SOS από Κύπριους πιλότους: Χρειαζόμαστε τη στήριξη του κράτους

Η ανεργία των Κύπριων πιλότων δημιουργεί νέα προβλήματα / Τι ζητάνε

ΓΡΑΦΕΙ Η
ΞΕΝΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Εκατόν περίπου Κύπριοι πιλότοι βρίσκονται άνεργοι και εκτεθειμένοι, αρχικά λόγω της πανδημίας και κατά δεύτερον λόγω των δικαιωμάτων που δεν έχουν, σημείωσε στην Brief o αναπληρωτής πρόεδρος και γραμματέας της Παγκύπριας Συντεχνίας Πιλότων, Χρύσανθος Χατζηχρυσάνθου.

>>> ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ: Στην Επ. Μεταφορών το ζήτημα της στήριξης των άνεργων πιλότων <<<

Η Brief με αφορμή την εγγραφή του θέματος στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών από τον Χαράλαμπο Πιττοκοπίτη και Ρούλα Γεωργιάδου ώστε να εξεταστεί ο τρόπος που η κυβέρνηση σκέφτεται να στηρίξει τους άνεργους Κυπρίους πιλότους, όπως αναγράφεται στην ημερήσια διάταξη, επικοινώνησε με τη συντεχνία των πιλότων, ώστε να ενημερωθεί για το όλο ζήτημα.

«Αναγκαστήκαμε λόγω του κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών να μετακομίσουμε και να δουλέψουμε στο εξωτερικό», σημειώνει στην Brief o κ. Χατζηχρυσάνθου, προσθέτοντας πως όλοι σχεδόν οι Κύπριοι πιλότοι είχαν εξασφαλίσει δουλειά στο εξωτερικό.
Με την πανδημία «μας έστειλαν όλους πίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα κάποιοι να είναι άνεργοι εδώ και εννέα μήνες, άλλοι πέντε κλπ.

Αρχικά, τo θέμα που προκύπτει είναι με τις επαγγελματικές άδειες των πιλότων και ο κίνδυνος που τίθεται στο να χαθούν, όπως ανέφερε. «Κάθε χρόνο οι πιλότοι πρέπει να ανανεώνουν την άδεια τους για το συγκεκριμένο αεροσκάφος το οποίο δύναται να πετούν», σημείωσε, προσθέτοντας πως το κόστος εξέτασης είθισται να το αναλαμβάνει η αεροπορική εταιρεία  στην οποία εργάζεται ή θα εργαστεί ο κάθε πιλότος.

Το κόστος, όπως μας ανέφερε, περιλαμβάνει τα αεροπορικά εισιτήρια για τη χώρα στην οποία υπάρχει ο εξομοιωτής για την εξέταση και τον εκπαιδευτή /εξεταστή.

Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηχρυσάνθου, εξομοιωτής είναι ένα μηχάνημα /  πλατφόρμα η οποία περιλαμβάνει ακριβές αντίγραφο του πιλοτηρίου του αεροσκάφους όπου ο εξεταστής τον υποβάλει σε συνθήκες πτήσεις και απρόοπτα ώστε να διαφανεί η καταλληλότητα του πιλότου. Το μηχάνημα αυτό, όπως μας ανέφερε, δεν υπάρχει στην Κύπρο.

>>> Ροή Ειδήσεων Brief – Επιλεγμένο περιεχόμενο <<<

Το κόστoς της εξέτασης, σύμφωνα με τον κ. Χατζηχρυσάνθου  εξαρτάται από το μέγεθος του αεροσκάφους για το οποίο θα εκδοθεί η επαγγελματική άδεια και μπορεί να ξεκινάει από 2000 χιλιάδες ευρώ περίπου.

«Ακόμη και αν ο εξεταστής ικανοποιηθεί από τα αποτελέσματα, η άδεια που υπογράφει για τον πιλότο έχει ισχύ ενός έτους», υπογράμμισε.

Με την ανεργία που προέκυψε πρέπει να μεταβούμε σε χώρα που διαθέτει εξομοιωτές και να υποβληθούμε στην εξέταση με ιδία έξοδα, υποστήριξε ο κ/ Χατζηχρυσάνθου.

«Αντιλαμβάνεστε πως κάποιος που είναι άνεργος εδώ και πολλούς μήνες, χωρίς κάποια οικονομική ενίσχυση από το κράτος, δεν θα μπορέσει να ανανεώσει την άδεια του», σημείωσε.

Ο κ. Χατζηχρυσάνθου επεσήμανε πως για να μπορέσει κάποιος να υποβληθεί σε εξέταση για την επαγγελματική άδεια, πέραν άλλων εξετάσεων που πρέπει να κάνει, είναι απαραίτητη προϋπόθεση η άδεια του να μην είναι ληγμένη, αλλιώς οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα τον προσλάβουν.

Το δεύτερο θέμα που θα ήθελαν να τεθεί στο τραπέζι, για το οποίο έχουν επίσης αναφερθεί στην επιστολή, είναι ότι οι άνεργοι πιλότοι δεν δικαιούνται να πάρουν ούτε επίδομα ούτε ανεργιακό.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, όπως εξήγησε στην Brief ο κ.  Χατζηχρυσάνθου, είναι επειδή εργάζονται στο εξωτερικό τα τελευταία 5 χρόνια.

«Αν είσαι πολίτης της ΕΕ και καταβάλλεις κοινωνικές ασφαλίσεις σε εκείνη τη χώρα, τότε ίσως να δικαιούσαι κάποιο επίδομα, αλλά οι πλείστοι από εμάς δούλευαν σε Αραβικές χώρες», υποστηρίζει ο κ. Χατζηχρυσάνθου.

Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηχρυσάνθου, η Συντεχνία των Κύπριων Πιλότων έχει αποστείλει επιστολή στην Υπουργό Εργασίας  και στο Υπουργείο Οκονομικών προς τα τέλη Νοεμβρίου θίγοντας τα πάραπάνω, ζητώντας βοήθεια ώστε να μπορέσουν να πάνε στο εξωτερικό για να κάνουν την εξέταση ούτως ώστε όταν βρουν και πάλι δουλειά να έχουν την επαγγελματική τους άδεια σε ισχύ και να μην τους απορρίψουν οι αεροπορικές.

Ξένια Προδρόμου
 
14833