Παράταση λίγων εβδομάδων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Θα προλάβουμε το ορόσημο τέλη Μαϊου - αρχές Ιουνίου για να ξεκινήσει το δρομολόγιο, σημειώνει ο υφυπουργός Ναυτιλίας

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ


Λίγες βδομάδες ακόμα θα πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τον επιτυχόντα προσφοροδότη ο οποίος θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς – Κύπρος, στα πλαίσια της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας. Σύμφωνα με τα τελευταία νέα, η Επιτροπή Αξιολόγησης θα χρειαστεί ακόμα δυο με τρεις βδομάδες προτού καταλήξει στην τελική της απόφαση, επομένως το ορόσημο του Φεβρουαρίου μετατίθεται για τα μέσα ή τέλη Μαρτίου.

Αναλυτικότερα, μιλώντας στην Brief, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης εξέφρασε την ελπίδα ότι μέχρι τις 20 Μαρτίου θα υπάρξει το τελικό αποτέλεσμα ώστε να είμαστε εντός των χρονοδιαγραμμάτων και περί τα τέλη Μαϊου με αρχές Ιουνίου να ξεκινήσει το δρομολόγιο. Κατά τα φαινόμενα, σημείωσε θα προλάβουμε τη νέα καλοκαιρινή περίοδο και ένα αίτημα αρκετών χρόνων θα λάβει σάρκα και οστά.

Όπως εξήγησε ο κ. Δημητριάδης, η μικρή καθυστέρηση που παρατηρείται δεν οφείλεται σε κάποιο συγκεκριμένο παράγοντα, αλλά έχει να κάνει με τη διαδικασία που τρέχει, κατά την οποία η Επιτροπή Αξιολόγησης ζητά τα αναγκαία στοιχεία από τους προσφοροδότες, αυτοί με τη σειρά τους χρειάζονται ένα χρονικό περιθώριο για να απαντήσουν, στη συνέχεια μπορεί να χρειαστούν πρόσθετες διευκρινίσεις και έτσι δημιουργείται μια μικρή καθυστέρηση. Ωστόσο επανέλαβε και πάλι ότι το δρομολόγιο θα ξεκινήσει εντός του χρονοδιαγράμματος του Μαϊου ή αρχές Ιουνίου. Κληθείς να σχολιάσει κατά πόσο θα επηρεάσει την έναρξη του δρομολογίου ο πόλεμος στην Ουκρανία, ανέφερε ότι δεν βλέπει να επηρεάζεται το δρομολόγιο από τις συγκεκριμένες εξελίξεις.

Ερωτηθείς ποια είναι τα στοιχεία που ζητούνται από τις εταιρείες, ο υφυπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης ζητά να μάθει όλες τις λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν τόσο με την εταιρεία, όσο και με το πλοίο που θα εκτελεί το δρομολόγιο, όπως για παράδειγμα πόση είναι η χωρητικότητα του, σε πόση ώρα είναι σε θέση να καλύπτει την απόσταση από το ένα λιμάνι στο άλλο και διάφορα άλλα. Όσον αφορά στην εταιρεία, οι πληροφορίες που ζητούνται έχουν να κάνουν μεταξύ άλλων με την εμπειρία που διαθέτει σε θέματα ναυτιλίας και κατά πόσο τηρεί τους κανόνες ασφαλείας.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, βασικός παράγοντας στην επιλογή της Επιτροπής Αξιολόγησης θα είναι η τιμή του προσφοροδότη, νοουμένου ότι τηρεί όλες τις άλλες προϋποθέσεις που είχαν τεθεί στους όρους του διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι η επιδότηση της σύνδεσης από το Κράτος ανέρχεται στα €5,5 εκατ. ετησίως για 22 δρομολόγια μετ’ επιστροφής, ή 66 δρομολόγια σε βάθος τριετίας, όση δηλαδή είναι και η διάρκεια της σύμβασης, με δυνατότητα παράτασης για άλλα 3 χρόνια, ανάλογα με την αύξηση των επιβατών.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος θα μπορεί να ξεκινά την εκτέλεση των δρομολογίων μεταξύ Απριλίου-Μαΐου μέχρι Σεπτέμβριο-Οκτώβριο που είναι η περίοδος όπου αναμένεται μεγαλύτερη ζήτηση από τους επιβάτες.

Το πλοίο θα προσεγγίζει το βασικό τερματικό κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ η εταιρεία μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί είτε το λιμάνι της Λεμεσού, είτε της Λάρνακας, εντούτοις μόνο ένα κυπριακό λιμάνι θα χρησιμοποιείται στο ίδιο ταξίδι.

Δεν θα υπάρχει επιλογή για ενδιάμεσο σταθμό σε ελληνικό νησί, η διαδρομή μεταξύ Κύπρου–Ελλάδας θα είναι απευθείας. Σύμφωνα με τις πρόνοιες του διαγωνισμού ο ανάδοχος μπορεί να επιλέξει να επεκτείνει το ταξίδι Κύπρου-Ελλάδας σε τρίτη γειτονική χώρα, αλλά το ταξίδι αυτό δεν θα λάβει επιδότηση.
Υπενθυμίζεται ότι προσφορές υπέβαλαν οι εταιρείες SCANDRO HOLDING LTD, η προσφορά της οποίας ανέρχεται στα €15.594.000, N.Y. BUSINESS TIES LTD η προσφορά της οποίας ανήλθε στα €14.100.000 ευρώ και KIARA NAFTIKI ETAIRIA (Όμιλος SeaJets) που πρόσφερε €16.500.000.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ