Πρόταση νόμου για τα οχήματα που υπόκεινται σε μετατροπές

Όσα συζητήθηκαν στην συνάντηση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων συνήλθε σήμερα, Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2022, και συζήτησε τα πιο κάτω θέματα:

1.       Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2021. (Αρ. Φακ. 23.03.058.088-2021)

Η Επιτροπή άρχισε συζήτηση επί της αρχής σε σχέση με τους πιο πάνω κανονισμούς, που σκοπό έχουν την τροποποίηση των βασικών κανονισμών, ώστε οχήματα που χρησιμοποιούνται για ρυμούλκηση οχημάτων να διατηρούν αναμμένο τον απαιτούμενο αναλάμποντα φανό, ορατό προς όλες τις κατευθύνσεις, μόνο κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σημείο όπου βρίσκεται το όχημα που θα ρυμουλκηθεί και μόνο κατά τη διάρκεια της φόρτωσης και εκφόρτωσής του, προκειμένου να μην επηρεάζεται η ορατότητα και/ή να αποσπάται η προσοχή των χρηστών του οδικού δικτύου.

Στο πλαίσιο της συνεδρίας οι εκπρόσωποι της Eκτελεστικής Eξουσίας παρουσίασαν συνοπτικά το σχέδιο των τροποποιητικών κανονισμών.  Η συζήτηση θα συνεχιστεί κατά την επόμενη συνεδρία της Επιτροπής, που έχει οριστεί για τις 10 Φεβρουαρίου 2022.

2.       Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2021. (Αρ. Φακ. 23.03.058.089-2021)

Η Επιτροπή άρχισε συζήτηση επί της αρχής σε σχέση με τους πιο πάνω κανονισμούς, που σκοπό έχουν την τροποποίηση των βασικών κανονισμών, ώστε να επιτρέπεται η τοποθέτηση πινακίδων μικρότερων διαστάσεων σε μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα που παρατηρείται λόγω μη επαρκούς χώρου για τοποθέτηση των πινακίδων αυτών σύμφωνα με τις προβλεπόμενες σήμερα διαστάσεις.

Στο πλαίσιο της συνεδρίας οι εκπρόσωποι της Eκτελεστικής Eξουσίας παρουσίασαν συνοπτικά το σχέδιο των τροποποιητικών κανονισμών. Η συζήτηση θα συνεχιστεί κατά την επόμενη συνεδρία της Eπιτροπής, που έχει οριστεί για τις 10 Φεβρουαρίου 2022.

3.       Ο περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικός) (Αρ. 3) Νόμος του 2021. (Πρόταση νόμου των κ. Ηλία Μυριάνθους και Κωστή Ευσταθίου εκ μέρους του Κινήματος Σοσιαλδημοκρατών ΕΔΕΚ) (Αρ. Φακ. 23.02.062.198-2021)

4.       Η ανάγκη λήψης μέτρων για καλύτερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο στην αντιμετώπιση και καταστολή της ηχορρύπανσης που προκαλούν τροποποιημένες μοτοσυκλέτες και άλλα οχήματα. (Αυτεπάγγελτη εξέταση έπειτα από εισήγηση των κ. Κώστα Κώστα, Γιαννάκη Γαβριήλ, Βαλεντίνου Φακοντή, Χρίστου Ορφανίδη και Χρύσανθου Σαββίδη) (Αρ. Φακ. 23.04.038.861-2021)

Η Επιτροπή άρχισε τη συζήτηση του υπ’ αριθμόν 4 αυτεπάγγελτου θέματος μαζί με την υπ’ αριθμό 3 πρόταση νόμου, καθώς τα δύο θέματα αφορούν το ίδιο ζήτημα. Οι εισηγητές επισήμαναν τα προβλήματα που προκύπτουν λόγω της οχληρίας που προκαλείται από οχήματα και μοτοσικλέτες που έχουν υποστεί μετατροπές, καθώς και τις μεγάλες ταχύτητες που συχνά αναπτύσσουν οι οδηγοί τέτοιων οχημάτων.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η πρόταση νόμου, σκοπός της οποίας είναι η προσθήκη  ρύθμισης στο βασικό νόμο, ώστε στις περιπτώσεις κατά τις οποίες όχημα υπόκειται σε μετατροπές, με αποτέλεσμα να προκαλεί οχληρία και ηχορύπανση, αυτό να ακινητοποιείται και να μεταφέρεται σε χώρο όπου θα γίνεται διευθέτηση για την επαναφορά του στην εργοστασιακή του κατάσταση.

Τα εμπλεκόμενα μέρη εξέφρασαν, μεταξύ άλλων, τον προβληματισμό τους ως προς την τεχνική κατάρτιση των λειτουργών οι οποίοι θα επιφορτιστούν με την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης σε θέματα που αφορούν μετατροπές οχημάτων και ηχομέτρησης,  καθώς και το ενδεχόμενο να καταγγέλλονται, οι ιδιοκτήτες οχημάτων για επουσιώδεις μετατροπές, με τρόπο που να προκαλείται αχρείαστη ταλαιπωρία. Για το σκοπό αυτό αποφασίστηκε όπως δοθεί ο απαραίτητος χρόνος στα εμπλεκόμενα μέρη να καταθέσουν γραπτώς τα σχόλια και τις εισηγήσεις τους.

Η συζήτηση θα συνεχιστεί σε μελλοντική συνεδρία της Επιτροπής, κατά την οποία θα εξεταστεί η αναδιατύπωση της πρότασης νόμου, λαμβανομένων υπόψη των εισηγήσεων που θα κατατεθούν.