Περιμετρικός Λευκωσίας: Αποκαλύπτουμε χάρτη με τις 5 φάσεις

Περιμετρικός Λευκωσίας:  Άρχισε ήδη η Α' Φάση - Που θα γίνει, πότε θα είναι έτοιμη - Που θα γίνουν ακριβώς και οι 5 φάσεις (ΧΑΡΤΕΣ)

Από τις 23 Μαρτίου όπως πληροφορείται η Brief ξεκίνησαν τα έργα για την Α’ φάση του Περιμετρικού Αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας, ένα μεγάλο έργο που αναμένεται να συμβάλει τα μέγιστα στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην είσοδο της Λευκωσίας και όχι μόνο. Τα έργα θα διεξάγονται  σε όλο το μήκος της Α’ φάσης. Στο σύνολο του, ο Περιμετρικός Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας προγραμματίζεται να κατασκευαστεί σε πέντε φάσεις, με κόστος που προκαταρκτικά εκτιμάται στα €350 εκατομμύρια. Περισσότερες πληροφορίες για όλες τις φάσεις θα δούμε αναλυτικά πιο κάτω ενώ η Brief παρουσιάζει και χάρτη με όλες τις φάσεις που εξασφάλισε από τον Κλάδο Κυκλοφοριακών Μελετών & Οδικής Ασφάλειας του Τμήματος Δημοσίων Έργων.

Άρχισε η Α’ φάση - Τι ακριβώς θα γίνει και που

Οι… μηχανές πήραν μπρος για την Α’ φάση που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, 3 δηλαδή χρόνια. Το έργο ανέλαβε η Cyfield Construction Ltd μετά από διαγωνισμό προσφορών.

Η Φάση Α1 διαλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μήκους 7,5 χλμ, για σύνδεση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Α1 (Λεμεσού – Λευκωσίας) παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου με την Λεωφόρο Τσερίου, παρά την βιοτεχνική περιοχή Λακατάμιας. Περιλαμβάνει επίσης, 10 χλμ συνδετήριων δρόμων, δύο ανισόπεδους κόμβους παρά τη βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου για σύνδεση με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο και την παρακείμενη περιοχή, έναν ανισόπεδο κόμβο παρά τη βιομηχανική περιοχή Τσερίου και το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο και έναν ισόπεδο τερματικό κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Στροβόλου/Τσερίου.

H εκτίμηση κόστους για την Φάση Α1 ανέρχεται στα €62 εκ. συν ΦΠΑ. Το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει διασφαλίσει την ένταξη του Περιμετρικού Αυτοκινητόδρομου στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) ως μέρος του Κεντρικού Δικτύου της Κύπρου και του Διαδρόμου Orient / East-Med και έχει εξασφαλίσει συγχρηματοδότηση ύψους €43,8 εκατομμυρίων, μέσω της Διευκόλυνσης “Συνδέοντας την Ευρώπη – Connecting Europe Facility” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Δείτε χάρτη με την Α’ φάση (Κόκκινη γραμμή)

A FASI PETRIMETRIKOS LEFKOSIAS

Πέντε φάσεις - Τι θα περιλαμβάνει συνολικά

Όπως προαναφέραμε το έργο θα κατασκευαστεί σε 5 φάσεις. Όπως αναφέρει σε πρόσφατη ενημέρωση του ο Υπ. Μεταφορών Γιάννης Καρούσος, λόγω της έκτασης και της πολυπλοκότητας του Έργου, καθώς και του σημαντικού κόστους υλοποίησης του (€350 εκ.), επιβάλλεται η προώθηση της σταδιακής κατασκευής του.  Για τον σκοπό αυτό, η Μελέτη έχει χωριστεί γεωγραφικά σε αριθμό Φάσεων, ώστε να καθίσταται δυνατή η προώθηση της κατασκευής του τμηματικά, με ξεχωριστά κατασκευαστικά συμβόλαια. 

Δείτε πιο κάτω τον χάρτη με όλες τις φάσεις που εξασφάλισε η Brief

(ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ)

PERIMETRIKOSLEFKOSIAS

32 χιλιόμετρα συνολικά 

Με την ολοκλήρωση του θα συνδέσει περιφερειακά τους κύριους ακτινωτούς δρόμους Λευκωσίας – Λεμεσού( Α1), Λευκωσίας – Κοκκινοτριμιθιάς (Α9) και τον προτεινόμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Παλαιχωρίου. Αποτελείται από οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 32 χλμ. περίπου, στο οποίο περιλαμβάνεται και τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου μήκους 7 χλμ., καθώς και πέραν των 25 χλμ. οδικού δικτύου δρόμων πρωταρχικής σημασίας και δρόμων του δευτερεύοντος οδικού δικτύου που συνδέονται με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.  Θα λειτουργεί ως ένας δακτύλιος, συμβάλλοντας στην ουσιαστική αποσυμφόρηση των αστικών δρόμων της πρωτεύουσας. 

Προχωρούν οι μελέτες για όλες τις φάσεις

Επιπλέον όπως πληροφορούμαστε, ο Κλάδος Μελετών των Δημοσίων Έργων προωθεί και ετοιμάζει όλες τις απαραίτητες μελέτες και γίνονται οι αναγκαίες διαβουλεύσεις και τις επόμενες φάσεις του έργου. Δεν έχει καθοριστεί χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση και ολοκλήρωση των επόμενων φάσεων. Αυτό θα εξαρτηθεί και από την διάθεση των πιστώσεων, το πότε θα εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση κτλ. Πάντως το έργο θεωρείται ενιαίο έτσι δεν περιμένουν τα Δημόσια Έργα να ολοκληρωθεί η Α’ φάση και μετά να προχωρήσουν με τις υπόλοιπες. Προχωρούν τις διαδικασίες για όλα τα έργα και όποτε προκύπτουν εξελίξεις προς ανακοίνωση, όπως π.χ. προκήρυξη προσφορών, θα δημοσιεύονται. 

Όπως σημειώνει ο Υπουργός Μεταφορών, για δύο από τις επόμενες Φάσεις, τη Φάση Γ που αποτελεί την αρχή του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Παλαιχωρίου (τμήμα Ανθούπολης-Ανάγυια) και τη Φάση Β3 που συνδέει τον δρόμο Λακατάμιας-Δευτεράς με τη Φάση Γ, έχει ήδη υποβληθεί πρόταση για εξασφάλιση συγχρηματοδότησης από το πιο πάνω ταμείο, με ορίζοντα υλοποίησης το τέλος του 2023.  Η υλοποίηση των Φάσεων αυτών θα εξαρτηθεί από την έκβαση της πρότασης, από την οποία υπάρχουν θετικές προοπτικές για εξασφάλιση σημαντικού ποσοστού συγχρηματοδότησης (σε ποσοστό της τάξης του 70%).

Η υλοποίηση των Φάσεων του Έργου προωθείται με γνώμονα την παροχή συνέχειας και συνδεσιμότητας μεταξύ των Φάσεων και του υφιστάμενου οδικού δικτύου.  Με βάση τα πιο πάνω, η υλοποίηση των Φάσεων Γ και Β3 αναμένεται να θέσει τις βάσεις για προώθηση των μελλοντικών Φάσεων, περιλαμβανομένης και της Φάσης Ε που είναι η δυτικότερη Φάση του Έργου και πλησιέστερη στην Κοινότητα Παλιομετόχου και Αγίων Τριμιθιάς.

Όπως σημειώνει ο κ. Καρούσος η Φάση Ε, αποτελεί και τη σύνδεση του Περιμετρικού με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Τροόδους και τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου και διέρχεται σε αποστάσεις 5 και 6 χλμ. περίπου από τους πυρήνες της Κοινότητας Αγίων Τριμιθιάς και Παλιομετόχου αντίστοιχα, και 1,5 χλμ. από την περιοχή της Ανθούπολης στη Λακατάμια.  Μεταξύ των δύο αυτών κόμβων σύνδεσης των τριών αυτοκινητόδρομων, στη Μελέτη έχει ενταχθεί και ένας ενδιάμεσος ανισόπεδος κόμβος, μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα για σύνδεση του υφιστάμενου και μελλοντικού δευτερεύοντος οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής των πιο πάνω Κοινοτήτων, με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο αυτοκινητόδρομων.

Που θα γίνουν οι δρόμοι/5 φάσεις

Η φάση Α΄ αφορά το τμήμα που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού, είναι μήκους 8χλμ. και διαλαμβάνει 4 ανισόπεδους κόμβους από τους οποίους ο ένας είναι κόμβος μεταξύ αυτοκινητόδρομων. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται να είναι της τάξεως των €62 εκ..(Δείτε χάρτη πιο πάνω)

Η φάση Β΄ αφορά την επέκταση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, είναι μήκους 5,7 χλμ. και διαλαμβάνει 3,2 χλμ. υπογειοποιημένο τμήμα στη Λακατάμια και 3 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται προκαταρκτικά σε €130 εκ. περίπου.

Χάρτης της Β' Φάσης (Μαύρη και μπλε γραμμή)
Β' φαση

Η φάση Γ΄ του έργου αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου από Ανθούπολη μέχρι Ανάγυια, είναι μήκους 7 χλμ. με τέσσερις ανισόπεδους κόμβους και το κόστος της υπολογίζεται γύρω στα €90 εκ.. (Δείτε χάρτη πιο κάτω μαζί με Ε' φάση)

Η φάση Δ΄ αφορά επεκτάσεις του περιμετρικού, ανατολικότερα της φάσης Α΄ μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή Γερίου, είναι μήκους 5 χλμ. περίπου, με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται στα €35 εκατ.

Δείτε χάρτη της Δ' Φάσης (Η μαύρη γραμμή δεξιά από τον αυτοκινητόδρομο)
δ

Η φάση Ε΄ αφορά επέκταση δυτικότερα της φάσης Γ΄ μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Κοκκινοτριμιθιάς-Τροόδους, είναι μήκους 4,5 χλμ., με 2 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος υπολογίζεται σε €55 εκατ.

Δείτε χάρτη με την Γ' φάση (πράσινη γραμμή) και την Ε' φάση (μαύρη γραμμή)

GE

Σωτήρης Νικηφόρου
 
9686
Thumbnail

Η Κοινοτική Δράση Ακάμα χαιρετίζει τις προσπάθειες του Υφυπουργείου Τουρισμού για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή. Εκφράζει ωστόσο μέσω εκπροσώπων της,  την αγανάκτηση της  για τις καθυστερήσεις στην εκπόνηση και παρουσίαση του Τοπικού Σχεδίου για την περιοχή του Ακάμα με αφορμή τη χθεσινή περιοδεία του Υφυπουργού Τουρισμού, Σάββα Περδίου, στις κοινότητες του Ακάμα και την περιφέρεια Πόλης Χρυσοχούς.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Κοινοτικής Δράσης Ακάμα, η επίσκεψη του κ. Περδίου στην περιοχή αφορούσε την αξιολόγηση των αναγκών της περιοχής, ούτως ώστε να αναπτυχθεί τουριστικά και να προβληθεί ακόμη περισσότερο στο εξωτερικό. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «η περιοχή έχει πολλά να προσφέρει σε νέες εθνικότητες και νέες αγορές».

ad1mobile

>>> Διαβάστε επίσης: Τέλος στην ηχορύπανση από τα τροποποιημένα οχήματα - Τι αλλάζει <<<

Οι κοινοτικές Αρχές με τη σειρά τους, προστίθεται στην ανακοίνωση, ανέδειξαν τη σημασία της ολοκλήρωσης του Τοπικού Σχεδίου, καθώς «είναι ο μόνος τρόπος για να τεθούν τα θεμέλια εκείνα που θα φέρουν στην περιοχή την επιθυμητή αναζωογόνηση και ευημερία».

Όπως αναφέρεται σε δηλώσεις του ο κοινοτάρχης Νέου Χωριού, Ανδρέας Χριστοδούλου Μάχιμος, ανέδειξε ότι «οι κοινότητες είναι στο περίμενε εδώ και πολλά χρόνια", προσθέτοντας πως "το Τοπικό Σχέδιο πλανάται ακόμη στον αέρα, δεν έχουμε κάτι χειροπιαστό παρά μόνο υποσχέσεις".

Από  το Φθινόπωρο του 2019 τόνισε, "φθάσαμε σχεδόν στο Φθινόπωρο του 2020 και ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί το Τοπικό Σχέδιο" σημειώνοντας πως "η υπομονή των κοινοτήτων εξαντλείται, καθώς χρόνο με τον χρόνο περιθωριοποιούνται ακόμη περισσότερο και οδηγούνται σε πλήρη ερήμωση".

Eίπε ακόμη πως «η ολοκλήρωση του Τοπικού Σχεδίου είναι κόκκινη γραμμή για την Κοινοτική Δράση Ακάμα».

Την ανάγκη για ολοκλήρωση του Τοπικού Σχεδίου υπογράμμισε και ο κοινοτάρχης Ίνειας, Γιάγκος Τσίβικος, ο οποίος χαιρέτισε την πρωτοβουλία του Υφυπουργείου Τουρισμού για προώθηση βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή και ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της, αλλά σημείωσε ότι οι οποιεσδήποτε τουριστικές αναπτύξεις θα εξαρτηθούν και από το Τοπικό Σχέδιο, το οποίο πήρε νέα παράταση.

ad2mobile

>>> Διαβάστε επίσης: Πρόγραμμα κατάρτισης εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης - Ονόματα <<<

Πάγιο αίτημα των κοινοτήτων είναι η περίληψη στο Τοπικό Σχέδιο προνοιών που θα επιτρέπουν μία ήπια, αειφόρο τουριστική ανάπτυξη, συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Τσίβικο, το Τοπικό Σχέδιο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και τη διατήρηση της ανθρώπινης ζωής στην περιοχή. Εξέφρασε παράλληλα την ελπίδα ότι το Σχέδιο θα παρουσιαστεί στις κοινότητες άμεσα.

(ΚΥΠΕ)

article 1