Οι συναλλαγές με κυπριακές κάρτες και τα ποσά που διακινήθηκαν από ξένες κάρτες

Σημαντικά  είναι τα ποσά που διακινήθηκαν με πιστωτικές κάρτες το Μάρτιο στην Κύπρο αλλά και το πρώτο τρίμηνο του 2019 παρουσιάζοντας αύξηση.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Τι ξοδεύτηκε με κυπριακές κάρτες 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η αξία των συναλλαγών των κυπρίων με πιστωτικές κάρτες στην εγχώρια αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2019 αυξήθηκε κατά 35% φθάνοντας στα € 957,968,985.

Τον Μάρτιο, η αύξηση διαμορφώθηκε στο 15%  με το ποσό να ανέρχεται στα € 307,182,374.

Τι ξοδέψαμε στο εξωτερικό

Στο εξωτερικό οι δαπάνες και αναλήψεις των κυπρίων με πιστωτικές κάρτες, έφτασαν τα € 435,194,627 το πρώτο τρίμηνο του 2019 σημειώνοντας αύξηση 5%.

Τον Μάρτιο του 2018 η αύξηση ανήλθε στο 6% με το ποσό να ανέρχεται στα  150,999,491 .

Τι ξόδεψαν οι ξένοι στην Κύπρο

Όσον αφορά στους ξένους, η αξία της χρήσης των πιστωτικών καρτών αυξήθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2019 κατά 25% και  έφτασε στα € 198,063,690.

Τον Μάρτιο η αύξηση διαμορφώθηκε στο 15% με το ποσό να ανέρχεται στα € 75,680,297.

Όσον αφορά στη χρήση ξένων καρτών τόσο για αγορές όσο και για αναλήψεις χρημάτων το ποσό έφτασε τα  € 256,402,980 το πρώτο τρίμηνο του 2019 με 20% αύξηση ενώ για το μήνα Μάρτιο το ποσό έφτασε τα € 97,557,977 με αύξηση 12%. 

Αντρέας Πολυκάρπου
 
3826
Thumbnail

Εν μέσω πολλών και διαφορετικών προκλήσεων για την ξενοδοχειακή, και όχι μόνο, βιομηχανία, πραγματοποιείται σήμερα η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ), στην παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη, και του Υφυπουργού Τουρισμού, Σάββα Περδίου.

Μάλιστα, όπως πληροφορείται η Brief, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ, Χάρης Λοϊζίδης, στην ομιλία του, θα κάνει εκτενή προβλήματα στις πληγές του ξενοδοχειακού τομέα και αναμένεται να ζητήσει την συμβολή του κράτους προς αντιμετώπισή τους με μοναδικό στόχο την αναστροφή της παρούσας κατάστασης.

ad1mobile

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Ανάμεσα σε άλλα, ο κ. Λοϊζίδης αναμένεται να αναφερθεί στους βασικούς παράγοντες οι οποίοι, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση του ΠΑΣΥΞΕ (τα κύρια σημεία εδώ και στο κάτω μέρος του κειμένου σε μορφή pdf), αποτελούν τροχοπέδη της υγιούς απόδοσης του τομέα και επιτάσσουν ταυτόχρονα την εξεύρεση λύσεων. 

Τέτοιοι παράγοντες είναι μεταξύ άλλων:

  • Το υψηλό κόστος διακοπών στην Κύπρο, παρά τις συνεχείς προσφερόμενες εκπτώσεις.
  • Το πρόβλημα της εποχικότητας του τουρισμού.
  • Το κόστος τροφοδοσίας των ξενοδοχειακών μονάδων, το οποίο, σύμφωνα με τον ΠΑΣΥΞΕ, είναι το ψηλότερο στην Ευρώπη.
  • Το πρόβλημα της παραγωγικότητας στην ξενοδοχειακή βιομηχανία.
  • Υπερχρεώσεις ξενοδοχείων είτε μέσω αυξημένων τελών από πλευράς ηλεκτρικού ρεύματος και πετρελαίου θέρμανσης, είτε τελών υδατοπρομήθειας, είτε τελών αποχετευτικών συστημάτων έναντι των αντίστοιχων χρεώσεων που επιβάλλονται στις άλλες κατηγορίες χρηστών.

Ταυτόχρονα, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ αναμένεται πως θα αναφερθεί και στις σημαντικότερες προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας ευρύτερα, όπως:

  • Η αβεβαιότητα που συνεχίζει να προκαλεί σε ευρωπαϊκό και σε παγκόσμιο επίπεδο, η έξοδος - με ή χωρίς συμφωνία - της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι αποτελεί μια ισχυρή αγορά άντλησης επισκεπτών για τον Κυπριακό τουρισμό, καθώς επίσης η συνακόλουθη εξασθένηση της ισοτιμίας της στερλίνας έναντι του ευρώ. 
  • Η εξασθένηση της συναλλαγματικής ισοτιμίας του ρουβλιού έναντι του ευρώ η οποία ενδέχεται να περιορίσει τον εξερχόμενο τουρισμό ή να διαφοροποιήσει τις επιλογές των Ρώσων περιηγητών.
  • Oι έντονες προσπάθειες της Τουρκίας, της Αιγύπτου και άλλων προορισμών της περιοχής να καταστούν ξανά ανταγωνιστικοί στον τομέα του τουρισμού.

ad2mobile

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Με δεδομένο τα πιο πάνω, ο κ. Λοϊζίδης θα υποδείξει πως στόχος της τουριστικής βιομηχανίας, τόσο για φέτος όσο και για το 2020, θα πρέπει να είναι η σταθεροποίηση των τουριστικών αφίξεων και εσόδων στα ικανοποιητικά επίπεδα στα οποία ανήλθε τα τελευταία χρόνια. Επίσης, αναμένεται πως θα τονίσει πως σε αυτή τη μεταβατική περίοδο, η προσπάθεια όλων θα πρέπει να επικεντρωθεί στη συνολική ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.

article 1