Περδίος στην Brief: Θα φέρουμε τουρίστες και τα Χριστούγεννα

Η πορεία του τουρισμού το 2022, οι εκτιμήσεις για το 2023 και το νέο τουριστικό προϊόν που προωθεί η Κύπρος

*Χορηγός Business Hour By Brief η RCB Bank

ΓΡΑΦΕΙ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΑ

Για όλα όσα αφορούν τον τουρισμό μίλησε στην εκπομπή Business Hour by Brief, ο υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος.

Αρχικά χαρακτήρισε μάλιστα ικανοποιητική την πορεία του τουρισμού μέχρι σήμερα για το 2022, σημειώνοντας πως βρισκόμαστε στο 80% των αφίξεων του 2019.

Ο κ. Περδίος αναφέρθηκε αναλυτικά και στο νέο τουριστικό προϊόν που προωθεί η Κύπρος. 

Τόνισε πως στόχος είναι η προσέλκυση τουριστών και τον χειμώνα. Μάλιστα σε λίγες εβδομάδες όπως δήλωσε ο κ. Περδίος, ξεκινά η διαφήμιση για τα χριστουγεννιάτικα χωριά και οι αρμόδιοι εκτιμούν πως φέτος θα τα επισκεφθούν και τουρίστες.

Ταυτόχρονα σημείωσε πως το 2023 προδιαγράφεται δύσκολο ενώ θεωρείται δεδομένη η απουσία της ρωσικής αγοράς από τον τουρισμό της Κύπρου για άλλη μια χρονιά.

Διαβάστε αυτούσια την συνέντευξη του κ. Περδίου

- Υφυπουργέ, πώς τα πάει ο τουρισμός το 2022; Μας αφήνει ικανοποιημένους το 9μηνο;

Βρισκόμαστε στο Παρίσι όπου εδώ γίνεται η μεγαλύτερη έκθεση στη Γαλλία η οποία είναι μια σημαντική αγορά για εμάς.

Είμαστε σχεδόν στο 80% των αφίξεων του 2019. Μας ικανοποιεί αυτός ο αριθμός καθότι επίσης το πρώτο 8μηνο του χρόνου έχουμε ξεπεράσει τον στόχο που θέσαμε για αυτή τη χρονιά. Ο στόχος μας δεν ήταν άλλος από το να υπερβούμε τις περσινές αφίξεις, όπου ήμασταν στα 2 εκατ. ενώ φέτος στο πρώτο 8μηνο είμαστε ήδη 2 εκατ. και κάτι. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να κινηθούμε τώρα το φθινόπωρο για ένα τελευταίο σπρώξιμο, να πάμε όσο πιο καλά μπορούμε και την ίδια ώρα να προετοιμάσουμε το έδαφος για το 2023 το οποίο και πάλι προδιαγράφεται δύσκολο.

Μας βρίσκει ικανοποιημένους η πορεία του τουρισμού φέτος. Είναι σημαντικό και το γεγονός ότι βλέπουμε να γίνονται ανοίγματα σε άλλες αγορές με μεγάλη προοπτική, όπως είναι η Γαλλία.

- Θα δούμε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου; Γνωρίζουμε ότι υπήρχαν σχεδιασμοί όμως λόγω πανδημίας δεν προχώρησαν. Τι δράσεις μπορούν να γίνουν ως προς αυτή την κατεύθυνση;

Τον Αύγουστο είχαμε 7 εκατ. αναζητήσεις στο διαδίκτυο για την Κύπρο. Είναι ο μεγαλύτερος αριθμός αναζητήσεων που είχαμε ποτέ για το νησί μας. Ο αριθμός αυτός είναι κατά 20% μεγαλύτερος σε σχέση με το 2019. Αυτό δε σημαίνει ότι οι αφίξεις θα είναι 20% ψηλότερες σε σχέση με το 2019, αλλά δείχνει ότι παρόλες τις δυσκολίες ο κόσμος ψάχνει το ταξίδι και ότι οι καμπάνιες μας δουλεύουν.

Σε λίγες εβδομάδες ξεκινά η διαφήμιση για τα χριστουγεννιάτικα χωριά. Θα ξεκινήσουν φέτος τα 7 χωριά στις 26 Νοεμβρίου και θα συνεχίσουν μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου. Αναμένουμε φέτος ότι θα έχουμε επισκεψιμότητα όχι μόνο από την Κύπρο αλλά και από χώρες του εξωτερικού.

Την ίδια ώρα έχουμε κάνει αρκετή δουλειά με την Hermes και με το υπουργείο Μεταφορών ούτως ώστε να υπάρχει καλή συνδεσιμότητα για τον χειμώνα. Τα προγράμματα των αεροπορικών εταιρειών δεν απέχουν πολύ από τα προγράμματα του 2019. Ιδιαίτερα από την ΕΕ αναμένουμε ότι θα υπάρχει κινητικότητα την οποία προσπαθούμε εδώ και χρόνια να την αναπτύξουμε για τον χειμώνα.

Σήμερα η Κύπρος είναι πιο έτοιμη να υποδεχθεί τουρισμό τον χειμώνα. Έχουμε τα προϊόντα που πρέπει, υπάρχει εξειδίκευση στις ειδικές μορφές τουρισμού, έγιναν κινήσεις σε αγορές που ταξιδεύουν τους χειμερινούς μήνες.

- Είχατε αναφέρει αρκετές φορές ότι ο τουρισμός στην Κύπρο δεν πρέπει να είναι μόνο στις παραλιακές πόλεις. Ποιο είναι το νέο τουριστικό προϊόν που προωθεί η Κύπρος;

Έχουμε δώσε μεγάλη σημασία στην οινογαστρονομία. Δημιουργήσαμε 5 σήματα ποιότητας όπως είναι το Taste Cyprus, το Cyprus Breakfast, το δρόμο του κρασιού, το δρόμο της κουμανταρίας. Έχουμε και άλλα προϊόντα πλέον που αφορούν τον τουρισμό φύσης: μονοπάτια φύσης, γεωπάρκο Τροόδους. Πλέον υπάρχει και έμφαση στην αυθεντικότητα των χωριών μας. Πιστοποιούμε χωριά με βάση τις τουριστικές που έχουν, τον σεβασμό προς το περιβάλλον, τους φυσικούς χρωματισμούς που έχουν με λουλούδια (χρωματιστά χωριά) -πιστοποιούμε σύντομα 15 χωριά-. Υπάρχει και το Heartland of Legends -είναι μια διαδρομή 3.000 χλμ η οποία περνά εξωλοκλήρου από την ύπαιθρο, τα βουνά και τις ακριτικές μας περιοχές.

Σύντομα ελπίζουμε να περάσουν οι νομοθεσίες που έχουν ετοιμαστεί από το υπουργείο και αφορούν το glamping, τα επισκέψιμα αγροκτήματα. Το υπουργείο Εμπορίου ετοιμάσει νομοσχέδιο για την οικοτεχνία.

- Να πούμε ότι βρίσκεστε σε περιοδεία για ανάδειξη της Κύπρου. Τι εντυπώσεις αποκόμισαν οι τουριστικοί πράκτορες και τι μηνύματα λάβατε;

Το βασικότερο για εμάς είναι ότι οι οργανωτές ταξιδίων μας έχουν ενημερώσει ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι πελάτες τους έμειναν πλήρως ικανοποιημένοι με τις υπηρεσίες που έλαβαν στην Κύπρο φέτος. Αυτό για εμένα είναι το πιο σημαντικό, διότι αν προσφέρουμε καλές υπηρεσίες σίγουρα αυτοί οι επισκέπτες θα επιστρέψουν και στο μέλλον και θα μιλήσουν θετικά για την Κύπρο σε φίλους και οικογένεια.

Μας ικανοποιεί το άνοιγμα που έχει γίνει στη Γαλλία, επενδύσαμε στην αγορά και μέσα σε 4 μόνο μήνες που ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις, φέραμε στην Κύπρο 50.000 Γάλλους τουρίστες. Είναι ένας αριθμός διπλάσιος σε σχέση με τον αντίστοιχο της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Είναι επίσης ένας αριθμός, ο μεγαλύτερος όλων των εποχών, από τη χώρα αυτή. Είναι μια αγορά με μεγάλη προοπτική για εμάς και βλέπουμε ότι συνεχίζουν τα πτητικά προγράμματα συγκεκριμένων αεροπορικών εταιρειών και τον χειμώνα -από το Παρίσι και την Μασσαλία-. Υπάρχει η δυναμική για να διατηρηθούν και να ενισχυθούν οι πτήσεις και η συνδεσιμότητα από τη Γαλλία και του χρόνου.

Πρώτη φορά υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τη γαλλική αγορά από τους φορείς τουρισμού της Κύπρου. Είχαμε εδώ το πιο μεγάλο περίπτερο που είχαμε ποτέ και επιλέξαμε εδώ στη Γαλλία σε αυτή την έκθεση να γίνει το λανσάρισμα του νέου περιπτέρου του υφυπουργείου στο εξωτερικό.

- Να πάμε σε ένα άλλο θέμα τώρα που απασχολεί σε μεγάλο βαθμό τους ξενοδόχους. Τι γίνεται με την έλλειψη προσωπικού;

Ανέκαθεν και πάντα λέγαμε πως είναι πάρα πολύ σημαντικό να υπάρχει αρκετό έμψυχο δυναμικό για να μπορούμε να παρέχουμε τις υπηρεσίες που πρέπει στους φιλοξενούμενους μας.

Στα θετικά είναι ότι έδωσε το δικαίωμα το υπουργείο Εργασίας πριν από λίγους μήνες να μπορέσουν να ενισχύσουν τις προσπάθειες μας, άτομα και από τρίτες χώρες, κατά ⅓ στις επιχειρήσεις 4 και 5 αστέρων. Από εκεί και πέρα, οι όποιες διαδικασίες χρειάζονται για επίσπευση αυτών των προσπαθειών, είναι κάτι που πρέπει και οι φορείς τουρισμού θα πρέπει να τις δουν με το αρμόδιο υπουργείο.

- Πριν κλείσουμε κ. Υφυπουργέ θα θέλαμε και το σχόλιο σας σχετικά με τις εκτιμήσεις αρκετών αναλυτών που κάνουν λόγο για ένα δύσκολο 2023. Θα είναι μια από τις δυσκολότερες χρονιές για τον τουρισμό; Ποιες οι εκτιμήσεις σας;

Υπάρχουν σοβαρές εξελίξεις γεωπολιτικές ανά το παγκόσμιο, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Ως υφυπουργείο δεν αναμένουμε ότι του χρόνου θα είναι πιο εύκολη χρονιά. Αντίθετα θεωρούμε δεδομένο ότι και του χρόνου θα απουσιάζει η ρωσική αγορά. Κάτι το οποίο σημαίνει πως όλοι μαζί πρέπει να αφοσιωθούμε προς την κατεύθυνση που έχει χαράξει το υφυπουργείο Τουρισμού, η οποία δεν είναι άλλη από την μεγαλύτερη σημασία προς τις αγορές της ΕΕ. Οι χώρες της ΕΕ προ πανδημίας ήταν το 25% των αφίξεών μας, πλέον είναι στο 40%. Στο σύνολο των αφίξεων είμαστε στο -22% από το 2019, ωστόσο από την ΕΕ είμαστε στο +22%.

Χάσαμε 800.000 αφίξεις από τη Ρωσία φέτος και ο στόχος ήταν να καλύψουμε περίπου 200.000 από αγορές της ΕΕ και ήδη μέχρι σήμερα είμαστε στις 160.000 και έχουμε ακόμη 4 μήνες.

Δείτε στο βίντεο την συνέντευξη του Υφυπουργού Τουρισμού Σάββα Περδίου

Την εκπομπή Business Hour by Brief φέρνει κοντά σας η RCB

 
23577