Ανοικτή επιστολή στέλνει ο ΟΣΕΑ προς τα πολιτικά κόμματα γιατί όπως αναφέρει "το κράτος οφείλει να δικαιώσει τον ΟΣΕΑ."
Αυτούσια η επιστολή:
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιών Επαρχίας Αμμοχώστου (ΟΣΕΑ) συστάθηκε το 2010 κατόπιν προτροπής και ενθάρρυνσης του αρμόδιου υπουργείου στους επαγγελματίες ιδιοκτήτες λεωφορείων της επαρχίας Αμμοχώστου. Έβαλαν τις περιουσίες τους, τον επαγγελματισμό τους και τις ικανότητες τους και έφτιαξαν μια εταιρεία-πρότυπο στο χώρο των συγκοινωνιών του νησιού μας.
Η προκήρυξη των προσφορών για τις δημόσιες συγκοινωνίες για την περίοδο 2020-2030 επεφύλαξε μια δυσάρεστη έκπληξη σε όλο το οικοδόμημα του ΟΣΕΑ, η οποία δεν εστιάστηκε στο γεγονός ότι δόθηκε η προσφορά σε μια ξενόφερτη κοινοπραξία, αλλά στους λόγους που επικαλέστηκαν οι αξιολογητές. Λόγους τους οποίους αναλύουμε παρακάτω.
>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<
1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ | Η «ΦΤΗΝΗ» ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ MLKP
Λέχθηκε κατά κόρον από πλευράς αξιολογητών του υπουργείου μεταφορών, ότι η προσφορά του ΟΣΕΑ ήταν ακριβότερη κατά 10 εκ. από της κοινοπραξίας MLKP. Φυσικά παραλείπουν να εξηγήσουν ότι:
• Οι ίδιοι στην προκήρυξη της προσφοράς εισηγούνταν ότι η διεκπεραίωση των δρομολογίων για την επαρχία Αμμοχώστου απαιτούσε στόλο 70 λεωφορείων με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Ο ΟΣΕΑ ετοίμασε την προσφορά με 69+6 λεωφορεία για backup, σύνολο 75. Πώς γίνεται η κοινοπραξία MLKP να μπορεί να ανταπεξέλθει με 49 μόνο λεωφορεία και να γίνεται αποδεκτή;
• Οι αξιολογητές έθεσαν κάποια ποιοτικά κριτήρια για την αγορά του στόλου των λεωφορείων. Δεν ρώτησαν καν την εμπειρία των επαγγελματιών οδηγών για τα κινέζικης κατασκευής και προέλευσης λεωφορεία που συμπεριέλαβε στην προσφορά της η MLKP, βάζοντας στο περιθώριο την ασφάλεια και ποιότητα υπηρεσιών προς τους πολίτες. Η διαφορά στην τιμή μεταξύ του κινέζικού και ενός ευρωπαϊκού λεωφορείου είναι 100,000 ΕΥΡΩ!
• Η προσφορά του ΟΣΕΑ ήταν για 75 ευρωπαϊκά λεωφορεία προς 220,000ΕΥΡΩ το καθένα σύνολο 16,5 εκ. ΕΥΡΩ, η αντίστοιχη της MLKP 49 κινεζικά λεωφορεία προς 120,000ΕΥΡΩ σύνολο 5,88 εκ. ΕΥΡΩ το καθένα. ΑΡΑ ΠΙΟ «ΦΘΗΝΗ» Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ!
2. ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ | ΤΟ «ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ» ΤΗΣ ΜΑΛΤΑΣ
Οι αξιολογητές του υπουργείου μεταφορών, ήταν οι ίδιοι οι οποίοι συνέστησαν και τον διαγωνισμό, οι ίδιοι οι οποίοι μετέβησαν στη Μάλτα επανειλημμένα και στην ουσία μετέφεραν το «παράδειγμα» της στην Κύπρο. Μίας χώρας που φιγουράρει ανάμεσα στις πιο διεφθαρμένες ευρωπαϊκές χώρες (μαζί με την Κύπρο) και η οποία -κατά σύμπτωση- ΕΚΑΝΕ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ MALTA LINES με τουλάχιστον σκιώδη και σκανδαλώδη τρόπο.
• Δεν λήφθηκε στη προσφορά καμία πρόνοια προστασίας του δικαιώματος εργασίας των κυπρίων επαγγελματιών οδηγών. Ούτε έγινε τουλάχιστον στοιχειώδης έρευνα για το «παράδειγμα» της Μάλτας, όπου οι ντόπιοι επαγγελματίες οδηγοί έχουν εγκαταλείψει μαζικά την εταιρεία MALTA LINES μετά την κατακόρυφη μείωση των μισθών τους κατά 40% !
• Η πρόνοια του διαγωνισμού για την μεταφορά του προσωπικού στη νέα κοινοπραξία και η προστασία του δικαιώματος εργασίας και των συλλογικών συμβάσεων για 1 χρόνο μόνο, είναι αχαρακτήριστη. Η κοινοπραξία MLKP θα βρίσκεται σε δεσπόζουσα θέση, μονοπωλιακά κατέχοντας το 68% των δημοσίων συγκοινωνιών, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μπορέσουν οι εργαζόμενοι να διαπραγματευτούν σωστούς εργασιακούς όρους.
• Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕΑ δεν έχουν κατέλθει ΠΟΤΕ σε απεργία στα 10 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας. Αριθμούν 150 εργαζόμενοι οι οποίοι μαζί με τους μετόχους της εταιρείας και τους δεκάδες επαγγελματίες γύρω από τον ΟΣΕΑ, θα μείνουν χωρίς εργασία. Το κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργείται για την επαρχία Αμμοχώστου θα είναι κρίσιμο.
3. PANAMA PAPERS | ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΗΣ MALTA LINES ΕΙΝΑΙ «ΔΙΑΣΗΜΟΙ»
>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<
Είναι πραγματικά άξιον απορίας αν οι αξιολογητές του υπουργείου μεταφορών ή οποιουδήποτε άλλου εμπλεκόμενου κυβερνητικού φορέα, έχουν προβεί σε οποιοδήποτε έλεγχο για το ποιόν των μετόχων-ιδιοκτητών των εμπλεκομένων στις προσφορές των δημοσίων συγκοινωνιών, συνολικού κόστους για τον κύπριο φορολογούμενο που ξεπερνά το 1δις ΕΥΡΩ! Ο ΟΣΕΑ έχει δεχθεί επανειλημμένα ελέγχους ακόμα και από την ΜΟΚΑΣ, περνώντας με άριστα. Η ανταγωνιστική εταιρεία όμως;
• Η εταιρεία MALTA LINES είναι η βάση της κοινοπραξίας MLKP και ελέγχεται από την οικογένεια Cosmen. Εκτενή δημοσιεύματα στο διεθνή τύπο συνδέουν την εν λόγω οικογένεια με τα Panama papers και σκιαγραφούν τους τρόπους και μεθόδους φοροαποφυγής τουλάχιστον.
• Έχει γίνει ο οποιοσδήποτε έλεγχος για την προέλευση και τις διαδρομές των «επενδύσεων» που θα γίνουν στην Κύπρο από την εν λόγω εταιρεία;
• Έχει γίνει ο οποιοσδήποτε έλεγχος για τις διασυνδέσεις την εν λόγω εταιρείας με την Κίνα και σε σχέση με την αγορά του στόλου της από την ίδια χώρα;
4. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ | ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟΥ
Η ΕΕ θέτει ως πρώτιστη προτεραιότητα την ύπαρξη υγιούς ανταγωνισμού ως προϋπόθεση στη λειτουργία των κρατών μελών της. Η προσφορά για τις δημόσιες συγκοινωνίες καταστρατηγεί αυτή την αρχή δίνοντας την ευχέρεια στους προσφοροδότες να αποκτήσουν μέχρι και τέσσερεις από τις 6 εταιρείες με ποσοστό 68% του συνόλου των συγκοινωνιών της Κύπρου!
• Τί θα εμποδίσει την κοινοπραξία MLKP να εκβιάζει αύριο το κράτος για επιπρόσθετες πληρωμές, κατάργηση εργασιακών συμβάσεων, καταρράκωση της ποιότητας των υπηρεσιών, αφού θα κατέχει πλέον δεσπόζουσα και μονοπωλιακή θέση;
• Οι υφιστάμενοι επαγγελματίες του χώρου δεν θα μπορέσουν ποτέ ξανά να διεκδικήσουν προσφορά δημοσίων συγκοινωνιών, αφού βγαίνοντας εκτός του χώρου δεν θα έχουν πλέον ούτε την απαιτούμενη εμπειρία ή οικονομικά μέσα για να επανέλθουν.
5. ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑ | Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
Το 2018 το υπουργείο μεταφορών υποχρέωσε όλες τις εταιρείες συγκοινωνιών της Κύπρου, να τοποθετήσουν σύστημα τηλεματικής στα λεωφορεία τους, το οποίο σύστημα «μάζευε» όλες τις πληροφορίες διαδρομών, εσόδων, στάσεων και γενικότερα της λειτουργίας των συγκοινωνιών.
• Δεν ανέφεραν ποτέ ότι ο έλεγχος της εν λόγω εταιρείας με έδρα την Ισπανία ανήκει στην οικογένεια Cosmen, ιδιοκτήτες της εταιρείας MALTA LINES η οποία αποτελεί το κύριο μέρος της κοινοπραξίας MLKP!
• Δεν έγινε καμία έρευνα για την φανερή εταιρική κατασκοπεία την οποία υπέστησαν όλες οι εταιρείες συγκοινωνιών της Κύπρου, από την εν δυνάμη ανταγωνιστική τους εταιρεία.
• Δεν ενημερώθηκαν ποτέ οι εταιρείες ότι η συλλογή των εταιρικών τους δεδομένων μαζεύονται σε servers στην Ισπανία για να χρησιμοποιηθούν -όπως αποδείχθηκε- εναντίον τους.