Υπάλληλοι Αορίστου χρόνου - Τι θα ισχύει για τις αποσπάσεις

Η Ολομέλεια αποφασίζει για διαδικασία απόσπασης, αξιολόγηση, ωφελήματα και απολαβές των αορίστου χρόνου

Ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής οδηγείται σήμερα για ψήφιση το νομοσχέδιο που ρυθμίζει κυρίως τη διαδικασία απόσπασης, την αξιολόγηση, τα ωφελήματα και τις απολαβές των εργοδοτουμένων αορίστου χρόνου που αποσπώνται, καθώς και τη διάπραξη πειθαρχικών αδικημάτων.

>>> ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ BRIEF ΜΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ <<<

Με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται τα πιο κάτω:

  1. Για την απόσπαση εργοδοτουμένου αορίστου χρόνου από τη δημόσια υπηρεσία σε οργανισμό δημόσιου δικαίου υποβάλλεται εισήγηση στον Υπουργό Οικονομικών από τον γενικό διευθυντή του οργανισμού δημόσιου δικαίου στον οποίο θα αποσπαστεί ο εργοδοτούμενος μαζί με τις απόψεις του οικείου υπουργείου, ανεξάρτητου γραφείου, υπηρεσίας.
  2. Για την απόσπαση εργοδοτουμένου αορίστου χρόνου από οργανισμό δημόσιου δικαίου στη δημόσια υπηρεσία υποβάλλεται εισήγηση στον Υπουργό Οικονομικών από τον γενικό διευθυντή του υπουργείου, ανεξάρτητου γραφείου ή  υπηρεσίας όπου θα αποσπαστεί ο εργοδοτούμενος μαζί με τις απόψεις του γενικού διευθυντή του οργανισμού δημόσιου δικαίου στον οποίο απασχολείται ο εργοδοτούμενος.
  3. Η απόσπαση έχει μέγιστη διάρκεια τρία έτη με δυνατότητα ανανέωσης για τρία πρόσθετα έτη, με εξαίρεση τις περιπτώσεις όπου οι υπηρεσιακές ανάγκες στο υπουργείο, ανεξάρτητο γραφείο, υπηρεσία ή τμήμα εκλείψουν.
  4. Ο εργοδοτούμενος αορίστου χρόνου παραμένει υπό καθεστώς εργοδοτουμένου αορίστου χρόνου στο υπουργείο, ανεξάρτητο γραφείο, υπηρεσία ή στον οργανισμό δημόσιου δικαίου από όπου αποσπάται και συνεχίζει να λαμβάνει τα ίδια ωφελήματα και δικαιώματα.
  5. Οι μηνιαίες απολαβές εργοδοτουμένου αορίστου χρόνου που αποσπάται καταβάλλονται από τη δημόσια υπηρεσία ή τον οργανισμό δημόσιου δικαίου από όπου αυτός αποσπάται και μπορούν να ανακτώνται εν όλω ή εν μέρει από τη δημόσια υπηρεσία ή τον οργανισμό δημόσιου δικαίου στον οποίο αποσπάται.
  6. Ο τρόπος αξιολόγησης της απόδοσης εργοδοτουμένου αορίστου χρόνου, καθώς και η διαδικασία πειθαρχικής δίωξης.

Οι βασικότερες αλλαγές στην υφιστάμενη νομοθεσία αφορούν τη λήψη της απόφασης για απόσπαση, η οποία σύμφωνα με τον προτεινόμενο νόμο αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών αντί της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, καθώς και το γεγονός ότι δεν περιλαμβάνονται σε αυτόν πρόνοιες που αφορούν την απόσπαση εργοδοτουμένων μεταξύ οργανισμών δημόσιου δικαίου, καθότι αυτό δεν κρίθηκε στο παρόν στάδιο σκόπιμο.  

Επίσης εκτιμάται ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των εργοδοτουμένων αορίστου χρόνου, τόσο του δημόσιου όσο και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με στόχο την κάλυψη επειγουσών και συνεχώς μεταβαλλόμενων υπηρεσιακών αναγκών, καθώς και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας και των οργανισμών δημόσιου δικαίου. 

>>> Οικονομία Κύπρος - Επιλεγμένη ροή ειδήσεων Brief <<<

Η τροποποίηση της νομοθεσίας κρίθηκε ειδικότερα αναγκαία, αφού από την 1η Ιανουαρίου 2019 τα δημόσια νοσηλευτήρια εντάχθηκαν στον Οργανισμό Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας, με αποτέλεσμα να μεταφερθούν σε αυτόν, κατόπιν σχετικής απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου, εργοδοτούμενοι αορίστου χρόνου που εργάζονταν στα δημόσια νοσηλευτήρια. Ως εκ τούτου, κρίθηκε ορθότερο η εν λόγω μεταφορά να πραγματοποιηθεί με τη θέσπιση της ειδικής αυτής νομοθεσίας.

Υπέρ της προτεινόμενης ρύθμισης τάχθηκαν οι βουλευτές μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών του ΔΗΣΥ ενώ οι βουλευτές των κομμάτων ΔΗΚΟ, ΑΚΕΛ, Αλληλεγγύη και η ανεξάρτητη βουλευτής Άννα Θεολόγου επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν κατά τη συζήτηση του θέματος στην Ολομέλεια του σώματος.

Κώστας Μηλικούρης