Ψάχνουν την «χρυσή» τομή για να ξεπαγώσει η αγορά αυτοκινήτου

Συνεχίζεται σήμερα η συζήτηση των νομοσχεδίων για κατάργηση φόρου κατανάλωσης και αλλαγής στα τέλη κυκλοφορίας 

Προσπάθεια για άρση του αδιεξόδου που έχει προκύψει σε σχέση με την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης στα οχήματα, θα καταβληθεί σήμερα (18/2) σε κοινή συνεδρία των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών Οικονομικών και Μεταφορών, ούτως ώστε η συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου να ολοκληρωθεί το συντομότερο και να οδηγηθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής. Κι αυτό για να επέλθει η ομαλότητα στην αγορά αυτοκινήτου, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει παγώσει εν αναμονή των αποφάσεων της Βουλής.

Ενδεικτικό τούτου, είναι το γεγονός πως οι εγγραφές οχημάτων, μεταχειρισμένων και καινούργιων, τον Ιανουάριο ήταν μειωμένες σε σχέση με προηγούμενους μήνες, ανακόπτοντας έτσι απότομα την ανοδική πορεία που ακολουθούσε ο τομέας. Ειδικότερα, οι συνολικές εγγραφές οχημάτων τον περασμένο μήνα ανήλθαν σε 3.947 σε σχέση με 4.123 τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 4,3%.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Αξίζει, πάντως, να αναφερθεί πως η προώθηση του νομοσχεδίου για κατάργηση του φόρου κατανάλωσης στα αυτοκίνητα, διχάζει τα κόμματα που αναζητούν την καλύτερη επιλογή ανάμεσα στην πλήρη κατάργηση ή τον καθορισμό μηδενικού συντελεστή φόρου κατανάλωσης στα οχήματα. Μάλιστα, οι Βουλευτές των πλείστων κομμάτων ψάχνουν απαντήσεις για το τι συνεπάγεται η κάθε επιλογή επισημαίνοντας την ανάγκη το εν λόγω νομοσχέδιο να συζητηθεί και να προωθηθεί σε συνδυασμό και όχι ανεξάρτητα από το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των τελών κυκλοφορίας, κάτι που θα γίνει σήμερα.

Σημειώνεται πως και τα δύο νομοσχέδια κρίνονται ως πολύ σημαντικά αφού θα δίδουν σημαντικά κίνητρα σε όσους αγοράζουν οικολογικά οχήματα. Συγκεκριμένα, με την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης δεν θα επιβαρύνονται με την διεκπεραίωση τελωνιακών εργασιών για ένα φόρο που δεν θα υπάρχει. Επίσης, μέσω του νομοσχεδίου για τροποποίηση των τελών κυκλοφορίας θα προσφέρονται κίνητρα για μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για μία πενταετία και μηδενικά τέλη εγγραφής για οχήματα που θα εγγραφούν και θα είναι νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με ταυτόχρονη απόσυρση οχήματος άνω των 15 ετών.

Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη βδομάδα, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης στα οχήματα, που διχάζει σήμερα τα κόμματα, εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών ανέλυσε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε επιλογής -κατάργησης ή καθορισμού μηδενικού συντελεστή-, ξεκαθαρίζοντας τη θέση του Υπουργείου υπέρ της κατάργησης του φόρου κατανάλωσης αυτοκινήτων. «Επειδή ο στόχος του Υπουργείου είναι να προωθήσει όσο το δυνατό πιο περιβαλλοντικά φιλική φορολογία για τα αυτοκίνητα, θέλει να προωθήσει την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης για τα οχήματα», ανέφερε. 

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ & ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ BRIEF <<<

Στο ερώτημα αν δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος με μηδενικό συντελεστή αντί κατάργησης, η εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών είχε τονίσει πως μετά από μελέτη των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων των δύο επιλογών, θεωρήθηκε ότι η κατάργηση έχει περισσότερα πλεονεκτήματα με κύριο τη μείωση του διοικητικού φόρτου του κράτους. «Αν τον αφήσουμε μηδενικό θα έχουμε ακριβώς το ίδιο διοικητικό κόστος, χωρίς να εισπράττουμε», είχε υποδείξει.

Πάντως, αξίζει να τονισθεί πως, στο «παιχνίδι» για αναθέρμανση της αγοράς αυτοκινήτου μπήκαν δυναμικά και οι τράπεζες, προσφέροντας ελκυστικά πακέτα δανειοδότησης σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν το δικό τους όχημα και δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα και με την χθεσινή έρευνα της Brief, οι τράπεζες προσφέρουν ελκυστικά επιτόκια που αρχίζουν από το 3%, χρηματοδότηση έως και 50 χιλιάδες ευρώ, καθώς και μία σειρά από άλλα προνόμια και εκπτώσεις για αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου οχήματος.

Μάριος Αδάμου