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων χαιρέτησαν οι Δήμαρχοι Πάφου και Πόλης Χρυσοχούς Φαίδωνας Φαίδωνος και Γιώτης Παπαχριστοφή αντίστοιχα. 

ad1mobile

Σε δηλώσεις του, ο Δήμαρχος Πάφου Φαίδωνας Φαίδωνος ανέφερε πως το γεγονός ότι σήμερα  προκηρύσσεται ο διαγωνισμός και ουσιαστικά σηματοδοτείται η κατασκευή του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς αποτελεί για την Επαρχία Πάφου αναμφίβολα πολύ ευχάριστη εξέλιξη. Επιτέλους συνέχισε, οι υποσχέσεις δεκαετιών υλοποιούνται και  αυτό που διαφάνηκε είναι ότι οι υποσχέσεις της κυβέρνησης  μετατρέπονται σε έργα. Είναι, είπε ο κ. Φαίδωνος, ένα έργο υπερτοπικής σημασίας, σημειώνοντας ότι πέρα από τη σημαντική  βοήθεια που θα δοθεί  προς την Π. Χρυσοχούς θα δοθεί η δυνατότητα για ραγδαία ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Π. Χρυσοχούς αλλά και της Επαρχίας. 

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

 

Πρόκειται, συνέχισε ο Δήμαρχος Πάφου, για ένα από τα σημαντικότερα αν όχι το σημαντικότερο έργο των τελευταίων δεκαετιών που θα αλλάξει και την ανθρωπογεωγραφία αλλά και την οικονομική γεωγραφία ολόκληρης της Επαρχίας .  

Ακολούθως ο κ. Φαίδωνος συνεχάρη όλους όσους έχουν συμβάλει σ’ αυτή την προσπάθεια που έγινε .

Εξάλλου σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς Γιώτης Παπαχριστοφή  χαιρέτησε την  εξέλιξη αυτή και ευχήθηκε όπως τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Το έργο είναι είπε,  σημαντικό για την Πάφο αλλά ιδιαίτερα για το διαμέρισμα Πόλης Χρυσοχούς. Επεσήμανε ωστόσο πως το νέο οδικό δίκτυο πρέπει να φτάσει μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς. Δεν είμαστε, σημείωσε, «ικανοποιημένοι να  μείνει ως εκεί αλλά να προχωρήσει και η 2η φάση με στόχο την ανάπτυξη της περιοχής που είναι απομακρυσμένη». Ακολούθως ευχαρίστησε την κυβέρνηση, την Υπουργό Μεταφορών , τον Υπουργό Οικονομικών, τον πρώην Υπουργό Μεταφορών αλλά και όλα τα κόμματα, όπως είπε, που αντίκρισαν θετικά το αίτημα του διαμερίσματος Π. Χρυσοχούς. 

Σημειώνεται πως το προτεινόμενο έργο αφορά την μελέτη και κατασκευή (Design & Build) δρόμου δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, ενώ το προκαταρκτικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε €70 εκ.+ΦΠΑ, περίπου και ο χρόνος μελέτης-κατασκευής θα είναι 3,5 χρόνια.

Η όδευση αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα, ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας, και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο μετά το Στρουμπί.

«Η κατασκευή του δρόμου, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, θα προσδώσει αξία στην ευρύτερη περιοχή, συμβάλλοντας με τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας, στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Αναμένεται επίσης ότι θα επιλύσει προβλήματα οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του οδικού δικτύου», σημειώνεται στην ανακοίνωση, που αναμεταδίδει το ΓΤΠ.

Σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Εργων, ο δρόμος αναμένεται μελλοντικά να συνεχίσει μέχρι την Πόλη, κάτι που θα αποτελέσει το Δεύτερο Τμήμα του Ολοκληρωμένου Προτεινόμενου Έργου. Από το έργο αναμένεται να επωφεληθούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς, των κοινοτήτων που εξυπηρετούνται από τον δρόμο Πάφου-Πόλης (Τσάδα, Στρουμπί, Πολέμι, Κάθηκας, Γιόλου, Μηλιού, Γουδί κ.α.) καθώς και των κοινοτήτων βόρεια της Πόλης Χρυσοχούς (Αργάκα, Πωμός, Κάτω Πύργος κ.α.).

>>> Οικονομία Κύπρος - Επιλεγμένη ροή ειδήσεων Brief <<<

 

Σημειώνεται ότι πρώτη φάση του έργου περιλαμβάνει ένα ανισόπεδο κόμβο στη σύνδεση του με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου και δύο προσωρινούς ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, ένα στη Τσάδα και ένα στο σημείο τερματισμού μετά το Στρουμπί. Θα κατασκευαστούν επίσης πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας (ΠΛΚ) σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ), λόγω της ανωφέρειας του δρόμου. Το πλάτος των λωρίδων αυτών θα αξιοποιηθεί στο μέλλον ως έρεισμα στα πλαίσια της αναβάθμισης του δρόμου σε τέσσερις λωρίδες.

ad2mobile

Παράλληλα έχει εκπονηθεί επικαιροποιημένη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον και Δέουσα Μελέτη για την επιλεγείσα όδευση και έχουν τεθεί Όροι από την Περιβαλλοντική Αρχή, οι οποίοι συμπεριλήφθηκαν στο Συμβόλαιο.

ΚΥΠΕ

article 1