Ποιες τροποποιήσεις πέτυχαν τα κόμματα κατά την ψήφιση των δύο νόμων

Η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε σε νόμους τα δύο νομοσχέδια για τα τέλη κυκλοφορίας και τους φόρους κατανάλωσης στα νεοεγγραφέντα οχήματα και για την επιβολή μηδενικού φόρου κατανάλωσης στα οδικά μηχανοκίνητα οχήματα.
 
Ο νόμος για μηδενικό συντελεστή στο φόρο κατανάλωσης υπερψηφίστηκε με 27 ψήφους υπέρ, 20 εναντίον και 3 αποχές.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Ο νόμος για τα τέλη κυκλοφορίας υπερψηφίστηκε με 41 ψήφους υπέρ, 5 εναντίον και 2 αποχές. Οι πρόνοιες του νέου νόμου δεν επηρεάζουν τα μηχανοκίνητα οχήματα τα οποία είναι ήδη εγγεγραμμένα και κυκλοφορούν στη Δημοκρατία ούτε όσα οχήματα έχουν εισαχθεί ή μεταφερθεί στη Δημοκρατία και δεν έχουν εγγραφεί ή έχουν φορτωθεί με προορισμό νόμιμο λιμάνι της Δημοκρατίας.
 
Προηγουμένως η Ολομέλεια της Βουλής τροποποίησε το νομοσχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας, υπερψηφίζοντας τροπολογία των κομμάτων ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ με 42 ψήφους υπέρ, 7 εναντίον και 1 αποχή.
 
Με βάση τον νόμο όπως κατέστη μετά την τροπολογία στα πετρελαιοκίνητα οχήματα ή τα οχήματα διπλής προώσεως με μία εκ των πηγών ενέργειας το πετρέλαιο, που εντάσσονται στο πρότυπο Euro 5a και Euro 5b τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται στα €50, ενώ για τα βενζινοκίνητα του ίδιου προτύπου, το τέλος κυκλοφορίας είναι μηδενικό. Το πρότυπο EURO5 μεταφράζεται σε οχήματα ηλικίας από Σεπτέμβρη 2009- Αύγουστο 2014.
 
Στην περίπτωση των οχημάτων τύπου Euro 4 το τέλος κυκλοφορίας αυξάνεται στα €300 από τα €250 για τα βενζινοκίνητα ή διπλής προώσεως με μία εκ των πηγών ενέργειας την βενζίνη. Όσον αφορά τα πετρελαιοκίνητα ή διπλής προώσεως με πρότυπο Euro 4 με μία εκ των πηγών ενέργειας το πετρέλαιο, το νέο τέλος κυκλοφορίας έχει αυξηθεί από τα €500 στα €600.
 
Το Euro 4 πρότυπο εκπομπών εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα ηλικίας από το 2005 μέχρι το 2009. Με το ίδιο τέλος θα επιβαρύνονται και αυτοκίνητα με προγενέστερο πρότυπο euro ή εκτός προτύπου.
 
Το τέλος κυκλοφορίας θα είναι μηδενικό για τα αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών EURO 6c και EURO6d, τόσο για τα βενζινοκίνητα/υβριδικά όσο και για τα πετρελαιοκίνητα/υβριδικά. Μηδενικό θα είναι και το τέλος κυκλοφορίας και για αυτοκίνητα τύπου Euro6a και Euro6b.
 
Αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών Euro 6 είναι αυτοκίνητα ηλικίας πέντε χρόνων (Σεπτέμβριος 2014- 31 Αυγούστου 2018). Αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπής Euro 6c είναι τα αυτοκίνητα Σεπτεμβρίου 2019 μέχρι Αύγουστο 2020.
 
Με τον νέο νόμο μειώνεται η χρέωση της μάζας εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο του μηχανοκίνητου οχήματος. Για μέρος μάζας μεγαλύτερο των 150 (gr/km) και μικρότερο ή ίσο των 180 (gr/km), ο συντελεστής μειώνεται από τα €6 στα €5 ανά γραμμάριο. Για μέρος της μάζας μεγαλύτερο των 180 (gr/km) το ποσό μειώνεται από τα €12 στα €10.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<
 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Γιώργος Προκοπίου, ανέφερε ότι μετά από πολλές και ενίοτε θυελλώδεις συνεδρίες επιτεύχθηκαν οι μέγιστες δυνατές συγκλίσεις. Είπε πως με την τροπολογία που υπερψηφίστηκε τα μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα θα μπορούν να αγοράζουν μεταχειρισμένα οχήματα ηλικίας 5 με 6 ετών.
 
Ο κ. Προκοπίου τόνισε πως αναμένεται από την Κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή γενναιόδωρο πακέτο για απόσυρση των παλαιών οχημάτων για να σταματήσει η Κύπρος να αποτελεί νεκροταφείο οχημάτων.

 
3461
Thumbnail

Την  προκήρυξη των προσφορών για την κατασκευή του δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς (Τμήμα 1, Φάση Α΄) που προχώρησε σήμερα το Τμήμα Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων χαιρέτησαν οι Δήμαρχοι Πάφου και Πόλης Χρυσοχούς Φαίδωνας Φαίδωνος και Γιώτης Παπαχριστοφή αντίστοιχα. 

ad1mobile

Σε δηλώσεις του, ο Δήμαρχος Πάφου Φαίδωνας Φαίδωνος ανέφερε πως το γεγονός ότι σήμερα  προκηρύσσεται ο διαγωνισμός και ουσιαστικά σηματοδοτείται η κατασκευή του δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς αποτελεί για την Επαρχία Πάφου αναμφίβολα πολύ ευχάριστη εξέλιξη. Επιτέλους συνέχισε, οι υποσχέσεις δεκαετιών υλοποιούνται και  αυτό που διαφάνηκε είναι ότι οι υποσχέσεις της κυβέρνησης  μετατρέπονται σε έργα. Είναι, είπε ο κ. Φαίδωνος, ένα έργο υπερτοπικής σημασίας, σημειώνοντας ότι πέρα από τη σημαντική  βοήθεια που θα δοθεί  προς την Π. Χρυσοχούς θα δοθεί η δυνατότητα για ραγδαία ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Π. Χρυσοχούς αλλά και της Επαρχίας. 

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

 

Πρόκειται, συνέχισε ο Δήμαρχος Πάφου, για ένα από τα σημαντικότερα αν όχι το σημαντικότερο έργο των τελευταίων δεκαετιών που θα αλλάξει και την ανθρωπογεωγραφία αλλά και την οικονομική γεωγραφία ολόκληρης της Επαρχίας .  

Ακολούθως ο κ. Φαίδωνος συνεχάρη όλους όσους έχουν συμβάλει σ’ αυτή την προσπάθεια που έγινε .

Εξάλλου σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς Γιώτης Παπαχριστοφή  χαιρέτησε την  εξέλιξη αυτή και ευχήθηκε όπως τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα. Το έργο είναι είπε,  σημαντικό για την Πάφο αλλά ιδιαίτερα για το διαμέρισμα Πόλης Χρυσοχούς. Επεσήμανε ωστόσο πως το νέο οδικό δίκτυο πρέπει να φτάσει μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς. Δεν είμαστε, σημείωσε, «ικανοποιημένοι να  μείνει ως εκεί αλλά να προχωρήσει και η 2η φάση με στόχο την ανάπτυξη της περιοχής που είναι απομακρυσμένη». Ακολούθως ευχαρίστησε την κυβέρνηση, την Υπουργό Μεταφορών , τον Υπουργό Οικονομικών, τον πρώην Υπουργό Μεταφορών αλλά και όλα τα κόμματα, όπως είπε, που αντίκρισαν θετικά το αίτημα του διαμερίσματος Π. Χρυσοχούς. 

Σημειώνεται πως το προτεινόμενο έργο αφορά την μελέτη και κατασκευή (Design & Build) δρόμου δύο λωρίδων από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ., με προοπτική αναβάθμισής του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Έργων, ενώ το προκαταρκτικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε €70 εκ.+ΦΠΑ, περίπου και ο χρόνος μελέτης-κατασκευής θα είναι 3,5 χρόνια.

Η όδευση αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα, ακολουθεί βόρεια πορεία ανατολικά της Μαραθούντας, και της Τσάδας, δυτικά της Καλλέπειας και του Στρουμπιού και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο μετά το Στρουμπί.

«Η κατασκευή του δρόμου, η οποία αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής, θα προσδώσει αξία στην ευρύτερη περιοχή, συμβάλλοντας με τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας, στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Αναμένεται επίσης ότι θα επιλύσει προβλήματα οδικής ασφάλειας και λειτουργικότητας του οδικού δικτύου», σημειώνεται στην ανακοίνωση, που αναμεταδίδει το ΓΤΠ.

Σύμφωνα με το Τμήμα Δημοσίων Εργων, ο δρόμος αναμένεται μελλοντικά να συνεχίσει μέχρι την Πόλη, κάτι που θα αποτελέσει το Δεύτερο Τμήμα του Ολοκληρωμένου Προτεινόμενου Έργου. Από το έργο αναμένεται να επωφεληθούν οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς, των κοινοτήτων που εξυπηρετούνται από τον δρόμο Πάφου-Πόλης (Τσάδα, Στρουμπί, Πολέμι, Κάθηκας, Γιόλου, Μηλιού, Γουδί κ.α.) καθώς και των κοινοτήτων βόρεια της Πόλης Χρυσοχούς (Αργάκα, Πωμός, Κάτω Πύργος κ.α.).

>>> Οικονομία Κύπρος - Επιλεγμένη ροή ειδήσεων Brief <<<

 

Σημειώνεται ότι πρώτη φάση του έργου περιλαμβάνει ένα ανισόπεδο κόμβο στη σύνδεση του με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου και δύο προσωρινούς ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, ένα στη Τσάδα και ένα στο σημείο τερματισμού μετά το Στρουμπί. Θα κατασκευαστούν επίσης πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας (ΠΛΚ) σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ), λόγω της ανωφέρειας του δρόμου. Το πλάτος των λωρίδων αυτών θα αξιοποιηθεί στο μέλλον ως έρεισμα στα πλαίσια της αναβάθμισης του δρόμου σε τέσσερις λωρίδες.

ad2mobile

Παράλληλα έχει εκπονηθεί επικαιροποιημένη Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον και Δέουσα Μελέτη για την επιλεγείσα όδευση και έχουν τεθεί Όροι από την Περιβαλλοντική Αρχή, οι οποίοι συμπεριλήφθηκαν στο Συμβόλαιο.

ΚΥΠΕ

article 1