Πρόταση νόμου για εγκλωβισμένους ιδιοκτήτες οχημάτων - Τι προνοεί

Το σκεπτικό και γιατί κρίθηκε αναγκαία η κατάθεσή της – Πόσους ιδιοκτήτες οχημάτων αφορά

Πρόταση νόμου με την οποία επιχειρείται ο απεγκλωβισμός οχημάτων, τα οποία εισήχθηκαν στην Κύπρο και δεν πληρούν τις πρόνοιες των κανονισμών που ψήφισε πέρσι η Βουλή σε σχέση με την ηλικία και τις τεχνικές προδιαγραφές τους, κατέθεσαν ΔΗΣΥ, ΑΚΕΛ, ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση που την συνοδεύει, σκοπός της πρότασης νόμου είναι η τροποποίηση του «περί Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως Νόμου», έτσι ώστε να επιτραπεί η εγγραφή μικρού αριθμού οχημάτων τα οποία εισήχθηκαν στην Κύπρο και επειδή δεν ικανοποιούν τις πρόνοιες των κανονισμών σε σχέση με την ηλικία ή/και τις τεχνικές προδιαγραφές τους, δεν κατέστη δυνατή η εγγραφή τους.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Σύμφωνα, πάντα, με την αιτιολογική έκθεση, «η καταλληλότητα των εν λόγω οχημάτων θα διασφαλιστεί αφού πριν την εγγραφή τους στο Μητρώο του Εφόρου θα πρέπει να εξασφαλίσουν, αφού περάσουν από τεχνικό έλεγχο, πιστοποιητικό καταλληλότητας σύμφωνα με τις διατάξεις του σχετικού νόμου».

Η εν λόγω παρέκκλιση, προστίθεται, αφορά περίπου 70 οχήματα, κατά εκτίμηση του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, και οι ιδιοκτήτες των οποίων παρέμειναν εγκλωβισμένοι, χωρίς οι ίδιοι να ευθύνονται ουσιαστικά για την κατάσταση που δημιουργήθηκε.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί πως σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ο παράγοντας της ηλικίας ενός οχήματος συνδέεται και με την τεχνολογία του και κατ’ επέκταση με τις εκπομπές ρύπων. 

Σημειώνεται, δε, πως κατά την ψήφιση των αλλαγών από την Βουλή, είχε περιληφθεί μεταβατική περίοδος 30 ημερών σε σχέση με την εφαρμογή των νέων τελών εγγραφής σε οχήματα που ήδη βρίσκονταν στην Κύπρο και δεν είχαν ακόμη εγγραφεί, καθώς και σε οχήματα που είχαν φορτωθεί ήδη με προορισμό την Κύπρο.

Αλλαγές και στον τεχνικό έλεγχο οχημάτων
Εν τω μεταξύ, την περασμένη Παρασκευή (28/2) κατατέθηκε άλλη μία πρόταση νόμου, η οποία σχετίζεται με τα οχήματα και δη με τον τεχνικό έλεγχό τους για εξασφάλιση πιστοποιητικού καταλληλότητας.

>>> Οι οικονομικές εξελίξεις σήμερα <<<

Την εν λόγω πρόταση κατέθεσε ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Μάριος Μαυρίδης, και σκοπός της είναι η τροποποίηση του «περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων (Τεχνικός Έλεγχος και Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου) Νόμου», έτσι σε περίπτωση που όχημα δεν έχει εξασφαλίσει δελτίο επιτυχούς τεχνικού ελέγχου μετά τον πρώτο επανέλεγχο, δύναται να τύχει επόμενων επανελέγχων εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία του πρώτου επανελέγχου στο ίδιο ΙΚΤΕΟ που διενεργήθηκε ο τεχνικός έλεγχος και οι επανέλεγχοι χωρίς την καταβολή του καθορισμένου τέλους για επανέλεγχο εάν ο λόγος διενέργειας των επόμενων επανελέγχων είναι ο ίδιος με αυτόν του πρώτου επανελέγχου.

Σημειώνεται, τέλος, πως και οι δύο προτάσεις νόμου παραπέμφθηκαν για συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών με στόχο το συντομότερο δυνατόν να οδηγηθούν στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση.
 

Άννη Χαραλάμπους