Π/υ Τουρισμού-Ναυτιλίας: Ικανοποιημένος ο ΔΗΣΥ-Ερωτήματα από ΑΚΕΛ

Όλα όσα ανέφεραν οι βουλευτές για τους προϋπολογισμούς των Υφυπουργείων Τουρισμού και Ναυτιλίας

Σε δηλώσεις προέβησαν οι βουλευτές μετά την συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών όπου σήμερα άρχισε η συζήτηση για τον κρατικό προϋπολογισμό. Σήμερα (31/10) συζήτησαν για Προϋπολογισμούς Υφ. Τουρισμού και Ναυτιλίας

Σε δήλωση της η Βουλεύτρια του ΔΗΣΥ κ. Σάβια Ορφανίδου μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών για προϋπολογισμό Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής ανέφερε ότι "η προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού αλλά και της καινοτομίας στην κυπριακή οικονομία, αποτέλεσαν βασικές προτεραιότητες κατά τη δεύτερη θητεία της διακυβέρνησης Αναστασιάδη. Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, ήδη έχει ωριμάσει τα τελευταία χρόνια και διαχειρίζεται κονδύλια πέραν των 120 εκατομμυρίων ευρώ προωθώντας έργα και δεσμεύσεις που βελτιώνουν σαφέστατα την καθημερινότητα του πολίτη και των επιχειρήσεων μέσα από την ψηφιοποίηση σημαντικών υπηρεσιών".

>>> Διαβάστε επίσης: 

Παράλληλα ανέφερε ότι "Επίσης να συγχαρούμε το Υφυπουργείο καθότι οι ευρωπαϊκή δείκτες για την ψηφιακή οικονομία αλλά και την επιχειρηματική καινοτομία και έρευνα, αναδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο που έχει σημειώσει τα τελευταία χρόνια η Κύπρος".

Τέλος "να συγχαρούμε για ακόμα μια φορά το Υφυπουργείο για το δύσκολο έργο που έπρεπε να ανταποκριθεί και να παράγει κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενεργώντας με γρήγορα αντανακλαστικά για να μπορέσουμε να εκσυγχρονίσουμε διαδικασίες και γραφειοκρατία στις δύσκολες εκείνες στιγμές στην εποχή της πανδημίας".

"Θέλουμε γι’ ακόμα μια φορά να συγχαρούμε τον Υφυπουργό και τους συνεργάτες του για το έργο που επιτελούν και ευελπιστούμε ότι θα συνεχιστεί αυτό το έργο για μια καλύτερη, πιο ψηφιακή και πιο αναβαθμισμένη καινοτομία και έρευνα".

Σε δήλωση του ο Ονούφριος Κουλλά, Βουλευτής του ΔΗΣΥ, για προϋπολογισμό Υφυπουργείου Τουρισμού ανέφερε ότι "είναι με μεγάλη ικανοποίηση που εξετάζοντας τον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου Τουρισμού διαπιστώνουμε τα ακόλουθα. Πρώτον, οι μεγάλες μας προσπάθειες για αναβάθμιση, διαφοροποίηση και ανθεκτικότητα του τουριστικού μας, προϊόντος φαίνεται να έχουν επιτευχθεί. Απόδειξη η φετινή χρονιά όπου καταφέραμε να φέρουμε τουρίστες από πολλές άλλες χώρες, κυρίως ευρωπαϊκές για να αντικαταστήσουμε αυτούς που χάσαμε, δηλαδή τους Ρώσους τουρίστες. Δεύτερον, το Υφυπουργείο συνεχίζει να υλοποιεί σχέδια στήριξης μικρών επιχειρήσεων καθώς επίσης και απομακρυσμένων κοινοτήτων για να ενταχθούν στο τουριστικό μας προϊόν. Τρίτον, ο προϋπολογισμός για την επόμενη χρονιά είναι αυξημένος αλλά το κυριότερο δίδει μεγαλύτερη έμφαση στη συνεχή αναβάθμισή μας ως πόλος έλξης τουριστών. Τέταρτον, διαπιστώσαμε ότι το σχέδιο εγχώριου τουρισμού βοήθησε σημαντικά τα τελευταία δύσκολα χρόνια όπως επίσης και τα σχέδια συνεργασίας και επιδοτήσεων, αεροπορικών εταιρειών και οργανωτών ταξιδιών".

Παράλληλα ανέφερε ότι "το υφυπουργείο συνεχίζει να σχεδιάζει και πολύ σύντομα θα φέρει ενώπιον μας τρία σημαντικά νομοσχέδια.

Το πρώτο αφορά την ανάπτυξη της οικοτεχνίας, το δεύτερο του επισκέψιμου αγροκτήματος με διαμονή και την ανάπτυξη της πολυτελούς κατασκήνωσης είναι κάτι που είχαμε ενώπιον μας, καταψηφίστηκε για κάποιες ευαισθησίες αλλά θα διορθωθούν κάποια πράγματα και θα επανέλθει.

Έτσι είναι που θα βοηθήσουμε σημαντικά τη χώρα μας. Ο τουρισμός χρειάζεται σοβαρότητα και ορθό προγραμματισμό".

Σε δήλωση Βουλεύτριας κ. Φωτεινής Τσιρίδου για προϋπολογισμό Υφυπουργείου Ναυτιλίας ανέφερε ότι , "πρώτη μέρα συζήτησης σήμερα του κρατικού προϋπολογισμού και ο προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Ναυτιλίας έχει μόλις μελετηθεί από την Επιτροπή Οικονομικών. Φάνηκε ότι ο προϋπολογισμός στηρίζει πράγματι το όραμα, τις στοχεύσεις και τις δράσεις της Εθνικής Στρατηγικής για την κυπριακή ναυτιλία Sea Change 2030 όπως αυτή είχε παρουσιαστεί τον Οκτώβριο του 2021. Πράγματι το Υφυπουργείο Ναυτιλίας με πρωτοστάτη τον Υφυπουργό έχει παρουσιάσει αυτή τη μελέτη που φαίνεται ότι πράγματι κάθε δράση ξεκινά και τελειώνει. Ήδη ενημερωθήκαμε σήμερα ότι 22 από τις 35 δράσεις που προβλέπονται έχουν ήδη υλοποιηθεί ή υλοποιούνται".

Παράλληλα σημείωσε ότι "διαπιστώσαμε γι’ ακόμα μια φορά ότι πράγματι η κυβέρνηση με τη στήριξη του Δημοκρατικού Συναγερμού έχει καταφέρει να πάρει τη Ναυτιλία της Κύπρου ακόμα πιο ψηλά τα τελευταία χρόνια και βεβαίως πρώτα με την ίδρυση αυτού του Υφυπουργείου του οποίου μελετήσαμε τον προϋπολογισμό, δώσαμε στη ναυτιλία και συνεχίζουμε να δίνουμε στη ναυτιλία αυτό που τις αξίζει. Να θυμίσουμε ότι η ναυτιλία της Κύπρου βρίσκεται στην 11η θέση παγκόσμια αλλά και στην 3η θέση πανευρωπαϊκά και φαίνεται ότι η συνεισφορά και στο ΑΕΠ της χώρας φτάνει στο 7%. Είναι δεδομένο με αυτά που μας έχει παρουσιάσει ο Υφυπουργός σήμερα ότι έχουμε αύξηση στα έσοδα από την ναυτιλία κατά κάποια εκατομμύρια.

Ο τομέας της ναυτιλίας εργοδοτεί σήμερα 9.000 άτομα επομένως η σημασία που πρέπει να δίνεται είναι ξεκάθαρη. Όσον αφορά την πράσινη πολιτική κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό και για τον τομέα της ναυτιλίας προχωρά το υφυπουργείο με προσαρμοστικότητα, με σχετικές νομοθεσίες, κίνητρα και μετατροπή βεβαίως σε αειφόρες δράσεις. Μάλιστα η Κύπρος είναι και το κράτος που υιοθέτησε πράσινα φορολογικά κίνητρα για τα πλοία που έχουν κυπριακή σημαία και η διαχείριση τους γίνεται από την Κύπρο και απολαμβάνουν και φόρο χωρητικότητας μέχρι 30%. Σε εθνικό επίπεδο, μας ενημέρωσε ο Υφυπουργός ότι γίνονται δοκιμές και στην Κύπρο σε χρήση βιοκαυσίμου και υδροκαυσίμου. Όσον αφορά τον τομέα της ψηφιοποίησης όπως μας ενημέρωσε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας με το σχεδιασμό που γίνεται και το σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας το υφυπουργείο θα αντλήσει 2,5 εκατομμύρια από το ταμείο για την ψηφιοποίηση του μέχρι το τέλος του 2023 κάτι το οποίο μας ικανοποιεί ιδιαίτερα.

Ήταν γεγονός και η ίδρυση της ναυτιλιακής εταιρείας όπως αυτή ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής των Αντιπροσώπων που για εμάς είναι ένα νομικό πλαίσιο και εξαιρετικό όπλο της ναυτιλίας όπως επίσης και η ραχοκοκαλιά της μονοθυριδικής εξυπηρέτησης που είναι στόχος και του ίδιου του Υφυπουργείου Ναυτιλίας. Όπως μας ενημέρωσε ο Υφυπουργός εντός συνόρων τα τελευταία χρόνια προωθεί δράσεις για να βρίσκεται η ναυτιλία σε κάθε σπίτι και κάθε σχολείο. Μας ικανοποίησε ιδιαίτερα και η στρατηγική του για τον επαγγελματικό προσανατολισμό που ονομάζεται Let’s disco, που είναι προώθηση ναυτιλιακών και ναυτικών σπουδών/επαγγελμάτων. Είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί η οικονομία σήμερα χρειάζεται και είναι επάναγκες να έχει  ένα σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό από το στάδιο του σχολείου. Επίσης μας ενημέρωσε ότι δίδεται και ενίσχυση για τους ακτοπλόους, ενισχύεται και η ακτοπλοΐα. Θα θέλαμε να δώσουμε και τα συγχαρητήρια μας γιατί πράγματι η Κύπρος φαίνεται να έχει καταφέρει μία εξαιρετικά διεθνή έντονη παρουσία στο εξωτερικό. Επανεκλέγεται για 10 συνεχόμενα έτη στο διεθνές ναυτιλιακό οργανισμό και θέλουμε να δώσουμε ως Δημοκρατικός Συναγερμός τα δικά μας συγχαρητήρια. Επίσης φαίνεται ότι έχει και παρουσία σε χώρες όπως το Λονδίνο, οι Βρυξέλλες, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο, Πειραιάς.

Τέλος σημείωσε ότι "Θέλουμε επίσης να δώσουμε τα συγχαρητήρια μας που πλέον έχει και την παρουσία στην Ασία ξεκινώντας από το Τόκυο. Δίνουμε λοιπόν στη ναυτιλία αυτά που της αξίζουν, μας έχουν χαροποιήσει ιδιαίτερα όλα αυτά που παρουσίασε σήμερα το Υφυπουργείο Ναυτιλίας και συνεχίζουμε για το καλό του τομέα αυτού".

Σε δηλώση του ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ  Άντρος Καυκαλιάς, μετά την εξέταση του προϋπολογισμού του  Υφυπουργείου Έρευνας και Καινοτομίας για το 2023, στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών ανέφερε ότι "εξετάσαμε σήμερα τον προϋπολογισμό του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφικής Πολιτικής για το 2023. Θα ήθελα κατ' αρχή να τονίσω ότι ως ΑΚΕΛ θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική την επένδυση στον τομέα της έρευνας και καινοτομίας, η οποία θα λύνει πραγματικά προβλήματα που απασχολούν τον τόπο, όπως κοινωνικά, περιβαλλοντικά, θέματα δημόσιας υγείας και θα συμβάλει στην πρόοδο και ευημερία. 

Σήμερα, καταθέσαμε εκ νέου μια σειρά από ζητήματα, τα οποία το Υφυπουργείο Έρευνας και Καινοτομίας οφείλει να δει άμεσα. Αυτά συνοψίζονται ως εξής:

  1. Η μεγάλη εξάρτηση που έχουμε ως χώρα από τα ευρωπαϊκά ταμεία και η ελάχιστη επένδυση της κυβέρνησης στην έρευνα και καινοτομία από τα εθνικά ταμεία.  Η επένδυση της κυβέρησης στην Κύπρο φτάνει μόλις στο 1%, την στιγμή που ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι στο 2,3%. 
  2. Η απουσία σταθερής ροής χρηματοδότησης προς το οικοσύστημα έρευνας και καινοτομίας, καθώς και η μειωμένη έμφαση στη βασική έρευνα, η οποία αποτελεί το φτωχό συγγενή της χρηματοδότησης. 
  3. Επίλυση ζητημάτων διαχείρισης έρευνας και καινοτομίας. Το Υφυπουργείο θα πρέπει να εγκύψει και να καταγράψει τα σοβαρά προβλήματα καθημερινής φύσεως που απασχολούν όσους ασχολούνται με την έρευνα και καινοτομία και να προτείνει λύσεις. 
  4. Στρατηγική αντιμετώπισης της φυγής ανθρώπινου κεφαλαίου. Παρά τις κατά καιρούς παραδοχές του Υφυπουργού Έρευνας και Καινοτομίας, απουσιάζει ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός για αντιμετώπιση του φαινομένου.
  5. Ανάγκη ενίσχυσης της προβασιμότητας στους ψηφιακούς ιστότοπους για τα ΑμεΑ.
  6. Ανάγκη για μείωση της γραφειοκρατίας και για αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία του Δημόσιου Τομέα, ώστε να έχουμε ένα φιλικότερο προς τους πολίτες κράτος, χωρίς καθυστερήσεις στη διαδικασία εξέτασης αιτήσεων για καταβολή συντάξεων και επιδομάτων. 

Παράλληλα ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα μετά την εξέταση του προϋπολογισμού του Υφυπουργείου Ναυτιλίας για το 2023, ανέφερε ότι "ο τουρισμός, αποτελεί το βασικότερο πνεύμονα της οικονομίας του τόπου, γι’ αυτό και ως ΑΚΕΛ έχουμε εκπονήσει μία ολοκληρωμένη μελέτη, με σειρά προτάσεων που καλύπτουν όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριότητας και ελπίζουμε ότι αυτές θα αξιοποιηθούν από το Υφυπουργείο Τουρισμού, ώστε να συμβάλουν στη διαμόρφωση μιας πραγματικά καινοτόμου τουριστικής μεταρρύθμισης. 

Σημείωσε ωστόσο ότι, Όσο αφορά την πορεία υλοποίησης της νέας Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού 2030, επαναλάβαμε και σήμερα, ότι ως ΑΚΕΛ, θα παρακολουθούμε πολύ στενά την υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού και κυρίως τις δράσεις που περιλαμβάνονται σε αυτή και ότι δεν θα διστάσουμε να σταματήσουμε δράσεις, όταν θα πρέπει να εγκριθεί η χρηματοδότηση τους από τη Βουλή, αν αυτές θα είναι επιζήμιες για την οικονομία ή το περιβάλλον ή θα εξυπηρετούν τα όποια συμφέροντα. Ζητήσαμε να κατατεθεί στη Βουλή η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, μόλις αυτή θα είναι έτοιμη. 

Η πανδημία αρχικά και στη συνέχεια οι επιπτώσεις από τα μέτρα κατά της Ρωσίας, έπληξαν σοβαρά τον τομέα του τουρισμού. Έγιναν προσπάθειες για να περιοριστούν οι απώλειες σε κρατήσεις και έσοδα και σε κάποιο βαθμό τα καταφέραμε. Οι προκλήσεις όμως είναι μπροστά μας, λίγους μήνες πριν τη νέα καλοκαιρινή τουριστική περίοδο και θα πρέπει από τώρα να είμαστε έτοιμοι, με σωστό προγραμματισμό. Παράλληλα, θα πρέπει το Υφυπουργείο να προσπαθήσει να αναβαθμίσει το τουριστικό μας προϊόν και να επιλύσει σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας, όπως: 

- η εποχικότητα με την επέκταση της τουριστικής περιόδου και κατά την περίοδο Οκτωβρίου- Απριλίου, 
- η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η προώθηση του αειφόρου – βιώσιμου τουρισμού, πέρα από τον παραδοσιακό μαζικό τουρισμό που προσελκύουμε για το δίπτυχο «ήλιος-θάλασσα», 
- η προσβασιμότητα στο νησί μας και ειδικότερα ο αριθμός των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων μετά το κλείσιμο από την κυβέρνηση των Κυπριακών Αερογραμμών και την κατάρρευση  της COBALT,
- η προσέλκυση τουριστών και από άλλες αγορές και όχι μόνο από τις παραδοσιακές, 
- η επέκταση του πετυχημένου μηχανισμού ηλεκτρονικής προέγκρισης βίζας, 
- η πάταξη της αισχροκέρδειας και της παρανομίας,
- η μείωση των πολύ ψηλών τελών στα αεροδρόμια μας. 
- η δημιουργία νέων σχεδίων κατάρτισης προσωπικού για τις ανάγκες της τουριστικής μας βιομηχανίας, αλλά και η ενίσχυση των υφιστάμενων σχεδίων και κλάδων αφού οι ανάγκες σε εξειδικευμένο προσωπικό μεγαλώνουν συνεχώς λόγω της σημαντικής αύξησης των κλινών, με την ανέγερση νέων μεγάλων ξενοδοχείων, 
- η ετοιμασία και κατάθεση στη Βουλή το συντομότερο δυνατόν των νομοσχεδίων και κανονισμών, που θα εκσυγχρονίζουν όλες τις τουριστικές νομοθεσίες,

Πέρα των πιο πάνω, επαναλάβαμε τις ανησυχίες μας για τη διαδικασία εγγραφής αυτοεξυπηρετούμενων καταλυμάτων στο μητρώο του Υφυπουργείου Τουρισμού, τονίζοντας ότι μετά την παράταση στην εφαρμογή της νομοθεσίας, θα πρέπει να λυθούν τα προβλήματα.

Τέλος, επαναλάβαμε στον Υφυπουργό Τουρισμού, την αντίθεσή μας στην τεράστια αύξηση στα τέλη άδειας λειτουργίας και κατάταξης τουριστικών καταλυμάτων σε παραδοσιακή οικοδομή, με διάταγμα της Υπουργού Εμπορίου και ότι ακόμα αναμένουμε τη μείωση τους. 

Ως ΑΚΕΛ, συνέχισε, δεν προειδοποιούμε μόνο εδώ και καιρό, ούτε μένουμε στη κριτική όταν αυτή απαιτείται. Καταθέσαμε συγκεκριμένες εισηγήσεις και απόψεις, έχουμε τη διάθεση να βοηθήσουμε και το έχουμε αποδείξει πολλές φορές στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή, με σύνεση και συναίνεση και μακριά από τις όποιες σκοπιμότητες.

Χρειάζονται όμως να γίνουν πολλά. Χρειάζονται τομές και αλλαγές, όραμα και αποφασιστικότητα και κυρίως ένας σωστός σχεδιασμός.

Ο κ. Κώστα σε δήλωση του μετά την εξέταση του προϋπολογισμού του Υφυπουργείου Τουρισμού για το 2023, στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών ανέφερε ότι "ο τομέας της Ναυτιλίας αποτελεί βασικό πυλώνα της κυπριακής οικονομίας, με σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ και κυρίως με μεγάλη προοπτική για το μέλλον. Το άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό που έχουμε ως χώρα, με εξειδίκευση και εμπειρογνωμοσύνη σε θέματα ναυτιλίας, οι εξαιρετικής ποιότητας επαγγελματικές υπηρεσίες που καλύπτουν όλες τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, το νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, καθώς και η εύκολη πρόσβαση σε σημαντικές αγορές εντός και εκτός Ε.Ε., έχουν ανεβάσει πολύ ψηλά την κυπριακή ναυτιλία. Δεν είναι τυχαίο που ο κυπριακός στόλος, είναι ο 11ος παγκόσμια και η Λεμεσός είναι το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στον  κόσμο και το μεγαλύτερο στην Ε.Ε.
 
Ως ΑΚΕΛ,
συνέχισε, τονίσαμε σήμερα στον Υφυπουργό Ναυτιλίας, ότι θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον τομέα της ναυτιλίας. Η ψήφιση από μέρους του κόμματος του νομοσχεδίου για τη δημιουργία του Υφυπουργείου και η θετική στάση μας στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών κατά τη συζήτηση θεμάτων που αφορούν τη ναυτιλία, αποδεικνύουν την έγνοια μας για το μέλλον του τομέα.
 
Παράλληλα, τονίσαμε στoν κ. Υφυπουργό ότι οι προκλήσεις είναι ενώπιον μας και χρειάζεται όραμα και έγκαιρος προγραμματισμός για να τις αντιμετωπίσουμε.
 
Γι’ αυτό και ζητήσαμε ενημέρωση, για τα ακόλουθα:
 
- Για την συνεχιζόμενη επιβολή περιοριστικών μέτρων στα κυπριακά πλοία και στην κυπριακή ναυτιλία γενικότερα, από την Τουρκία, το οποίο αποτελεί το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η κυπριακή ναυτιλία, αφού επηρεάζουν αρνητικά την ανταγωνιστικότητα της, αλλά και την ελκυστικότητα της Κύπρου σαν βάση για διεθνείς ναυτιλιακές δραστηριότητες.
 
- Για τους κανονισμούς για τη μείωση του θείου στα καύσιμα και σε δεύτερο στάδιο για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και κυρίως για το πόσο έτοιμη είναι η κυπριακή ναυτιλία, για τους στόχους μέχρι το 2030 και το 2050 και σε ποιο βαθμό θα επηρεάσουν πολύ τον τομέα.
Επαναλάβαμε στον κ. Υφυπουργό ότι η Κύπρος θα μπορούσε να διαδραματίσει κάποιο ρόλο σε διεθνές επίπεδο, ώστε να εξευρεθούν τα κατάλληλα εναλλακτικά καύσιμα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας οι οποίες θα χρησιμοποιούνται.
 
- Για την ανάγκη εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής ναυτιλίας, την αναβάθμιση της ναυτιλιακής διοίκησης της Κύπρου, σε όλους τους τομείς, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί επάξια στον έντονο διεθνή ανταγωνισμό. 
 
- Για την αναδιάρθρωση της δομής του Υφυπουργείου, τις ανάγκες του σε προσωπικό, την ανάγκη αναβάθμισης και επέκτασης των υφιστάμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται μέσω διαδικτύου και μεταστέγασης όλων των υπηρεσιών του Υφυπουργείου, σε ένα λειτουργικό κτίριο.
 
- Για το ενδιαφέρον που υπάρχει για εγγραφή νέων πλοίων στο Κυπριακό Νηολόγιο, μετά την αλλαγή της τιμολογιακής μας πολιτικής και της κατάργησης των τελών αρχικής εγγραφής πλοίου, αλλά και της ψήφισης από τη Βουλή της νομοθεσίας για την εγγραφή ναυτιλιακών εταιρειών στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας όπως και την ανανέωση του πρωτοποριακού συστήματος του φόρου χωρητικότητας που επιβάλλεται στις ναυτιλιακές εταιρείες.
 
- Για την ανάγκη ένταξης των νέων σε υψηλής ποιότητας ναυτική και ναυτιλιακή εκπαίδευση και κατάρτιση, για την περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας. Τα ναυτιλιακά και ναυτικά επαγγέλματα προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες σταδιοδρομίας καθώς και πολλά άλλα οφέλη και ενώ υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες στον τομέα, αυτές δεν τυγχάνουν επαρκούς αξιοποίησης, όπως για παράδειγμα, η μεγάλη ανάγκη για αύξηση του αριθμού των τεχνικών που κατέχουν θαλάσσια εμπειρία για την στελέχωση τόσο των πλοίων μας, όσο και των ναυτιλιακών εταιρειών που εδρεύουν στην Κύπρο.
 
Τέλος,
σημείωσε ότι, εκφράσαμε την ικανοποίηση μας, για την απόφαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας και ζητήσαμε ενημέρωση για τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα, τονίζοντας την έντονη πίεση που ασκήσαμε ως κόμμα εδώ και χρόνια, εντός και εκτός Βουλής, γιατί ήταν αδιανόητο να εξαρτάται η σύνδεση ενός νησιωτικού, ημικατεχόμενου κράτους με τον υπόλοιπο κόσμο, μόνο από ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες.