Περδίος: Στόχος 5 εκατομμύρια αφίξεις τουριστών έως το 2030

Ο Υφυπουργός Τουρισμός τόνισε πως οι στόχοι της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό είναι εφικτοί – Πού στοχεύουμε

Τις προσδοκίες και τους στόχους της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό μέχρι το 2030 ανέλυσε, χωρίς να υπεισέρχεται σε εις βάθος λεπτομέρειες, ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος, κατά την διάρκεια δημοσιογραφικής διάσκεψης με αφορμή την συμπλήρωση ενός έτους από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του, τονίζοντας ότι οι στόχοι αυτοί είναι εφικτοί.

>>> Διαβάστε ακόμη: Τι αλλαγές θα δεις στην Κύπρο του 2020 με τη Στρατηγική Τουρισμού <<<

Οι αριθμητικοί στόχοι
Όπως ανέφερε, οι αριθμητικοί στόχοι της επόμενης δεκαετίας είναι:

1/ Αύξηση 32% στις διανυκτερεύσεις τουριστών από τα 36 εκατομμύρια που είναι σήμερα στα 48 εκατομμύρια το 2030.

2/ Αύξηση των αφίξεων τουριστών στα 5 εκατομμύρια πρόσωπα.

3/ Αύξηση 1,5 δισεκατομμυρίου στα έσοδα από τον τουρισμό. Δηλαδή, από τα 2,9 δις ευρώ σήμερα στα 4,5 δις ευρώ. Αυτό, εξήγησε, μπορεί να γίνει κατορθωτό μέσω της αύξησης της ημερήσιας κατά κεφαλήν δαπάνης των τουριστών από τα 75 ευρώ που είναι σήμερα στα 90 ευρώ.

4/ Αύξηση του ποσοστού των διανυκτερεύσεων την χειμερινή περίοδο (Νοέμβριος-Απρίλιος) από το 22% του συνόλου που ήταν το 2018 στο 40% μέχρι το 2030.

5/ Τετραπλασιασμός των διανυκτερεύσεων στην ύπαιθρο και τα ορεινά και δη από τις 100.000 το 2018 στις 400.000 το 2030.

>>> Διαβάστε επίσης: Eurostat - Αυξήθηκε ο χειμερινός τουρισμός στην Κύπρο <<<

Οι βασικοί πυλώνες της Στρατηγικής
Ταυτόχρονα ο κ. Περδίος αναφέρθηκε επιγραμματικά και στους 5 βασικούς πυλώνες της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό μέχρι το 2030:

1/ Αντιμετώπιση της εποχικότητας με στόχο η Κύπρος να καταστεί ολόχρονος τουριστικός προορισμός, σημειώνοντας πως αυτό είναι κάτι που «όλοι επιθυμούμε».

2/ Να επωφελείται από τον τουρισμό ολόκληρο το νησί. Δηλαδή, εξήγησε, τα οφέλη του τουρισμού να αποκομίσουν οφέλη από τον τουρισμό τα ορεινά, οι ακριτικές περιοχές και η ύπαιθρος.

3/ Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού. Σύμφωνα με τον κ. Περδίο η χώρα μας σήμερα βρίσκεται στην 44η θέση των τουριστικών προορισμών παγκοσμίως και στόχος είναι μέχρι το 2030 να συμπεριληφθεί στις 30 πιο ανταγωνιστικές χώρες. Όπως είπε, πριν δύο χρόνια η Κύπρος βρισκόταν στην 55η θέση και κατάφερε να ανεβεί 11 θέσεις, σημειώνοντας, όμως, πως για ανεβεί κι άλλο έχει να ανταγωνιστεί πάρα πολλές χώρες, όπως είναι η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα, η Μάλτα, καθώς επίσης, η Τουρκία, η Αίγυπτος, το Ισραήλ και Τυνησία, χώρες, εξήγησε, που τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει ιδιαίτερη δυναμική.

4/ Χρήση της Ψηφιακής Τεχνολογίας μέσω της ανάλυσης των Data Analytics.

5/ Αειφορία – Περιβάλλον, δηλαδή προσαρμογή στα νέα δεδομένα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή, η οποία έχει ήδη επηρεάσει σημαντικά τον παγκόσμιο τουρισμό. Επί τούτου, μάλιστα, ανέφερε πως έχει δημιουργηθεί κίνημα για την κλιματική αλλαγή, το οποίο επηρεάζει ταξιδιώτες από δυνατές τουριστικές αγορές της Ευρώπης, όπως τη Σουηδία, όπου ο εξωτερικός τουρισμός παγκόσμια έχει ήδη μειωθεί κατά 10%.

>>> Διαβάστε ακόμη: Τα τρία σχέδια για προώθησή του Αθλητικού Τουρισμού <<<

«Εφικτοί οι στόχοι»
Ερωτηθείς, πάντως, εάν οι προαναφερθέντες στόχοι είναι εφικτοί, ο Υφυπουργός Τουρισμού απάντησε καταφατικά, σημειώνοντας ότι μπορούν να υλοποιηθούν, φτάνει να γίνει σωστή δουλειά και προγραμματισμός. Για τον λόγο αυτό, εξήγησε, στην Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό έχουν καθοριστεί συγκεκριμένες δράσεις που πρέπει να γίνουν κάθε έτος και ανά κατηγορία των τουριστών που θέλουμε να προσελκύσουμε.

Επιτυχημένη χρονιά το 2019 – Ποιοι οι στόχοι για το 2020
Σε ό,τι αφορά την περσινή χρονιά, ο κ. Περδίος χαρακτήρισε το 2019 ως μία επιτυχημένη χρονιά για τον τουρισμό, σημειώνοντας ότι «τα τουριστικά αποτελέσματα του 2019 μας ικανοποιούν. Παρά τις δυσκολίες και τις προκλήσεις, κυμάνθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2018», πρόσθεσε απαριθμώντας τις δυσκολίες τις οποίες κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Κύπρος.

Τέτοιες δυσκολίες ήταν:

  • Η αβεβαιότητα για το Brexit
  • Η διαφοροποίηση της ισοτιμίας του ρουβλιού
  • Η ανάπτυξη των ανταγωνιστικών προορισμών, όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, καθώς και η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα
  • Η πτώχευση του μεγαλύτερου τουριστικού πράκτορα Thomas Cook, καθώς και το κλείσιμο της Germania, που ήρθε να προστεθεί στην πτώχευση κι άλλων αεροπορικών εταιρειών, όπως η Cobalt και η Air Berlin, με αποτέλεσμα να περιοριστεί η συνδεσιμότητα της χώρας μας
  • Η καθήλωση των αεροσκαφών τύπου Boeing 737 MAX, κάτι το οποίο δυσκόλεψε και δυσκολεύει την ανάπτυξη νέων δρομολογίων
  • Το κίνημα για την κλιματική αλλαγή, το οποίο επηρεάζει ταξιδιώτες από δυνατές τουριστικές αγορές της Ευρώπης

Σε σχέση με την κάλυψη του κενού από το κλείσιμο του Thomas Cook ο Υφυπουργός Τουρισμού, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ανέφερε πως, «καταφέραμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να καλύψουμε αρκετά αυτό το κενό μέσω της συμφωνίας με την Condor», σημειώνοντας πως αυτή την στιγμή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο διαβουλεύσεις και με άλλες αεροπορικές εταιρείες για ανάπτυξη περαιτέρω ή νέων δρομολογίων προς την Κύπρο.

Αναφορικά με τις προοπτικές του τουρισμού για το 2020, ο Υφυπουργός Τουρισμού τόνισε πως «φέτος ο στόχος μας είναι η συγκράτηση των τουριστικών αποτελεσμάτων στα ίδια επίπεδα με το 2019».

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Προετοιμασία για ανάπτυξη νέων αγορών
Περαιτέρω ο κ. Περδίος ανέφερε πως το Υφυπουργείο Τουρισμού παράλληλα με την αντιμετώπιση των διαφόρων δυσκολιών για τον κυπριακό τουρισμό, προχώρησε κατά το 2019 στην απαραίτητη προετοιμασία για ανάπτυξη νέων αγορών, λέγοντας ότι «βλέποντας πως οι βασικές μας αγορές – Ηνωμένο Βασίλειο και Ρωσία – έχουν φθάσει, ίσως, στο ανώτατο επίπεδό τους, οφείλουμε να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη νέων αγορών». 

Προς επίτευξη τούτου ο Υφυπουργός Τουρισμού ανέφερε πως έχουν καθοριστεί οι αγορές στις οποίες θα στοχεύσει τα επόμενα χρόνια η Κύπρος, όπως επίσης και οι δημογραφικές ομάδες κάθε αγοράς που θα «κυνηγήσουμε» και οι ειδικές μορφές τουρισμού που θα προωθήσουμε, σημειώνοντας πως περαιτέρω στοιχεία θα γνωστοποιηθούν κατά την παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό στη Βουλή την άλλη βδομάδα.

Επιπρόσθετα, ο κ. Περδίος ανέφερε πως καθόλη την διάρκεια του 2019 έγιναν επαφές με 400 Οργανωτές Ταξιδίων και 30 αεροπορικές εταιρείες, σημειώνοντας πως τα αποτελέσματα αυτών των επαφών είναι ενθαρρυντικά και θα φανούν τα επόμενα χρόνια κι ίσως από φέτος. 

Παράλληλα, συνέχισε, η Κύπρος έχει καταλήξει σε συμφωνίες με χώρες της περιοχής, όπως το Ισραήλ, για ανάπτυξη κοινών πακέτων. 

Πέραν των πιο πάνω, το Υφυπουργείο συνέχισε την στήριξη και συνδιοργάνωση εκδηλώσεων (συνολικά 270) που στόχο είχαν την προβολή της Κύπρου στο εξωτερικό, ενώ συμμετείχε σε 74 συνολικά τουριστικές εκθέσεις, εκ των οποίων οι 56 ήταν εκθέσεις γενικού ενδιαφέροντος και 18 εκθέσεις ειδικών ενδιαφερόντων, ανακοινώνοντας ότι το 2020 θα συμμετάσχει σε 92 εκθέσεις, εκ των οποίων οι 60 είναι γενικού ενδιαφέροντος και οι 32 ειδικού ενδιαφέροντος.

Ακόμη, το 2019 το Υφυπουργείο Τουρισμού είχε προσφέρει διαφόρων μορφών φιλοξενία σε περίπου 8.000 άτομα, εκ των οποίων τα 400 ήταν δημοσιογράφοι, περιλαμβανομένων bloggers, influencers και τηλεοπτικά συνεργεία, τα 2.600 ταξιδιωτικοί πράκτορες και τα 5.000 άλλοι καλεσμένοι, όπως μαθητές, εκπαιδευτικοί, δήμαρχοι, αρχαιολόγοι, σύνεδροι διαφόρων επαγγελμάτων, κ.ά.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Επίσης, κατά την περσινή χρονιά το Υφυπουργείο προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμών για τον νέο brand της Κύπρου και της νέας εικόνας των τουριστικών περιπτέρων, σημειώνοντας ότι εντός των επόμενων μηνών θα γίνει η επίσημη παρουσίασή τους.

Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ο κ. Περδίος, το Υφυπουργείο Τουρισμού στήριξε γύρω στις 420 εκδηλώσεις, διοργανώσεις και συνέδρια που προωθούσαν ειδικά προϊόντα, όπως ο οινογαστρονομικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο αθλητικός τουρισμός, κ.ά.

Πετύχαμε όλους τους στόχους του 2019
Περαιτέρω ο κ. Περδίος κάνοντας ανασκόπηση του περσινού έτους ανέφερε πως εξ αρχής το Υφυπουργείο Τουρισμού είχε θέσει τρεις στόχους, τους οποίους, όπως είπε, τους έχει επιτύχει. Οι στόχοι αυτοί ήταν:

1/ Μετάβαση από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού στο Υφυπουργείο Τουρισμού αναφέροντας ότι, αποχώρησαν 38 άτομα μέσω σχεδίου πρόωρης αφυπηρέτησης, αναπτύχθηκαν νέες δομές στο Υφυπουργείο με τη συγχώνευση της Διεύθυνσης Στρατηγικής και Μάρκετινγκ, της Διεύθυνσης Οικονομικού Σχεδιασμού και Συντονισμού και της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μεγάλων Έργων Ανάπτυξης και Προσέλκυσης Επενδύσεων, δημιουργήθηκαν υποστηρικτικές επιτροπές Τουρισμού, Μάρκετινγκ και Φιλοξενίας, για καλύτερη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ενώ ολοκληρώθηκε μελέτη αναφορικά με τη στελέχωση του Υφυπουργείου Τουρισμού.

2/ Διαχείριση μίας δύσκολης τουριστικής χρονιάς και εκτενής προετοιμασία για την ανάπτυξη νέων αγορών τα επόμενα χρόνια. Λεπτομέρειες για το σημείο αυτό αναφέρονται πιο πάνω.

3/ Προετοιμασία της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού. Οι βασικοί πυλώνες και οι αριθμητικοί στόχοι της Στρατηγικής αναφέρονται στις πρώτες παραγράφους.

>>> Διαβαστε εδω ειδησεις και στην αγγλικη <<<

Καταληκτικά ο κ. Περδίος αφού χαρακτήρισε ως ικανοποιητικά τα τουριστικά αποτελέσματα του 2019, ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Κυβέρνηση για την εμπιστοσύνη, τα πολιτικά κόμματα και τη Βουλή για μέχρι σήμερα συνεργασία, όλους τους φορείς του τουρισμού, τα ΜΜΕ και το προσωπικό του Υφυπουργείου Τουρισμού.

Μάριος Αδάμου