Πάει για τέλος του 2024 το e-kalathi - Σε δύο βδομάδες ο Διαγωνισμός για την Πλατφόρμα

Στόχος της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή είναι η Πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί να είναι πρακτική και λειτουργική

Προς τα τέλη του 2024 αναμένεται, όπως όλα δείχνουν, να τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα e-kalathi, μέσω της οποίας οι καταναλωτές θα μπορούν να συγκρίνουν τιμές για μία σειρά από προϊόντα και να κάνουν τις πιο συμφέρουσες, για τους ίδιους, επιλογές.

Σε δηλώσεις του στην Brief, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, Κωνσταντίνος Καραγιώργης, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή η Υπηρεσία βρίσκεται στο τελικό στάδιο ετοιμασίας των όρων προσφοράς, εκφράζοντας την ελπίδα ότι «μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα προχωρήσουμε με την προκήρυξη του διαγωνισμού μέσω του e-procurement».

Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιώργης, ο διαγωνισμός θα αφορά τόσο τον σχεδιασμό και υλοποίηση της πλατφόρμας, όσο και τη διαχείρισή της για χρονικό διάστημα που θα καθοριστεί.

«Υπολογίζουμε ότι ο διαγωνισμός θα παραμείνει ανοιχτός για διάστημα περίπου δύο μηνών, με γνώμονα το γεγονός πως με βάση τη νομοθεσία ο ελάχιστος χρόνος που πρέπει να είναι ανοιχτός ένας διαγωνισμός είναι 35 μέρες», πρόσθεσε σημειώνοντας πως «αφότου ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής των προσφορών, θα ξεκινήσει η εξέτασή τους και ακολούθως θα επιλεγεί ο προσφοριοδότης στον οποίο και θα ανατεθεί το έργο».

«Εκτιμούμε ότι το αργότερο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα λειτουργήσει η πλατφόρμα, παρότι ο στόχος μας αρχικά ήταν αυτό να γίνει στα μέσα τους έτους», επεσήμανε υπογραμμίζοντας ότι «για εμάς ως Υπηρεσία εκείνο που προέχει είναι πρώτον να είμαστε σωστοί με τους όρους του διαγωνισμού, ούτως ώστε να υπάρχουν τα όποια κενά που ενδεχομένως να δημιουργήσουν προβλήματα και συνεπακόλουθα νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της πλατφόρμας».

Δεύτερος στόχος της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, συμπλήρωσε ο κ. Καραγιώργης, «είναι η πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί να είναι πρακτική, λειτουργική και να εξυπηρετεί πλήρως τον σκοπό για τον οποίο δημιουργείται».

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, είπε ότι «σκοπός της πλατφόρμας είναι να παρέχουμε ένα χρήσιμο και εύχρηστο εργαλείο στους καταναλωτές, μέσω του οποίου θα ενημερώνονται καθημερινά για τις τιμές προϊόντων και θα μπορούν να κάνουν σύγκριση των τιμών και να αποφασίζουν για τις αγορές τους με βάση τα οικονομικά τους δεδομένα και με βάση τις όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές που επικρατούν στο παζάρι».

Αναφορικά με το κόστος υλοποίησης της εφαρμογής, ο κ. Καραγιώργης ανέφερε ότι «ακόμη βρίσκεται υπό διαμόρφωση και για την ώρα δεν υπάρχει οτιδήποτε το ανακοινώσιμο».

Υπενθυμίζεται ότι, στην πλατφόρμα e-kalathi θα συμμετέχουν μόνο οι υπεραγορές με ετήσιο κύκλο εργασιών 5 εκατομμυρίων ευρώ και πάνω, ενώ μέσω αυτής θα παρουσιάζονται οι τιμές για 350 προϊόντα με τον ίδιο κωδικό αγοράς.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι για την μεγάλη πλειοψηφία των προϊόντων υπάρχουν διαθέσιμες στην αγορά πέραν της μίας επωνυμίας, ο συνολικός αριθμός των προϊόντων μπορεί να φθάσει τα 1.500 ή και τις 2.000.

Αξίζει, δε, να αναφερθεί πως, με βάση τη νομοθεσία που ψήφισε η Βουλή, οι συμμετέχοντες στην πλατφόρμα θα είναι υποχρεωμένοι καθημερινά μέχρι τις 9 το πρωί να αποστέλλουν τα δεδομένα με τις τιμές των προϊόντων τους στην Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή για να ενημερώνεται σχετικά και η πλατφόρμα.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η πλατφόρμα θα είναι προσβάσιμη τόσο μέσω εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα όσο και μέσω ιστοσελίδας για ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

ΜΑΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΥ

Μάριος Αδάμου