Οι 3 λόγοι που απέτυχε το φετινό Black Friday στην Κύπρο

Γιατί δεν κινήθηκε το Black Friday - Oι νέες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα εμπορικά κέντρα

Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank

ΓΡΑΦΕΙ Η 
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Το “Black Friday” δεν έδωσε την αναμενόμενη ώθηση στην αγορά, ωστόσο όπως φαίνεται με την έναρξη Δεκεμβρίου και ενόψει Εορτών το εμπορικό κλίμα φαίνεται αισιόδοξο. Ταυτόχρονα όμως δύσκολο είναι να προβλεφθεί πως θα εξελιχθει η κίνηση στην αγορά με τα νέα μέτρα που εφαρμόζονται αλλά και με τις αλλαγές στο SafePass, όπως σημείωσε στο Business Hour By Brief, ο εκπρόσωπος των Εμπορικών Κέντρων και Γενικός Διευθυντής του Nicosia Mall, Γιώργος Γεωργίου ο οποίος αναφέρθηκε παράλληλα και στους λόγους που δεν κινήθηκε η αγορά. 

Οι λόγοι που δεν πήγε καλά το το “Black Friday” φέτος

Δεν πήγε και τόσο καλά το “Black Friday” φέτος, σύμφωνα με τον κ. Γεωργίου,  ο οποίος σημείωσε ότι δεν κινήθηκε όπως αναμενόταν η αγορά. 

Ένας από τους λόγους που οι καταναλωτές ήταν διστακτικοί σε αγορές, κατά τον κ. Γεωργίου, ήταν ότι το Black Friday  συνέπεσε στις 26 Νοεμβρίου, επομένως η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιωτικών υπαλλήλων ή και όσοι εργάζονται στο δημόσιο, δεν είχαν πληρωθεί για να μπορέσουν να ξοδέψουν.

Επίσης, πρόσθεσε ότι, με τις ανακοινώσεις για τα νέα μέτρα, δημιουργήθηκε ένα άγχος στους καταναλωτές, καθώς παρατηρήθηκαν διάφορα ζητήματα λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων. «Ο κόσμος δεν αντιλήφθηκε τα νέα μέτρα και τι πρέπει να κάνει, προκαλώντας μεγάλο θέμα και στην αγορά».

Ακόμη μια αιτία που απενθάρρυνε τον κόσμο να κάνει αγορές είναι ότι υπήρχε μεγάλο πρόβλημα στην τροφοδοσία των καταστημάτων, με αποτέλεσμα να μην έχουν αρκετό στοκ. Ο κ. Γεωργίου σημείωσε ότι «οι επιχειρήσεις ανάλογα με την κίνηση που είχαν Οκτώβριο – Νοέμβριο έβαζαν μια ή δύο επαναληπτικές παραγγελίες, αλλά αυτή την στιγμή οι επαναληπτικές παραγγελίες ήταν προβληματικές κάτι που φάνηκε από το καλοκαίρι». Επομένως, οι επιχειρηματίες ελλείψει στοκ δεν έδωσαν τις εκπτώσεις ή μειώσεις στους καταναλωτές, ώστε να προχωρήσουν σε αγορές.

Αισιοδοξία στο λιανικό εμπόριο

Αυξήθηκε όμως η κινητικότητα στα εμπορικά κέντρα την πρώτη εβδομάδα του Δεκέμβρη, πρόσθεσε ο κ. Γεωργίου, αφού πληρώθηκε ο κόσμος, δίνοντας μια αισιοδοξία στο λιανικό εμπόριο.

Την ίδια ώρα όμως, αναφέρει ο κ. Γεωργίου, με την εφαρμογή των δύο επιπρόσθετων μέτρων από τα μέσα Δεκεμβρίου, δηλαδή η είσοδος στους χώρους εστίασης μόνο για εμβολιασμένους έστω με μια δόση και προσκόμιση rapid test ή pcr test από 18 Δεκεμβρίου και για εμβολιασμένους που έχουν περάσει 7 μήνες από την ολοκλήρωση εμβολιαστική κάλυψης ή νόσησης, θα επηρεάσει σημαντικά η αγορά.

Ζητούν 9 μήνες διάρκεια για το SafePass

Μάλιστα αυτό που προτείνεται από τα εμπορικά κέντρα είναι η κυβέρνηση να εξετάσει ξανά το μέτρο που αφορά τον εμβολιασμό με την Τρίτη  /ενισχυτική δόση. Ειδικότερα, σημειώνει ότι η ΕΕ έχει δώσει σύσταση για πάροδο 9 μηνών και όχι 7 και αυτό εισηγούμαστε.

«Δεν χρειάζεται να πρωτοτυπήσουμε, το κάναμε στο παρελθόν και τα αποτελέσματα ήταν καταστροφικά για την οικονομία», ανέφερε.

Τέλος και στις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις

Η καταναλωτική ψυχολογία, είναι από τα σημαντικότερα εργαλεία στο λιανικό εμπόριο, κατά τον κ. Γεωργίου. «Αν ο κόσμος δεν περνά ευχάριστα, αν είναι μίζερος, οι αγορές θα είναι λιγότερες». Επίσης, ανέφερε ότι η Χριστουγεννιάτικη περίοδος είναι μια περίοδος χαράς και με τις εκδηλώσεις που διοργανώνοντας συνήθως, ευχαριστιούνται οι επισκέπτες. Δυστυχώς υπάρχει η απαγόρευση και θα πειθαρχήσουμε πλήρως, για να μειωθούν οι νοσηλείες και να περιοριστούν τα κρούσματα, σημείωσε.

Η επιθυμία των επιχειρηματιών είναι όποιες απώλειες και να έχουν στην αγορά, τουλάχιστον να μείνουν ανοιχτοί, σημείωσε.

Μάλιστα, το Nicosia Mall, αναμένεται να φιλοξενήσει γύρω στις 450-500 χιλιάδες άτομα κατά την εορταστική περίοδο, όπως σημείωσε ο εκπρόσωπος των Εμπορικών Κέντρων και Γενικός Διευθυντής του Nicosia Mall.
 

Παρακολουθήστε όσα δήλωσε στην εκπομπή Business Hour By Brief  ο κ. Γεωργίου:

Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank