Μέσω mobile banking και ΑΤΜ 9 στις 10 τραπεζικές συναλλαγές

Ολοένα και περισσότεροι Κύπριοι στρέφονται προς τα ψηφιακά κανάλια των Τραπεζών για τις βασικές συναλλαγές τους

Στροφή προς το mobile banking κάνουν ολοένα και περισσότεροι Κύπριοι τα τελευταία χρόνια, αφού μία σειρά από παράγοντες τους ωθούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Σύμφωνα με στοιχεία που εξασφάλισε η Brief με στοιχεία από τον Σύνδεσμο Τραπεζών Κύπρου, πλέον, 9 στις 10 βασικές συναλλαγές που σχετίζονται με κατάθεση, ανάληψη, έμβασμα, μεταφορά χρημάτων, πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφελείας, κ.ά., γίνονται μέσω των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης των Τραπεζών, δηλαδή μέσω διαδικτύου, καθώς και μέσω των Αυτόματων Ταμειακών Μηχανών (ΑΤΜ).

Η μεγάλη άνοδος των ψηφιακών συναλλαγών, πάντως, φαίνεται να οφείλεται σε πάρα πολλούς παράγοντες και κυρίως στην διεύρυνση και επέκταση των υπηρεσιών που προσφέρονται από Τράπεζες μέσω των ψηφιακών τους καναλιών.

Όπως επεσήμανε τραπεζική πηγή στην ιστοσελίδα μας, πλέον ακόμη και στα καταστήματα των Τραπεζών που πηγαίνει κόσμος για να πληρώσει λογαριασμούς, οι υπαλλήλοι τους προτρέπουν να χρησιμοποιήσουν τα εναλλακτικά κανάλια που έχουν στη διάθεσή τους, παρέχοντας τους και την απαραίτηση εκπαίδευση, ωθώντας τους έτσι προς αυτή την κατεύθυνση. 

Ειδικότερα, οι υπαλλήλοι στις Τράπεζες εκπαιδεύουν και προτρέπουν τους πελάτες του να κάνουν χρήση της ΑΤΜ εάν η συναλλαγή τους είναι απλή, ενώ σε περίπτωση που η συναλλαγή απαιτείται να γίνει μέσω διαδικτύου ή εφαρμογών (applications), τους εκπαιδεύουν πως να τα χρησιμοποιούν για αποφυγή λαθών.

Επίσης, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε αρκετά καταστήματα οι επισκέψεις πολιτών γίνονται κατόπιν διευθέτησης ραντεβού, είτε και πάλι μέσω διαδικτύου, είτε και τηλεφωνικά, είτε και φυσική παρουσία στο κατάστημα.

«Οι Τράπεζες έχουν κάνει αρκετές ενέργειες προς την κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, με αποτέλεσμα να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα», πρόσθεσε ότι προς την κατεύθυνση της αύξησης του digital banking συνέβαλε αρκετά και η πανδημία του κορωνοϊού και οι περιορισμοί που είχαν επιβληθεί.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας, εξήγησε, είναι ο ολοένα και αυξανόμενος αριθμός νέων, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και μπορούν ακόμη και χωρίς εκπαίδευση να κάνουν πιο εύκολα χρήση των εναλλακτικών καναλιών που δημιούργησαν οι Τράπεζες.

Πέραν των πιο πάνω, βέβαια, προς την στροφή των πολιτών στις συναλλαγές μέσω διαδικτύου και ΑΤΜ, όπως έχει λεχθεί και πιο πάνω, συνέβαλε και η διεύρυνση και επέκταση των υπηρεσιών που προσφέρονται από τις Τράπεζες μέσω των ψηφιακών τους καναλιών, αφού πλέον μέσω αυτών να ανοίξουν τραπεζικούς λογαριασμούς, αλλά και να υποβάλουν αίτημα για δανειοδότηση, είτε για προσωπικούς σκοπούς είτε και για αγορά οχήματος.

ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ

Μάριος Αδάμου