Ποια επιχειρηματικά μεγαθήρια επηρεάζει ο πόλεμος Ισραήλ – Χαμάς

Οι εταιρείες που έχουν επιχειρήσεις στην περιοχή έχουν δει τον πόλεμο να αλλάζει τις οικονομικές τους προοπτικές

Ορισμένες από τις πιο γνωστές εταιρείες παγκοσμίως βλέπουν ήδη τον πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς να επιβαρύνει τις δραστηριότητές τους.

Στις 7 Οκτωβρίου, η μαχητική οργάνωση Χαμάς εξαπέλυσε την αιφνιδιαστική του επίθεση και πήρε περισσότερους από 200 ομήρους. Περισσότεροι από 7.000 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στη Γάζα, σύμφωνα με Παλαιστίνιους αξιωματούχους υγείας, ενώ οι Ισραηλινές Δυνάμεις Άμυνας δήλωσαν ότι περισσότεροι από 1.400 έχουν σκοτωθεί στη χώρα.

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ <<<

Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται ή έχουν επιχειρήσεις στην περιοχή έχουν ήδη αρχίσει να βλέπουν τον πόλεμο να αλλάζει τις οικονομικές τους προοπτικές, καθώς η αναταραχή επιβαρύνει τα πάντα, από τα δολάρια που εισρέουν στους ισολογισμούς τους μέσω διαφήμισης μέχρι τον τουρισμό και τις αλυσίδες εφοδιασμού, αναφέρει το CNBC. . Την ίδια ώρα, οι παγκόσμιοι ηγέτες ανησυχούν όλο και περισσότερο ότι η σύγκρουση θα ενταθεί περαιτέρω, με τις διεθνείς εκκλήσεις για κατάπαυση του πυρός να απορρίπτονται.

Η United Airlines δήλωσε ότι οι επιδόσεις του τέταρτου τριμήνου θα μπορούσαν να διαφέρουν ανάλογα με τη διάρκεια της αναστολής των πτήσεων στο Τελ Αβίβ. Το επικαιροποιημένο εύρος της για τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ήταν κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών.

«Διαθέτουμε απαράμιλλη γεωγραφική ποικιλομορφία με ένα μεγάλο δίκτυο εσωτερικού που συμπληρώνεται από το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο μεγάλων αποστάσεων και είναι και τα δύο σταθερά κερδοφόρα», δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ο διευθύνων σύμβουλος Scott Kirby. «Ενώ αυτό είναι ένα σπουδαίο χαρακτηριστικό, δημιουργεί κάποιο βραχυπρόθεσμο κίνδυνο και αστάθεια, όπως βλέπουμε αυτή τη στιγμή με το παροδικό πλήγμα στα περιθώρια κέρδους αυτό το τρίμηνο ως αποτέλεσμα της τραγωδίας στο Ισραήλ».

Ταξιδιωτικές αλλαγές
Η United είναι ένας από τους πολλούς αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της Delta Air Lines και της American Airlines, που έσπευσαν να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους, καθώς εξελισσόταν η σύγκρουση. Ειδικότερα, η El Al, ο αερομεταφορέας με σημαία του Ισραήλ, δήλωσε ότι θα πετάξει το εβραϊκό Σάββατο για πρώτη φορά εδώ και τέσσερις και πλέον δεκαετίες για να βοηθήσει να επιστρέψουν στη χώρα οι έφεδροι που βρίσκονται στο εξωτερικό.

Σε ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία, ο πόλεμος απασχολεί τους ηγέτες των επιχειρήσεων. Η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών Boeing δήλωσε ότι η σύγκρουση θα μπορούσε ενδεχομένως να επηρεάσει ορισμένους προμηθευτές, εκτός από τις αεροπορικές εταιρείες.

Περίπου το 1,5% της χωρητικότητας της Royal Caribbean κατά το τέταρτο τρίμηνο είχε προγραμματίσει να επισκεφθεί το Ισραήλ, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jason Liberty . Μερικά από τα προσαρμοσμένα δρομολόγια κρουαζιέρας που αναμένονταν προηγουμένως έχουν λιμάνια αφετηρίας στη Χάιφα, στα βόρεια της χώρας.

Η εταιρεία προσέφερε επίσης δωρεάν χρήση του πλοίου Rhapsody of the Seas στην κυβέρνηση των ΗΠΑ για να βοηθήσει στην εκκένωση των Αμερικανών από το Ισραήλ. Μεταξύ των αλλαγμένων δρομολογίων και της χρήσης του πλοίου, η εταιρεία εκτίμησε ότι θα είχε αντίκτυπο 5 σεντς ανά μετοχή στα κέρδη της. Η εταιρεία αναμένει να δει μεταξύ προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή 6,58 και 6,63 δολαρίων για το έτος.

«Απρόβλεπτη η φύση του πολέμου»
Οι εταιρείες τεχνολογίας ήταν μεταξύ εκείνων που είδαν τη σύγκρουση να επηρεάζει το εργατικό δυναμικό, τις διαφημιστικές δαπάνες και τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η Snap ανέφερε στην τελευταία ανακοίνωση των κερδών της ότι είδε παύση στις δαπάνες από «μεγάλο αριθμό διαφημιστικών εκστρατειών που προσανατολίζονται κυρίως σε εμπορικά σήματα» αμέσως μετά την έναρξη του πολέμου. Αυτό επιβάρυνε τα έσοδα από το τρίμηνο μέχρι σήμερα.

Ενώ η εταιρεία δήλωσε ότι ορισμένες από τις καμπάνιες που αρχικά είχαν σταματήσει, τώρα συνεχίζουν, η εταιρεία είδε ότι άλλες εταιρείες αποφάσισαν να διακόψουν τη συνεργασία τους τώρα. Η Snap δήλωσε ότι θα ήταν «απερίσκεπτο» να προσφέρει επίσημο guidance σχετικά με το τι να περιμένουμε για το τρέχον τρίμηνο «λόγω της απρόβλεπτης φύσης του πολέμου».

Η επικεφαλής οικονομικών της Meta, Susan Li, δήλωσε ότι η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram έχει δει πιο ήπιες διαφημιστικές δαπάνες μέχρι στιγμής στο τρίμηνο, που συσχετίζονται χρονικά με την έναρξη της σύγκρουσης. Η Li σημείωσε ότι δεν οφείλεται απαραίτητα σε κάποιο συγκεκριμένο γεγονός, αλλά οι πιο δαπάνες ευθυγραμμίζονταν στο παρελθόν με την έναρξη συγκρούσεων, όπως η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία πέρυσι.

Η Align Technology αναμένει αυξημένες αντιδράσεις από την αβεβαιότητα και τα πιθανά ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού που συνδέονται με τη σύγκρουση, σύμφωνα με τον Οικονομικό Διευθυντή John Morici. Είπε ότι το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του τέταρτου τριμήνου, προσαρμοσμένο για τις γενικά αποδεκτές λογιστικές αρχές, θα πρέπει να είναι μειωμένο σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, καθώς η εταιρεία προσφέρει αποζημιώσεις για να προσαρμοστεί στις αλλαγές του προσωπικού σε αυτή την κατάσταση.

Πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Aon και West Pharmaceutical, σημείωσαν τη συνεχή εστίαση στην υποστήριξη των εργαζομένων και των μελών των οικογενειών τους που ζουν και εργάζονται στην περιοχή. Το Ισραήλ είναι γνωστό εν μέρει για την έντονη νεοφυή και τεχνολογική του σκηνή, με τους επιχειρηματίες να αναρωτιούνται τώρα πώς να προωθηθούν στη νέα κανονικότητα, ιδίως καθώς οι πολίτες καλούνται να υπηρετήσουν σε εφεδρικές μονάδες.

Η General Dynamics, ο μεγαλύτερος αμερικανικός παραγωγός βλημάτων πυροβολικού, είχε ήδη αυξήσει την παραγωγή για να καλύψει τις ανάγκες εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών Jason Aiken. Τώρα, η εταιρεία εργάζεται για να αυξήσει την παραγωγή έως και σε 100.000 μονάδες το μήνα, από 14.000 που ήταν.

«Νομίζω ότι η κατάσταση στο Ισραήλ θα ασκήσει μόνο ανοδικές πιέσεις σε αυτή τη ζήτηση», δήλωσε ο Aiken κατά τη διάρκεια της κλήσης της General Dynamics για τα κέρδη.

newmoney.gr