Οι Κύπριοι έκαναν κλικ στο Digital Banking-Συναλλαγές άνω του 80%

Ποσοστό που υπερβαίνει το 80% των τραπεζικών συναλλαγών γίνεται πλέον μέσω του Digital Banking καθώς και μέσω των ΑΤΜ

ΓΡΑΦΕΙ Ο 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Μεγάλη στροφή των πελατών των Τραπεζών προς το digital banking παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στην Κύπρο, ως απότοκο βέβαια και της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί προς αντιμετώπισή της. 

Όπως όλα δείχνουν, πρόκειται για φαινόμενο που ήρθε για να μείνει καθώς η όλη προσπάθεια αγκαλιάστηκε ευρέως από τους πελάτες των τραπεζών, κάτι που βέβαια συμβάλλει τόσο στην αποσυμφόρηση των ταμείων των τραπεζικών υποκαταστημάτων όσο και στη μεγάλη διευκόλυνση του κοινού. 

Αξιοσημείωτο είναι ότι πλέον ένα ποσοστό που υπερβαίνει το 80% των συναλλαγών από πελάτες της Τράπεζας Κύπρου και της Ελληνικής Τράπεζας, διεκπεραιώνεται είτε μέσω του online ( web και mobile)  banking είτε μέσω των Αυτόματων Ταμειακών Μηχανών (ΑΤΜ). 

Αν και οι προσπάθειες των Τραπεζών για να μεταφέρουν τους πελάτες τους σε ψηφιακά κανάλια επικρατούσαν για αρκετά χρόνια στην προ – κορωνοϊού εποχή, εντούτοις τον τελευταίο ενάμιση χρόνο όπου κυριαρχεί η πανδημία καταγράφηκε μία εντυπωσιακή ανταπόκριση του κοινού προς το digital banking, μ’ αποτέλεσμα πλέον τράπεζες και πελάτες να είναι μέρος της ψηφιακής επανάστασης.

Η brief παραθέτει τα βασικότερα κίνητρα που παραχωρούνται προς τους πελάτες της Τράπεζας Κύπρου και της Ελληνικής Τράπεζας, με στόχο την αποσυμφόρηση των ταμείων στα υποκαταστήματά τους και την περαιτέρω στροφή του καταναλωτικού κοινού στο digital banking. 

Τράπεζα Κύπρου: 

Πληθώρα επιλογών παραχωρεί η Τράπεζα Κύπρου προς τους πελάτες της, ως κίνητρα για τη μετάβαση στις ψηφιακές συναλλαγές κάτι που επιφέρει την αποσυμφόρηση των ταμείων στα υποκαταστήματα της Τράπεζας ανά το παγκύπριο. 

Οι συνδρομητές του 1bank Internet Banking και BoC Mobile Banking App μπορούν να πραγματοποιούν μεταφορές και πληρωμές χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν το κατάστημα της Τράπεζας ή οποιονδήποτε άλλο οργανισμό.

Με λίγα κλικ μπορούν να μεταφέρουν ποσά μεταξύ των λογαριασμών τους ή σε οποιονδήποτε άλλο άτομο σε άλλες Τράπεζες στην Κύπρο και εξωτερικό, να πληρώσουν λογαριασμούς κοινής ωφέλειας, φορολογίες, οργανισμούς, να ανανεώσουν την άδεια κυκλοφορίας και να έχουν πρόσβαση σε λογαριασμούς που διατηρούν με άλλες τράπεζες.

Επιπρόσθετα έχουν τη δυνατότητα να διαχειριστούν τις κάρτες τους για επανέκδοση κωδικού και αντικατάσταση ή ενεργοποίησή του. Επίσης μέσω του Mobile App, δίνεται η ευκαιρία στους πελάτες να αποκτήσουν τη δική τους εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή.

Μάλιστα, πρόσφατα έχει ανακοινωθεί ότι κάθε πολίτης μπορεί να γίνει νέος πελάτης της Τράπεζας και ν’ ανοίξει λογαριασμό διαδικτυακά, χωρίς να χρειαστεί να επισκεφτεί κάποιο κατάστημα.

Με τη δημιουργία του online ανοίγματος λογαριασμού νέου ιδιώτη πελάτη, προσφέρονται τα πιο κάτω:

•    Άνοιγμα νέου πελάτη στα συστήματα της Τράπεζας
•    Άνοιγμα λογαριασμού e-Instant
•    Άνοιγμα κάρτας Mastercard Classic Debit συνδεδεμένη με τον e-Instant
•    Άνοιγμα 1bank συνδρομής και καθορισμός κωδικού πρόσβασης από τον ίδιο τον πελάτη (ως υφιστάμενη διαδικασία) για χρήση του Internet & Mobile Banking και της υπηρεσίας QuickPay.

Μέσω του application της Τράπεζας Κύπρου μπορεί επίσης ένα πελάτης να πληρώσει λογαριασμούς ρεύματος κλπ, αλλά και να επιλέξει ασφαλιστικά προϊόντα.

Σημειώνεται επίσης ότι σε αρκετά καταστήματα της Τράπεζας Κύπρου, υπάρχουν εξειδικευμένες μηχανές για καταμέτρηση χρημάτων, κερμάτων και καταθέσεις επιταγών τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνος του ο πελάτης χωρίς να υποχρεωθεί ν’ αναμένει στην ουρά.

Η Τράπεζα προσφέρει μέσω 156 τερματικών ΑΤΜ αυτοματοποιημένες λύσεις κατάθεσης (χαρτονομίσματα και επιταγές) για ιδιώτες, ενώ παράλληλα λειτουργούν σε παγκύπρια βάση 21 μηχανές καταμέτρησης κερμάτων.

Προστίθεται ότι η χρήση των ψηφιακών μέσων για πληρωμές, παραχωρούνται είτε δωρεάν είτε μειωμένες απ’ αυτές που προκύπτουν στα κατά τόπους υποκαταστήματα,  ούτως ώστε να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους πελάτες να τα χρησιμοποιούν.

Υπενθυμίζεται επίσης η λειτουργία του QuickPay στο app της Τράπεζας. H αποστολή και λήψη χρημάτων μεταξύ ιδιωτών πελατών πραγματοποιείται πολύ εύκολα, με τη χρήση της υπηρεσίας QuickPay μέσω του ΒοC Mobile Banking App, χρησιμοποιώντας απλά και μόνο τον αριθμό τηλεφώνου του δικαιούχου.

Ελληνική Τράπεζα: 

Τεράστια βήματα προς την κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού επιτεύχθησαν και απ’ την Ελληνική Τράπεζα, εφαρμόζοντας καινοτόμες ψηφιακές λύσεις που προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, οι οποίες υποκαθιστούν την ανάγκη για φυσική παρουσία στα καταστήματα. 

Το ανανεωμένο Mobile App της Τράπεζας, είναι φιλικό προς τους χρήστες και έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τη δυνατότητα πραγματοποίησης πληρωμών με Contact Pay, μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να αποστείλει ή να λάβει χρήματα από και προς τις αποθηκευμένες επαφές του κινητού του, από και προς λογαριασμούς της Ελληνικής Τράπεζας.

Οι εν λόγω υπηρεσίες είναι διαθέσιμες και μέσω του Hellenic Bank Web Banking, τ’ οποίο επιπρόσθετα, προσφέρει τη δυνατότητα διεκπεραίωσης ενεργειών όπως η παραγγελία βιβλιαρίων επιταγών, η υποβολή αιτήσεων για δημιουργία λογαριασμών, δανείων και ασφαλιστικών προϊόντων, η μεταφορά χρημάτων στο εξωτερικό και η ρύθμιση προθεσμιακών καταθέσεων, με απόλυτη ασφάλεια.

Επιπλέον, οι κάτοχοι καρτών Visa και Mastercard της Ελληνικής Τράπεζας, μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές τοποθετώντας το κινητό τους πάνω από ένα τερματικό, αποφεύγοντας έτσι οποιαδήποτε επαφή με μετρητά, μέσω της εφαρμογής Apple Pay (για iPhone) και Hellenic Bank Wallet (για Android).

Αξιοσημείωτη ενέργεια από πλευράς Ελληνικής Τράπεζας, αποτελεί η εισαγωγή των Connect Corners. Πρόκειται για ειδικά διαμορφωμένους χώρους εντός των καταστημάτων όπου οι πελάτες της Ελληνικής Τράπεζας μπορούν να εκπαιδευτούν στη χρήση των ψηφιακών καναλιών. Στα Connect Corners οι πελάτες μπορούν, μέσω μιας απλής διαδικασίας να λάβουν εκπαίδευση από το εξειδικευμένο προσωπικό «Meeters – Greeters», στη χρήση των ψηφιακών καναλιών Hellenic Bank Web Banking και Mobile App. 

Παράλληλα η Τράπεζα απλοποίησε τη διαδικασία έκδοσης χρεωστικής κάρτας, η οποία γίνεται με τη συμπλήρωση μίας απλής αίτησης, για να κάνουν οι πελάτες τις συναλλαγές τους εύκολα και γρήγορα μέσω των αναβαθμισμένων ΑΤΜ, αποφεύγοντας τις ουρές στα καταστήματα. 

Οι αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών για ποσά μικρότερα των €500 και η έκδοση καταστάσεων/ υπολοίπων λογαριασμών πραγματοποιούνται αποκλειστικά στις ΑΤΜ.

Περαιτέρω, δίδεται η δυνατότητα κατάθεσης πολλαπλών επιταγών μέσω των ΑΤΜ ή δωρεάν υπηρεσία συλλογής επιταγών (courier) από τα γραφεία των πελατών (για περισσότερες από 10 επιταγές), ενώ η πληρωμή λογαριασμών Κοινής Ωφέλειας γίνεται μόνο μέσω των Hellenic Bank Web Banking και Mobile App (δωρεάν)

Οι εκτελέσεις μισθοδοσιών και μεταφορές χρημάτων γίνονται ηλεκτρονικά, μέσω του Hellenic Bank Web Banking, ενώ την ίδια ώρα υπάρχει η δυνατότητα κατάθεσης στις «in lobby ATM» στον εσωτερικό χώρο επιλεγμένων καταστημάτων.

Τέλος, υπάρχουν επιλογές για κατάθεση μεγάλου όγκου κερμάτων με τη χρήση ειδικού κώδικα στις μηχανές «Cash 360 coin», ενώ στα ΑΤΜ νέας γενιάς μπορούν να πραγματοποιηθούν, ανάμεσα σε άλλα, δωρεάν αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών με άμεση πίστωση των συνδεδεμένων λογαριασμών ή της πιστωτικής κάρτας, καταθέσεις επιταγών.