Παρατεταμένο μούδιασμα στο λιανεμπόριο

Οξύς ο ανταγωνισμός μεταξύ υπεραγορών δεν επιτρέπει αυξήσεις στις τιμές σημειώνει ο γγ του ΠΑΣΥΛΕ

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ

 

Η ακρίβεια και οι έντονες πληθωριστικές τάσεις που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα, σε συνδυασμό με την πανδημία που συνεχίζεται και τον πόλεμο στην Ουκρανία που προκαλούν αβεβαιότητα, επηρεάζουν άμεσα το λιανεμπόριο.

Τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν επηρεαστεί από την προαναφερθείσα κατάσταση, με αποτέλεσμα να καταγράφεται ένα παρατεταμένο μούδιασμα στην αγορά. Ενδεικτικό τούτου, ήταν πώς ούτε οι τελευταίες εκπτώσεις, αλλά ούτε και η περίοδος των Χριστουγέννων κινήθηκαν όπως άλλες χρονιές. Εξαίρεση φαίνεται να αποτελεί ο τομέας των τροφίμων, όπου εκεί η αγορά κινείται ικανοποιητικά.

Μιλώντας στην Brief ο γενικός γραμματέας του παγκύπριου συνδέσμου λιανικού εμπορίου (ΠΑΣΥΛΕ) Μάριος Αντωνίου σημείωσε ότι από την υφιστάμενη κατάσταση έχουν επηρεαστεί τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρηματίες του κλάδου οι οποίοι πέραν όλων των άλλων βλέπουν τις τιμές των καυσίμων και των πρώτων υλών να ανεβαίνουν συνεχώς κάτι που έχει αντίκτυπο και στις τιμές των προϊόντων. Όπως ανέφερε ο κ. Αντωνίου θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε τα στοιχεία που θα ανακοινώσει η Στατιστική Υπηρεσία όσον αφορά στον κύκλο εργασιών του εμπορίου για το μήνα Μάρτιο. Όπως εξήγησε, ο Μάρτιος θα είναι ενδεικτικός για να συγκρίνουμε τα νούμερα σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά, καθώς κατά τους δυο πρώτους μήνες του 2021 υπήρχε το λόκνταουν και δεν είναι αντιπροσωπευτική η εικόνα που προκύπτει.

Ο κ. Αντωνίου ανέφερε ότι ο τομέας της ένδυσης και της υπόδησης φαίνεται να έχει επηρεαστεί περισσότερο από τους υπόλοιπους εξαιτίας της κρίσης που επικρατεί. Μάλιστα όπως σημείωσε, εάν η υφιστάμενη κατάσταση παραταθεί για ακόμα κάποιο χρονικό διάστημα, οι επιπτώσεις για τον κλάδο θα είναι μεγάλες και δεν αποκλείεται να τεθεί θέμα επιβίωσης για κάποιες επιχειρήσεις.

Αναφερόμενος στον κλάδο των υπεραγορών, ο κ. Αντωνίου σημείωσε ότι εκεί επικρατεί οξύς ανταγωνισμός με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει αύξηση στις τιμές, παρόλη την άνοδο της αξίας των πρώτων υλών και των καυσίμων που καταγράφεται διεθνώς. Οι υπεραγορές απορροφούν σημαντικό μέρος των αυξήσεων, όπως είπε, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, εάν προχωρήσουν σε αυξήσεις οι καταναλωτές αμέσως θα τους γυρίσουν την πλάτη και θα προτιμήσουν άλλη υπεραγορά. Αυτή η κατάσταση όπως σημείωσε αποβαίνει προς όφελος των καταναλωτών.

Ερωτηθείς ειδικότερα για τη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά στις αγορές τους, ο κ. Αντωνίου σημείωσε ότι ένεκα και της κρίσης, ο κόσμος φαίνεται να προχωρεί σε ενδελεχή έρευνα προτού προχωρήσει σε αγορές, ώστε να βρει τις πιο συμφέρουσες τιμές αλλά και να μην αγοράσει προϊόντα που δεν χρειάζεται. Εντοπίζει προσφορές, ερευνά ακόμη και στο διαδίκτυο και ακολούθως προχωρεί σε αγορές, σημείωσε χαρακτηριστικά ο γγ του ΠΑΣΥΛΕ.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΔΗΜΟΥ